Vraag

Hoe maak je vrienden?

  • 30 April 2019
  • 3 reacties
  • 109 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi!

Ik wil al zolang vrienden hebben.
Ik heb alleen mijn ouders.
Neven/nichten en verdere familie wonen allemaal ver weg die zie ik zowat 1x per jaar en zijn ook allemaal al getrouwd etc.

Ik heb vaak zin om uit te gaan, maar natuurlijk niet met mijn ouders.
Ik ben al een keer alleen gegaan naar een kroeg, daar stond ik dan alleen.. ik had wel veel bekijks en ben toen ook weer snel gegaan.
Ik stap niet gemakkelijk op mensen af.

Ook ben ik al eens gaan sporten, maar mensen komen daar alleen voor zichzelf.

Wel ben ik wat stilletjes en gesloten, zou het daar aan kunnen liggen?
As ik mensen tegenkom of met collega's dan blijft het bij een "hoi" en "doei".

Ik heb echt geen idee/verstand hoe je vrienden maakt. Daarom vraag ik het aan jullie. 😊
En nog belangrijker hoe behoud je ze?

Liefs,

3 reacties

Hey!

Je hebt al wat dingetjes geprobeerd. Dat is heel goed van je!

Bij het sporten ervaarde je dat de meesten enkel voor zichzelf kwamen. Misschien kun je eens iets zoeken waarbij mensen dat niet doen.
Ik denk dan bv. aan op kamp gaan, ergens vrijwilliger zijn, leiding in een speelpleinwerking,...
Dat zijn allemaal activiteiten waarbij mensen juist graag de anderen zullen leren kennen.

Ik snap heel goed dat het moeilijk voor je is. Voor sommigen gaat dat heel natuurlijk en anderen moeten er meer moeite voor doen. Probeer in stapjes aan je zelfvertrouwen te werken en steeds meer contact te maken met anderen.
Misschien heb je ook nog wat aan tips op deze of deze site.

Zijn er mensen in je klas waarvan je daarom nog niet meteen het gevoel ehbt dat het vrienden zijn, maar waarvan je vindt dat je er wel meer overweg kunt? Je zou met één van hen al kunnen proberen wat meer contact te maken door te vragen om bij een groepsproject samen te werken of door na school eens te appen.

Groetjes
Lot
Hey, Melanie,

Vrienden maken gaat soms vanzelf, maar het kan ook lastig zijn, vooral als je gesloten bent.

Je wil graag vrienden hebben, maar dat lukt niet, mede omdat je gesloten bent. Je persoonlijkheid botst met je eigenschappen. Ik zeg vaak dat je jezelf moet blijven, maar in dit geval vind ik dat je jezelf een beetje moet veranderen. Tenzij je liever alleen bent, wat ook kan, natuurlijk.

Als je je collega's alleen simpel groet, kun je misschien wat meer met ze praten, over het een en het ander.

Ook kun je op de links van Lot klikken.

Wat ook kan werken is om online spelletjes te spelen en je bij een community aansluiten, zo kun je ook contact vinden met mensen. Pas op, heel veel contact. En heel veel tijd.

Groetjes,
Een Persoon Zonder Naam
Hi!

Ik wil al zolang vrienden hebben.
Ik heb alleen mijn ouders.
Neven/nichten en verdere familie wonen allemaal ver weg die zie ik zowat 1x per jaar en zijn ook allemaal al getrouwd etc.

Ik heb vaak zin om uit te gaan, maar natuurlijk niet met mijn ouders.
Ik ben al een keer alleen gegaan naar een kroeg, daar stond ik dan alleen.. ik had wel veel bekijks en ben toen ook weer snel gegaan.
Ik stap niet gemakkelijk op mensen af.

Ook ben ik al eens gaan sporten, maar mensen komen daar alleen voor zichzelf.

Wel ben ik wat stilletjes en gesloten, zou het daar aan kunnen liggen?
As ik mensen tegenkom of met collega's dan blijft het bij een "hoi" en "doei".

Ik heb echt geen idee/verstand hoe je vrienden maakt. Daarom vraag ik het aan jullie. 😊
En nog belangrijker hoe behoud je ze?

Liefs,

hoi melanie ik heb ook geen vrienden en ik vind het ook lastig om op mensen af te stappen en ben ook stil en het blijft ook bij een hoi en een doei. ik weet ook niet hoe het beter kan

Reageer