Skip to main content

Na heel veel weken krijg ik eindelijk de klassen te weten. Ik zit in de 4de en vorig jaar moest je een profiel kiezen. Geen probleem toch, mijn vriendinnen hebben dezelfde dromen en we kiezen het zelfde profiel. Met als enig verschil een andere tweede taal.  Dus ik dacht de hele vakantie dat ik met ze in de klas kom te zitten. Blijkbaar is dat niet zo. Maar ik zit nu in de 4de iedereen heeft al vrienden enzo. En iedereen die ik goed ken of soortvan vrienden mee ben zit in een andere klas. Wat nu???? Hoe ga ik vrienden maken? Iedereen heeft al zijn eigen vriendengroep. Heeft iemand tips?

Dit is niet om zielig te doen. Ik wil gwn tips want het is lang geleden dat ik vrienden maakten en met de mensen uit mijn oude klas was ik comfortable dus ik kon goed met ze praten, ik ben introvert dus vrienden maken gaat moeilijk. Iemand tips???

Hey @Ikdenkhet 

 

Ik maak vaak vrienden door gewoon te wachten op het juiste moment, ik zoek een manier om iemand aan te kunnen spreken of iets te kunnen vragen.

Ik heb mijn hele vrienden groep gecreëert door een meisje aan te spreken toen een van ons de deur openhield voor de ander. Nu heb ik een groep van ongeveer 10 mensen 😅

Stap gewoon naar iemand toe, heel erg kan het niet worden!

Ik ben een extrovert, dus ik kan niet helemaal begrijpen hoe je je voelt, maar ik probeer het!

 

Veel succes!

M.

 


Ik heb prc hetzelfde probleem op het ding na dat ik überhaupt geen vrienden had in de 3e,de laatste 3 die ik voorheen vrienden noemde heb ik snoeihard laten vallen omdat zij een slechte invloed hadden op mij(ik heb een gameverslaving gekregen door die 3),ik ben hen wel dankbaar want door hun weet ik nu dat ik emo ben(klinkt raar maar het is ook niet direct). Ik heb van mijn coach in de 3e ook als advies gekregen om in de pauzes te proberen in de aula te zitten(de aula is voor mij een absute hel omdat ik dus een "vriendin" had in de 2e die ervoor zorgde dat iedereen mij kende tegen mijn wil in😡). Ik hoop gewoon dat ik bij een bestaande vriendengroep aan kan sluiten als nieuwkomer sinds niemand mij nog gaat herkennen in de 4e(het liefst sluit ik me aan bij een meidengroep want jongens zijn gwn raar, ook al ben ik zelf een jongen). Heeft er iemand dus tips over vrienden maken als introvert iemand? Ook dus voor @Ikdenkhet


Fijn dat je dus wel buiten school om leuke vriendinnen hebt. Ik zou me er niet te druk om maken want je moet vriendschappen niet gaan forceren. Verder ben je echt niet de enige die geen vrienden heeft in zijn of haar nieuwe klas, dus deze mensen staan waarschijnlijk ook open voor nieuwe vrienden, dus ik zou daar een beetje op letten wie nog meer een beetje alleen is. Opzich is het ook maar een klas en aangezien je vriendinnen nog wel gwn bij je op school zitten kun je buiten de lessen om gewoon met hun om blijven gaan, misschien kun je je juist wel beter focussen in de klas. Als je het echt een groot probleem vind kun je natuurlijk ook altijd vragen bij iemand van school of je van klas kunt wisselen. Bij ons op school had je trouwens na het kiezen van je vakkenpakket elke les een andere klas die ook dat vak hadden, dus weet je zeker dat je ook niet bij een van die lessen bij je vriendinnen in zit? 


Reageer