Hallo,
Ik ben een jongen van 15 jaar en ik heb me hele leven op een school buiten me woonplaats gezeten, ik had altijd wel vrienden op school maar ik niet echt bij mij in de buurt. Een tijdlang hebben ik mezelf wijsgemaakt dat het mij niks uitmaakte maar nadat ik een tijdje uit huis ben geplaatst werd en ik elke dag veel contact had met leeftijdsgenoten merkte ik dat ik dat toch wel heel erg leuk vond. Nu ik weer thuis woon ga ik waarschijnlijk volgend jaar na de zomervakantie naar een school in me eigen woonplaats maar ik wil in de tussentijd wel een aantal vrienden maken. Iemand een idee hoe??
Bladzijde 1 / 1
Je moet gewoon op mensen afstappen en meestal krijg je al een band met kinderen in de klas. Die kinderen hebben ook wel vrienden en zo gaat het maar door. Als je maar gewoon aardig en open blijft, kom het wel goed
Idd gewoon op iemand af stappen. begin een gesprekje en wees aardig, open en oprecht. Of ga bij een sportclub. Dan heb je leeftijdsgeniten om je heen én in ieder geval één gedeelde intresse.
Inderdaad: op mensen afstappen. Als je dat moeilijk vindt kun je bepaalde dingen gebruiken, zoals een vraag (weet jij hoe laat het is?) of een compliment (dat shirt is echt super gaaf! Waar heb je die gekocht?) en zo kun je een gesprek beginnen.
Bij een compliment is het wel erg belangrijk dat je het daadwerkelijk meent, dan kun je er ook makkelijker over praten.
Als je eenmaal een contact hebt kan je die gebruiken als deur naar nieuwe vrienden, bijvoorbeeld door mee te gaan naar een feestje of bij zijn/haar groepje te gaan zitten en met zijn/haar vrienden te praten.
De meesten zullen waarschijnlijk gewoon leuk zijn om mee te kletsen, en als er echt toffe mensen tussen zitten waar je betere vrienden mee wordt gaat dat vaak bijna vanzelf; dan heb je gewoon een bepaalde klik.
Dus vooral: zo veel mogelijk mensen ontmoeten, contact zoeken, geïnteresseerd zijn en via via meer mensen ontmoeten. Focus vooral op dingen die jullie gemeen hebben, en niet op verschillen. Als je bijvoorbeeld allebei van dezelfde sport houdt heb je snel een onderwerp om over te praten en maak je makkelijker contact.
Voorbeeld;
Ik had een uitwisseling naar Duitsland. Ik kende helemaal niemand, maar ik zag een meisje met een tas waar bands op stonden die ik ook gaaf vond. Toen ben ik op haar afgestapt en zei ik "hee, jouw tas is zó vet!!". Binnen een dag waren we bevriend en nu heb ik via haar een hele nieuwe vriendengroep.
Sommige mensen gebruiken alcohol/wiet ook als middel om wat meer zelfvertrouwen te krijgen om contact te leggen met mensen, maar als je dat niet doet zou ik er ook niet aan beginnen, is niet zo gezond voor je :)
Hopelijk heb je hier wat aan!!
Bij een compliment is het wel erg belangrijk dat je het daadwerkelijk meent, dan kun je er ook makkelijker over praten.
Als je eenmaal een contact hebt kan je die gebruiken als deur naar nieuwe vrienden, bijvoorbeeld door mee te gaan naar een feestje of bij zijn/haar groepje te gaan zitten en met zijn/haar vrienden te praten.
De meesten zullen waarschijnlijk gewoon leuk zijn om mee te kletsen, en als er echt toffe mensen tussen zitten waar je betere vrienden mee wordt gaat dat vaak bijna vanzelf; dan heb je gewoon een bepaalde klik.
Dus vooral: zo veel mogelijk mensen ontmoeten, contact zoeken, geïnteresseerd zijn en via via meer mensen ontmoeten. Focus vooral op dingen die jullie gemeen hebben, en niet op verschillen. Als je bijvoorbeeld allebei van dezelfde sport houdt heb je snel een onderwerp om over te praten en maak je makkelijker contact.
Voorbeeld;
Ik had een uitwisseling naar Duitsland. Ik kende helemaal niemand, maar ik zag een meisje met een tas waar bands op stonden die ik ook gaaf vond. Toen ben ik op haar afgestapt en zei ik "hee, jouw tas is zó vet!!". Binnen een dag waren we bevriend en nu heb ik via haar een hele nieuwe vriendengroep.
Sommige mensen gebruiken alcohol/wiet ook als middel om wat meer zelfvertrouwen te krijgen om contact te leggen met mensen, maar als je dat niet doet zou ik er ook niet aan beginnen, is niet zo gezond voor je :)
Hopelijk heb je hier wat aan!!
Welke hobby's heb je? Je kan je hobby's gebruiken om in contact te komen met andere leeftijdsgenoten
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.