Vraag

Hoe maak ik vrienden?

  • 30 January 2022
  • 4 reacties
  • 89 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo! 

Ik voel me al een tijdje best wel eenzaam. Het is niet dat ik geen vrienden heb, maar ze wonen of te ver of ze zijn vaak druk. Ik heb geprobeerd nieuwe vrienden te maken, maar het lukt me maar niet. Het is moeilijk om een conversatie te starten met me klasgenoten, vooral omdat letterlijk niemand verlegen is in mijn klas en zo wat vrienden is met 50% van de school. Ze zijn altijd in groepen en ze staan soortvan gesloten. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen. Maar ik kan dus nooit een conversatie starten of joinen. Ik heb ook geprobeerd om naast ze te zitten. Keyword '’geprobeerd'’. Maar het lukt nooit. Ze zitten altijd naast hun vrienden en het is niet alsof iemand naast me komt zitten behalve mijn eigen vrienden natuurlijk. En als het dan wel lukt, heb ik niks om over te praten of lukt het niet om te praten vanwege docenten ofzo.  In de pauzes is het nog lastiger. Iedereen is overal en nergens, if that makes sense. Maar ze zijn tegelijkertijd allemaal samen. Zoals gewoonlijk met vrienden. Er wonen geen/weinig leeftijdsgenootjes in mijn buurt. De gene die er wel zijn, zijn gwn kut of heb ik beef mee.. (lang verhaal). Maar ja.. Iemand tips voor mijn situatie?​​​​​​


4 reacties

Ik snap het

Hier heb ik wat tips:

- ga met iemand praten die ook alleen is

-Maak complimenten (maar overdrijf niet)

-Kijk vrolijk.

-Lach om iemand anders zijn grappen (als ze leuk zijn)

-Wees aardig, ook naar nieuwe leerlingen

Hey

@Zelle geeft al een paar goede tips en hier heb ik er nog een paar:

- Zoek een hobby/sport/vereniging waar je bij kan. Als je daar mensen ontmoet heb je alvast een gedeelde interesse waar je over kan praten.

- Vraag iemand hoe zijn/haar weekend was.

- Loop niet met oortjes in/een koptelefoon op.

- Bied je hulp aan, bijvoorbeeld als je ziet dat iemand iets niet snapt en jij snapt het wel.

Dit is wat ik voor nu kan bedenken, als ik nog wat weet laat ik het je wel weten.

Suc6

ik wil wel vrienden met je zijn voel me soms best eenzaam en kan ook wel iemand gebruiken

Reputatie 2
Badge +2

Hoi, 

 

Willen jullie er op letten dat het niet is toegestaan om contact te zoeken buiten het forum?

 

Groetjes, 

Feline van De Kindertelefoon

Reageer