Vraag

Hoe maak ik dat mesje schoon?

  • 28 October 2018
  • 2 reacties
  • 166 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi. Nou ja, zoals ik in eerdere toppics wel heb verteld, gaat het niet goed met me. Ik dacht dus dat ik er weer bovenop was gekomen, maar volgends mij heb ik een terugval of iets... En tja...
Het gaat gewoon niet zo goed met me. Ik zit niet lekker in m’n vel, voel me steeds maar weer ongelukkig, geef mezelf van vanalles en nog wat de schuld, en wordt niet meer echt happy van de dingen waar ik eerst wel blij van werd.
Dit heb ik al eens eerder gehad, dat was 5/6 weken terug. Nou voelde ik me alfgelopen maand wel weer blij, denk ik. Ik weet het niet precies want ik was 2 weken geleden met school op kamp, en er is toen heel veel (leuke dingen) gebeurt en ik kan me niet echt meer herrinneren hoe ik me daarvoor voelde.
Alleen ben ik de afgelopen 2 weken weer een beetje... Nou ja, zoals ik net als beschrijf, verdrietig. Ik weet ook niet precies waardoor het komt.
Ik heb me nog niet gesneden, hoor. Maar ik weet niet of ik dat wel weer ga doen. Ik hoop natuurlijk van niet, en elke keer als ik het gevoel krijg dat ik hey weer wil, weet ik dat gevoel weer te onderdrukken. Maar ik weet niet of dat altijd zo zal blijven gaan.
Men weetje, ik heb me al een maand (of langer) niet meer gesneden. En het mesje is volgends mij ook wel wat vies. Dus nou vroeg ik me af,
hoe kan ik het nou het beste schoon maken? Gewoon met water? Ik heb namelijk geen zin in infecties, of zo iets.

en, nee ik ben dus niet van plan het binnenkort weer te doen, maar voor het geval dát het per ongelijk gebeurt, wil ik het mesje dus schoon hebben om infecties of zo te voorkomen.

Tja, dat was dus mijn vraag zo’n beetje.

ik hoop dat jullie tips hebben,
Groetjes, Pipje123.

2 reacties

Hoi,

Ik vind het jammer om te horen dat je weer een soort van terugval hebt. Dat is nooit fijn :(

Normaal zou ik je wel tips geven om te zorgen dat je wonden schoon blijven e.d., maar in dit geval denk ik echt dat als ik je nu help met het schoonmaken van je mesjes er een grotere kans bestaat dat je gaat snijden. Daarom ga ik je daar in ieder geval niet mee helpen nu. Sorry.

Ik denk dat je nu beter zo min mogelijk aan snijden en mesjes kan denken. Je hebt minder plezier in dingen die je eerst wel leuk vond, maar dus nog wel iets van plezier. Ik zou zeggen, ga ervoor. Ga naar buiten, ga sporten, ga tekenen, kijk een film, maak des noods huiswerk. Leid jezelf af, dan staat je hoofd minder naar snijden.

Daarbij, kun je met iemand praten? Is iemand op de hoogte van je problemen? Ik denk dat het voor jou wel fijn is om bij iemand je hart te luchten. Dat je je gesteund voelt. Hopelijk neemt dat het gevoel weg om te gaan snijden en laat het je ook wat beter voelen.

Gr. Pin
Badge +1
Gebruik een kraan en een doekje of zo

Reageer