Skip to main content

Hii lieve iedereen,

De afgelopen weken ben ik niet veel op het forum geweest en deze weken waren denk ik de lastigste weken uit mijn leven.. Mijn lieve opa is 2 weken terug namelijk overleden en ondanks dat dat er eigenlijk allang aan zat te komen kwam het toch onverwachts.  Ik had een bijzondere band met mijn opa en kon altijd naar hem toe, maar in de afgelopen jaren maakte de nare ziekte alzheimer mijn opa eigenlijk kapot en dat was heel naar om te zien. Hij heeft een hersenbloeding gehad en heeft daarna nog 2 dagen geleefd en toen is hij in zijn slaap overleden. Heb hem nog wel gezien, maar hij was niet meer aanspreekbaar en dat was best eng.

De begrafenis was vorige week en dat was erg heftig en emotioneel, maar ook mooi en bijzonder. Daar ga ik verder nu niet op in omdat ik mijn anonimiteit ook niet in gevaar wil brengen.

Nu zijn we dus een week verder en ik voel me echt zo raar.. Ben opgelucht dat mijn opa nu rust heeft, maar voel me ook verdrietig maar ook wel vrolijk en soms boos en dan weer chagrijnig.. Mijn gevoelens gaan echt alle kanten op en vind het nogal lastig om mijn draai weer te vinden en denk eigenlijk alleen maar aan opa. Ik kan er goed over praten met mijn familie en mijn vriendin en die helpen me echt enorm, maar het is zo lastig allemaal.

Het is misschien lastig, maar hebben jullie misschien wat tips voor mij? Hoe kan je goed om gaan met rouw en hebben jullie ook ervaringen met rouw die jullie willen delen?

Bedankt voor het lezen💖

Liefs, ItsJustMe <3

Hey, ach lieverd ,  wat verdrietig en een gemis !  Huil als je het wilt, laat je gevoel gewoon komen, laat het toe  en denk veel aan hem en de mooie lieve dingen. Zo blijft hij in hje gedachten en op een leuke en lieve manier. En als je hem mist, praat je tegen hem en denk maar dat hij je hoort.  En ik hoop dat ik je nu een beetje help maar in elk geval van mij een arm om je heen en een kus en een knuffel!  😘

Liefs, Tover xxx💕


Hoi lieve @ItsJustMe 

Als eerst gecondoleerd. Wat vervelend dat dit je is overkomen. Het klinkt misschien een beetje grof, maar soms moet je het ook gewoon ff laten gebeuren. Het hoort namelijk bij het leven. Ik hoop dat het beter met jr gat. Weet dat zulke dingen in het leven gebeuren.

Sterkte,

@Wolkje 


Ach jeetje  lieve schat,

Gecondoleerd met het verlies van je opa. Ik begrijp helemaal hoe je je voelt, maar dat neemt dit natuurlijk niet weg. Toch wel fijn dat je er wel goed over kunt praten met vrienden en familie dat is zeker belangrijk en blijf dat ook vooral doen. Je hebt een dierbare verloren dus het is niet gek dat je gevoelens, gedachten en emoties alle kanten op gaan.. dat is eenmaal rouw😔 hoe tegenstrijdig het ook klinkt.  Mijn ervaring is dat praten uiteindelijk wel kan helpen ookal voelt op dat moment zelf miss raar, gek of juist fijn. En kijken naar foto's kan helpen en er tegen praten, dingen die je met je opa leuk vond gaan doen, zogenaamd een brief naar hem schrijven . Hoop dat het je kan helpen en miss kan het opluchting bieden om met de kindertelefoon te chatten of bellen , maar je mag natuurlijk ook hier op het forum je verhaal kwijt! Hoop dat het binnenkort weer wat draaglijk voor je wordt. 

Heel veel sterkte en heel veel liefs, ik denk aan je. 😘❤️

 


Hey lieve @ItsJustMe. Gecondoleerd! Je kan denk ik je gevoel en rouw het beste toelaten, dat is denk ik de beste manier om ermee om te gaan. En een rouwboekje kan helpen, meestal staat daarin dat je degene die je verloren hebt nu rust heeft, maar ook hoe je met het verdriet om moet gaan, je kunt er vaak foto's in plakken en mooie herinneringen in opschrijven. Het kan bij sommige mensen echt helpen.

Heel veel sterkte!


Wat naar voor je, ik snap dat je gevoelens alle kanten op gaan. Maar ik heb eigenlijk niet meer tips dan hierboven staat. Alles wat in me op kwam hoe hard ik ook dacht staat hierboven al. Sorry daarvoor maar ik leef me je mee!

Groetjes mij Anoniemxv 


Ahw heel veel sterkte lieve @ItsJustMe ! Ik weet ook hoe dat voelt. De tips die de lieve anderen hier geven zijn echt heel goed! Dat helpt ook echt weet ik. Ik wens je daarom heel veel liefde en mooie herinneringen aan je lieve opa, zodat hij in jouw herinneringen door leeft en je toch ook regelmatig nog blij maakt. Alle liefs! ♥️

Groetjes liefs Tartan 😘


Gecondoleerd en heel veel sterkte. Aan jou en iedereen die je opa heeft gekend. Ik weet dat het zwaar is om iemand die belangrijk voor je was te verliezen. <3

Ik denk dat alles wat ik ongeveer wou zeggen hierboven al is gezegd. De tips hierboven zijn ook heel goed.

Ik hoop dat je opa fijn rust. 🕯️

Veel liefs, Honing 

 


Ik was gisteren niet helemaal wakker meer. Vandaar mijn spelfouten 😅

 

Nog even correctie. Ik vind het heel vervelend dat je dit meemaakt. Ik beleef met je mee.

Weet dat dit bij het leven hoort en dat je je eroverheen moet zetten. Dat gaat vast wel lukken.

Wat is je leukste herinnering met je opa?

Liefs.

@Wolkje


Reageer