Skip to main content

JE PRAAT MET?, ACHTERGROND:

Hey hallo. 

Ik ben een meisje van bijna 17 jaar oud en mijn naam is linda. Door bepaalde situaties die ik heb meegekregen en enorm last van heb, heb ik veel traumas meegebracht in mij leer jaren tot de 4e klas.( word overigens nu met hulp en alles opgelost en aangewerkt, mij traumas zijn bijna afgehandeld als het gaat om traumas17-3-2021)

PROBLEEM, REDEN:

Nou heb ik altijd de enige struggle gehad tijdens leren en  dat is mij geduld voor leren (uithoudsvermogen) om dingen voltehouden, altijd slecht is geweest sinds de dingen die mij zijn overkomen.  Dit is gekomen omdat ik als normaal meisje op een Sbo (Speciale basis school onderwijs) heb gezeten voor leren. Maar daar zaten (jammer genoeg voor mij) ook kinderen met gedrags problemen op.

Die ervoor zorgde dat lessen werden verstoord of niet meer verder werden gegeven. En heb daardoor heel groep 8 gemist en het niveau basis gehaald. Sinds die momenten is mij geduld verloren gegaan en niet terug gekomen. Pauzes, motivatie.  Blijken niet genoeg te zijn.  

Toevoeging van groep 8 jaar toen der tijd: Door dokteren en leerplicht ambtenaar op hun advies in groep 8 thuis gebleven en in gelijk gesteld dat ik daar niet meer moest komen inverband mij veiligheid en leren . School is aangeklaagd.

TIPS?:

Hebben jullie eventueel tips voor het volhouden van langdurig leren. Heb het erg hard nodig want in augustes start ik met mij mbo opleiding dienst verlening en zorg. Heb daar super veel zin in en alles loopt voor de rest goed x.

 

Groetjes linda x

Heey @Linda_Official ,

Wat vervelend dat je door je nare ervaringen met het speciaal onderwijs nu moeite hebt met lang leren. Ik kan me voorstellen dat dat nu lastig lukt, maar ook dat je het hard nodig hebt voor je vervolgopleiding.

Als ik het zo lees ben je heel erg gemotiveerd voor je nieuwe opleiding. Ik zie het dan ook als een nieuw begin, een nieuwe start. Je kunt daar opnieuw beginnen, als een blanco persoon. Juist omdat je zo gemotiveerd bent en het totaal iets anders is, lukt het misschien ook wel anders met leren. 

Dat het leren nu niet lukte was als gevolg van hetgeen er gebeurde op je school. Dat had een negatieve invloed op jou. Nu ga je naar een andere school, je gaat een opleiding doen, hebt er zin in, voor de rest gaat het goed. Dat klinkt allemaal heel positief. Dan mag je ook meer vertrouwen in jezelf hebben, dat het je gaat lukken. Probeer het eerst gewoon en kijk hoe het gaat. Loop je tegen dingen aan of het leren lukt niet, kun je dit altijd aangeven bij je mentor. Die kan je hiermee helpen en begeleiden.

Succes en veel plezier op je opleiding!

Groetjes,

Simply Me


@Simply Me 

 

Ja dank je wel x neem het mee 

 

Groetjes linda

 


Reageer