Hoe lang blijven snijden?

  • 18 March 2019
  • 4 reacties
  • 100 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik heb een vraag in verband met snijden.
Ik snij mezelf redelijk diep en mijn vraag was wanneer is de littekens wonden weg /verdwijnen (moet in april naar de osteopeat en die mag da ni zien..)

4 reacties

Hoi,

Ik weet niet wat je onder redelijk diep verstaat en daar hoef ik verder ook geen uitleg over. (Ivm de forumregels.) Als jouw littekens wit zijn, gaan ze eerder weg dan wanneer ze nog rood en/of dik zijn. Ook over die witte kan een flinke tijd heen gaan. Reken voor witte littekens zeker op maanden en de rode/dikke littekens zeker op jaren, àls deze al verdwijnen.

Dit is een lang proces. Je kan het bespoedigen door littekencrème o.i.d. te gebruiken en je huid soepel te houden.

Ik weet niet of je april gaat redden, want daarvoor heb ik er gewoon te weinig verstand van. Wel weet ik dat een arts jou niet anders mag behandelen dan anderen, omdat je littekens hebt. Ook heeft een arts beroepsgeheim, dus het kan bv niet bij je ouders komen.

Waarom mag die arts het niet zien?

Gr. Pin
Omdat men moeder erbij is..
Aja btw ze zien groen
Foto's verwijderd door kindertelefoon
Ehm, ik weet niet of het de bedoeling is om zo'n foto op het forum te zetten...

Maar ik heb het nu toch gezien. Als dit je littekens zijn, denk ik niet dat ze weg zijn voor april. Dat gaat wel wat langer duren vrees ik.

Je moeder hoeft niet per se aanwezig te zijn bij die afspraak, zeker als je ouder bent dan 16. Je kan altijd vragen of je moeder even naar buiten wil. Het is best normaal dat je op een bepaalde leeftijd niet meer wil dat je ouders alles zien.

Verder kun je nog een kijkje nemen op het forum bij topics die gaan over het verbergen van wonden. Gebruik de zoekfunctie en typ bijvoorbeeld ''wonden verbergen'' in. Dan krijg je wel goede resultaten. Lees die tips eens door als je daar behoefte aan hebt! :)

Gr. Pin

Reageer