Skip to main content

Hoi allemaal, ik zal even bij het begin beginnen

Ik ben altijd al iemand geweest die niet goed is in vrienden maken en behouden. Ik ben eig altijd een loner, of zoals ik nu weet een emo, geweest en echt alleen mensen die eig wel met iedereen kunnen vinden of die zelf ook zoiets hebben van ja ik maak niet zo makkelijk vrienden kan ik ook een vriendschap behouden(heb nu 3 vrienden)

De eerste daarvan en degene waarmee ik al heel lang bevriend ben is van de basisschool. We spraken altijd af enzo en als ik gepest werd ofzo dan kwam hij mij helpen en andersom. Helaas ging hij halverwege groep 6 naar een andere school met speciaal onderwijs.

Vanaf toen ging het allemaal een stuk slechter. Pesten werd meer, na een kwart van groep 7 kreeg ik een bril, ik kon het met niemand vinden. Groep 8 was een absolute hel en ik kon mezelf nooit zijn want als ik dat wel deed werd het pesten alleen maar erger. 

Toen kwam de middelbare. Ik hoopte eindelijk mezelf te kunnen zijn maar nee. Het pesten was erger dan ooit. Gelukkig kon ik toen vrienden maken, daar heb ik erg veel spijt van nu…

Toen ik dus die vrienden had gemaakt in de 1ste bleek het dat zij erg veel games speelden. Ik begon dat dus ook te doen en ook tijdens lessen. Waar aan het begin van het jaar mijn cijfers nog ok waren maar er geen motivatie was waren ze aan het eind van het jaar drama. Ik kreeg een gameverslaving, ging in de nacht gamen nachtjes doorhalen en ik werd erg chagrijnig.

In de 2e(ik was overgegaan met 3 5en en een 3) begon ik dus ook weer met die gameverslaving. Aan het eind van het jaar kreeg ik vervolgens knallende ruzie met mijn "vrienden" en zijn we uit elkaar gegaan. Rond diezelfde periode hadden we kamp met talent en leerde ik nieuwe personen kennen. Vanaf toen kreeg ik nieuwe mensen waar ik mee om ging van talent en verdween mijn gameverslaving stukje bij beetje.

In diezelfde 2e had ik na die ruzie met die "vrienden" sirieuze zelfmoordplannen. Doordat ik die personen van talent leerde kennen verdween ook dat langzaam en langzaam kwam ik tot het besef dat ik dus een meisje uit talent leuk vond. Ik ben dat jaar uiteindelijk wel overgegaan nadat ik erg veel onvoldoende punten heb weggewerkt(iets van 6 vgm) en ik ging over met 4 5en en een 4.

In de 3e begin ik met hoe ik in de 2e was geëindigd maar ik kwam erachter dat ik niet wist hoe ik moest leren, wat een groot probleem is op VWO. Ik heb het gedurende het jaar wel kunnen leren en ben dit jaar overgegaan met een 5 voor eco en verder alleen maar voldoendes. Dat had voornamelijk te maken met de muziek die ik luisterde. 

Ik ben nu dus ook tot het besef gekomen dat ik emo ben. Ik wil volgend jaar helemaal opnieuw beginnen maar ik weet dus niet hoe ik mijn zwarte verleden achter me kan laten. Kan er iemand helpen?

Groetjes 

hey @MusicismyLIFE  

wow dat is heftig! fijn dat je het zo goed kan uitleggen :)

wat ik zou doen is er met mensen over praten, mensen die je goed kennen. die kennen jouw goed en weten misschien wat je kan doen bij zulke situaties.

dus je wilt opnieuw beginnen. wat ik zou doen is doen waar jij je goed bij voelt!!

sorry ik heb niet echt veel tips. gewoon doen waar jij je goed bij voelt en jezelf zijn. :)

 

heel veel sterkte en succes

 

veel liefs,

maisie <3


Hoi @MusicismyLIFE  ,

Naar verhaal zeg!

Ik snap dat je op dit moment niet echt op zoek bent naar vrienden, maar ik denk dat je echt wel contact wilt.Er zijn echt wel mensen waar je het mee kan vinden en die gewoon oprecht zijn en het is gewoon leuk om met die mensen om te gaan.Op het forum zijn er zat van zulke mensen.Misschien dat je op een sportclub, scouting of iets dergelijks meer contact kan maken.

Ik denk dat een andere school proberen wel de moeite waard is, dat zal helpen om gewoon '’opnieuw te beginnen’’ en je verleden een beetje achter je te laten.

 

Ik hoop oprecht dat je er wat aan hebt, en weet dat we er hier voor je zijn!

 


Hey @MusicismyLIFE  !

Ik denk dat je vandaag je eerste schooldag had, hoe ging het met je nieuwe naam en je verleden proberen achter je te laten?

Ik ben benieuwd!

 


Hoi @Jesse_6567 , nee woensdag eerste dag! 


Hoi @MusicismyLIFE !

Het is nu woensdag dusss: hoe ging het?


Hey @Jesse_6567 ,

Laat ik het zo zeggen: er is hoop voor m'n nieuwe stamklas maar dat werkt in zowel positieve als negatieve richting... Ik ga denk ik morgen en vrijdag beter zien welke kant het opgaat


Ok, @MusicismyLIFE . Ik hoop positief🙂

Laat het weten, ik ben benieuwd.


Reageer