Skip to main content

Hoi iedereen,

Ik ben een meisje van 17 jaar die nu een jaar op het MBO zit. Het bevalt me best wel goed. Alleen was het vmbo een stuk minder leuk voor mij. Ik werd regelmatig gepest. 

Denk daarbij aan bespot worden, beschuldigd worden van dingen die ik niet had gedaan, er werden foto's en video's gemaakt van mij en ik werd uitgescholden.... Ook had ik op het vmbo in dezelfde tijd dat ik werd gepest wiskunde bijles van een vrouw die erg naar tegen me deed. Ze gilde bijvoorbeeld de hele wereld bij elkaar als ik een fout maakte. 

Ik had zo weinig zelfvertrouwen toen dat ik niet bij haar weg durfde gaan, ik dacht dat ik zonder haar me diploma niet zou halen... 

Na dat ik me diploma uitreiking had in juli 2019 ging ik zoals we dat met elkaar afgesproken hadden bij haar langs, en ze zei dat ze wel gewoon trots op me was enzo en gaf me een boek. Doe en denk als een kat (meer zelfvertrouwen, rust, levensgenieter, charmant, enzovoort)

Maar toch blijft ze regelmatig in mijn hoofd rondspoken met haar nare gedrag en ook de pesters heb ik nog regelmatig in mijn hoofd met hun gemeenste acties tegen mij, ondanks dat ik ze nooit meer zie.

Ik doe aan meditatie wat een beetje helpt om ze uit me hoofd te krijgen. Ook probeer ik me te bedenken dat ze niet alleen tegeb mij zo, deden. Maar het werkt allebij niet volledig, hebben jullke misschien tips wat ik het beste kan doen om ze uit me hoofd te krijgen?

Alvast bedankt! ♥️ ♥️ ♥️ 

hey,  je verleden klinkt er naar. ik zou eerst je focussen op leuke dingen en de dingen die je echt wil bereiken in je leven. blijf je nog steeds de hele tijd aan hun denken dan zou je misschien kunnen kijken of emdr therapie misschien iets voor je is. die soort therapie helpt problemen , gebeurtenissen of situaties te verwerken. ik hoop dat je hier wat aan hebt. x

Hey Femkeuh

Wat jammer dat er in het verleden zo naar tegen je is gedaan. Ik kan me voorstellen dat je hier nog steeds mee zit. 

Zoals jazlin zei, zou je door middel van therapie je verleden kunnen verwerken. Therapie klinkt misschien extreem, maar dat hoeft het niet te zijn. Wie weet voel je je na enkele sessies al een stuk beter. Doorverwezen worden naar een therapeut kan zo nodig via de huisarts. 

Praten of schrijven over wat er gebeurd is, zou kunnen helpen. Denk je dat je dit met je vrienden of mentor zou kunnen bespreken? Je zou ook anoniem kunnen praten met de Kindertelefoon. Het belangrijkste lijkt me dat je hier niet alleen mee blijft zitten. 

Gr. Kenshin

Reageer