Hoe kunnen we iemand, die we niet kennen, bedanken voor het redden van ons leven?



Toon eerste bericht

127 reacties

Hi 100Divergent11,

Je hebt gelijk, al die dingen zijn in mijn ogen ook geen goede reden om ons “aan te vallen”. Het is gewoon zinloos geweld. Misschien waren ze wel onder invloed van iets, drank of drugs ofzo, idk, maar das ook geen excuus.

We zullen er wel nooit achter komen waarom ze het gedaan hebben. De kans dat we er achter komen wie het gedaan heeft lijkt ook met de dag kleiner te worden.

Eén van onze Franse vrienden wil met de scooter daar ’s avonds gaan rijden en filmen, maar dat lijkt ons niet zo’n goed plan. Straks gaan ze hem ook klappen. Ik wil ook eigenlijk helemaal niet weten hoe het er daar ’s avonds aan toe gaat.

In donker snap ik nog wel dat het gevaarlijk is, maar overdag toen wij er waren niet.

Ik ken daar sws nog wel 2 plekken in de buurt waar jongens voor seks gevraagd worden. Eentje is bij de dure, grote hotels, dus waar de dikke auto’s ook staan zoals Rolls en Bentley en Lamborghini. Daar lopen dan van die rijke gasten die denken dat met geld alles te koop is.

Mijn twin en ik waren een keertje aan het skaten op de boulevard en we gingen na een tijdje skaten ff tegenover zo’n duur hotel zitten om uit te rusten en even later kwam er één of ander vage gast in een duur pak naast ons zitten en die zat gelijk al aan mijn buik.

Ik had een korte broek aan en een overhemdje, maar dan met knoopjes open. Hij zei zoiets als “j’aime ce que je vois” (het bevalt me wat ik zie) en wreef met zijn hand over mijn buik.

Toen liet ie geld zien en toen had ik hem uitgescholden en gezegd ‘Ta gueule” (shut the f**k up) en toen nog zoiets als “T’es putain de fou?” (Are you f***ing crazy?) en toen zat ie nog een keer aan me en toen zei mijn twin “Nique ta mère!” (f**k your mother) en toen waren we weg gegaan. Andere mensen keken ons allemaal een beetje vreemd aan.

Dat was misschien wel een beetje grof van ons, maar die gast zat aan mij en dan gaat ie met geld wapperen en zeggen “het bevalt me wat ik zie”. Wat een idioot. Dus ja, dan denk je dat je veilig bent op een luxe boulevard met dure hotels. Wij logeren daar niet hoor, we wonen 10 km verderop.

Een eindje verderop weet ik dat er soms jongens staan die zichzelf aanbieden voor seks. Ik wist dat eerst ook niet, maar één van onze vrienden had dat gezegd, want een jongen van zijn school had dat een tijdje gedaan. Hij was er op één of andere manier in geraakt, maar nu gaat het gelukkig weer goed met hem. Hij had ons er ook een beetje over verteld en das echt een schimmig wereldje.

Die jongens staan dan in bushokjes te wachten, alsof ze echt op de bus staan te wachten. De politie weet dat wel, maar meestal doen ze er niks aan. Behalve als ze weten dat ze minderjarig zijn.
Alhoewel die jongen was toen net 17 en hij ziet er misschien uit als 18-19, maar ze hadden nooit zijn papieren gecontroleerd.

Dus ja, we weten wel een paar plekken, maar we gaan gewoon naar de boulevard, want daar zijn altijd mensen en dus is het niet zo gevaarlijk, denk ik. Je moet alleen nooit met zo’n gast mee gaan naar zijn hotelkamer.

Oh ja, we kiezen voor de echte knuffel van jou, alsjeblieft. Krijg jij er gelijk eentje terug.
Btw het gaat wel goed met ons hoor. No worries.

Soms zouden we wel terug willen in de tijd en dus “Return To Innocence”. Deze is van Enigma en er komt ook nog een eenhoorn in voor, wat wil je nog meer?
https://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08

Groetjes,
M&M’s
Hi,

Ik heb wat nieuwe theorieën, al heb je waarschijnlijk weinig aan theorieën en meer aan feiten, maar die kan ik je helaas niet bezorgen.

Het kan dat als je de capuchon van je Mickey hoodie op had, dat de jongens niet zagen dat je z'n twin bent en daarom dachten dat jullie een liefdesrelatie hadden o.i.d. Dan zou het waarschijnlijk homohaat zijn. Zeker als je zegt dat homoseksuelen elkaar daar vaker ontmoeten.

Als je broer over drugs zouden hebben geplast, dan snap ik hun woede, maar dan moet je natuurlijk niemand in elkaar slaan. Het is een motief.
Waarom je het in de bosjes zou verstoppen? Omdat niemand in de bosjes kijkt... Maar mensen plassen daar wel, dus als je ooit drugs gaat verstoppen, leg ze in een boom ofzo :8:P

Ik snap ook echt niet hoe die mensen het lef hebben om om seks te vragen aan een random stranger. En al zeker niet aan een minderjarige! Die zijn waarschijnlijk zo gewend aan geld, luxe en dat alles maar gebeurt als je in je vingers knipt, dat ze denken dat ze echt alles kunnen krijgen. Dat vind ik echt heel erg. Jullie waren misschien grof, maar lang niet zo grof als die man, dus het was zeker terecht in mijn ogen.

Ik zou in ieder geval niet op zoek gaan naar die lui. Hetzelfde geldt voor jullie Franse vrienden. Dat is hartstikke gevaarlijk en niet verstandig! Daarnaast kan het ook zo zijn dat die jongens daar ook op vakantie waren en er nooit meer terugkomen...

DNA was mooi geweest, maar ik denk dat alles wat ze hebben gevonden in de databank staat, mochten ze nog een keer mensen lastigvallen...

Gr. Pin
Er wordt gezegd dat je niet gestraft wordt voor je woede, maar door je woede. Waarschijnlijk ondervinden de daders op een of andere wijze nadelen door hun onaanvaardbare gedrag. Hetzelfde geldt voor die rijke personen die onaanvaardbare voorstellen doen. Op een dag krijgen ze hun rijkdom en de zieligheid die ze daardoor verkregen hebben in hun gezicht geslingerd.

Wauw, die gast aan het hotel, ik hoop dat hij op een dag inziet hoe fout hij bezig was. Jullie meteen met Franse scheldwoorden in de verdediging. Meteen weglopen was misschien verstandiger geweest, want als zo'n type gasten boos wordt, je weet maar nooit. Wel begrijpelijk dat jullie dat zeiden. Die gast mag helemaal niet aan jullie zitten.

Lijkt me een enge wereld waar dat soort types in verzeild raken. Gelukkig is die ene kennis van jullie Franse vriend nu weer uit dat wereldje.

Als jullie verdachte dingen zien, kunnen jullie dat melden bij de politie. Zelf detective spelen lijkt me geen verstandig plan. Ook voor jullie Franse vrienden.

Haha, die eenhoorn. Leuke video.

Er is zo'n gezegde:
'The sun sees your body
The moon sees your soul'
Arme maan. Moet pijn doen als ze boven die enge buurt hangt.

Nog een gezegde:
'Remember that not getting what you want, is sometimes a wonderful stroke of luck.'
Misschien is het een teken dat de geweldplegers jullie pijn zouden doen als jullie ze vonden, en dat het daarom beter is ze niet meer weer te zien.

Bedankt voor de knuffel.
Heya (alweer),

Ik wilde ten eerste je laten weten dat je maar niet moet gaan rekenen op dat linkje..
ik had mijn laptop opengelaten en toen heeft mijn moeder mijn geopende tabs (geen idee hoe je het hoort te noemen maar je begrijpt me waarschijnlijk wel) allemaal gesloten. Mijn moeder bedoelde het niet slecht ofso, en misschien is het ook mijn fout maar ik had andere dingen aan mijn hoofd en ik was er op dat moment niet om het tegen te houden. Lang verhaal maar ja..
Ik heb er sinds 13:15 naar staan zoeken, tijdens de les ook trouwens maar ik vrees dat ik m echt niet meer ga vinden.

Kan je niet de politie op bellen om te kijken of er nog iets is gevonden of zoiets?
Misschien is er nieuwe informatie bijgekomen etc.
Als jullie dat niet kunnen horen via de telefoon kan je altijd je Franse vrienden vragen of ze daar heen kunnen gaan.

@pin zei:

"Ik zou in ieder geval niet op zoek gaan naar die lui. Hetzelfde geldt voor jullie Franse vrienden. Dat is hartstikke gevaarlijk en niet verstandig! Daarnaast kan het ook zo zijn dat die jongens daar ook op vakantie waren en er nooit meer terugkomen..."
Sorry dat ik zei dat het mij een goed idee leek, bij nader inzien is dat het niet.:(
Zoiets moeten jullie niet nog een x meemaken en de kans dat jullie ze herkennen is erg klein en daarom is het het niet waard.

Voordat je 'knockout was, hoorde je iets aan hun accent?
Misschien is dat een hint naar of ze op vakantie waren of niet etc,

Ik betwijfel dat je twin exact erover heeft geplast als het daar dan al lag.
Ik vind het wel een beetje erg cliché om drugs o.i.d in een bosje te gaan verstoppen.
Het zou wel kunnen dat ze onder invloed waren van iets en daarom dat hun homo haat nog erger werd omdat ze niet recht konden denken? geen idee.

Ik zou in die "bepaalde" buurten en plaatsen gewoon even ogen op je achterhoofd hebben/plakken.

Ik heb nog meer vragen en theorieën alleen kan ik ze nu niet allemaal typen aangezien ik nu echt moet gaan..


Sorry deze "comment" zo nutteloos was/is.

Groetjes van Maii. 🙂
@Maii
Heb je in je geschiedenis gekeken? Ik gebruik zelf Google Chrome en daarbij kun je gemakkelijk oude tabbladen terughalen via je historie.
Hi @Pin,

Ik vind jouw theorie wel interessant en het zou best zo kunnen zijn. Ook kunnen het natuurlijk “toeristen” geweest zijn, die daar voor het eerst en het laatst geweest zijn. Wel met slechte bedoelingen, maar ok. Je hoort zo vaak dat bv. buitenlandse toeristen of voetbalfans of zoiets ergens de boel op zijn kop zetten.

Het beste laten we het aan de politie over en wie weet komt er ooit nog iets uit. Ik hoop niet dat de aanleiding dan is dat er iemand anders lastig gevallen wordt natuurlijk, maar vaak is dat wel zo in het echt. Hoe zo’n minuutje je leven kan veranderen.

Wij hebben het voor onszelf soort van ergens geparkeerd en proberen ons vooral te richten op het terugvinden van onze redder. Alsof dat makkelijker is. Maar ja, dat zou ons wel een beter gevoel geven en das soort van positief om daar dan energie in te steken.

Dat drugsverhaal komt van onze vrienden in Frankrijk. Volgens mij is het ook niet echt ergens op gebaseerd. Er zullen vast ook wel drugs gebruikt worden op zo’n seksplek, maar dat weet ik helemaal niet zeker. Tot een tijdje terug wisten we niet eens dat het een seksplek is. Iedereen probeert een verklaring te vinden, want niet weten waarom is ook zo frustrerend.

Ik had nog gevraagd of hij vlak voordat ik bij hem was had staan plassen, maar hij zei dat hij nadat hij me opgebeld had al nodig moest plassen, maar dat hij dacht die ie wel kon wachten totdat ik bij hem was en dat we dan samen een plekje uit konden zoeken.

Hij wist dat hij zich half moest uitkleden en dat wilde hij liever niet doen als hij alleen was. Maar hij moest zo nodig dat ie al ruim voordat ik bij hem was, geplast had. Dus ja, als die anderen hem hadden zien plassen, dan hadden ze toch wel gelijk er iets van kunnen zeggen, denk ik. Waarom dan wachten totdat ik er ook was?

Dan nog even dat andere verhaal.

Ik denk dat die man/jongen, die aan mij zat, achterin de twintig was ofzo, maar idk, het ging ook zo snel. Het ene moment gingen we zitten om uit te rusten, dan raakte iemand mijn buik aan en ik wist niet wat er gebeurde. Ik dacht eerst dat hij het gewoon aardig bedoelde. We krijgen wel eens vaker een complimentje dat we er goed of leuk uitzien of dat we veel op elkaar lijken.

Toen liet ie ineens dat geld zien en ging hij mij weer aanraken en toen wist ik zeker dat het foute boel was. Het heeft bij elkaar misschien een minuutje geduurd of misschien nog korter, idk. Dit was vorig jaar al gebeurd, dus voordat we mishandeld werden. We waren net zo snel als we hem ontmoet hadden weer uit elkaar gegaan. Misschien had hij ons al langer in de gaten gehad, omdat we al een tijdje daar heen en weer aan het skaten waren, maar dat weten we niet, dat denken we alleen.

Toen hadden we het er gelijk nog wel even over gehad met papa en mama, want die zaten ergens in de buurt iets te drinken. Verder hebben we er niks mee gedaan, omdat we heel vaak op die boulevard komen en er eigenlijk nooit iets gebeurd is. Dit was ook voorbij voordat we er erg in hadden.

Nu ik over “rare” plekken aan het nadenken was, moest ik hier weer aan denken en je hoort wel vaker verhalen dat gasten met geld denken dat de wereld van hun is en dat er meisjes mee genomen worden naar hotelkamers voor seks. Dat kan natuurlijk ook met jongens gebeuren. Dat heb ik wel eens bij undercover op tv gezien.

Het is allemaal raar, dat die dingen gewoon gebeuren waar je bij staat.

Ik ga me nu vooral bezig houden met het vinden van die jongen. Ik zal er binnenkort wel het één en ander over vertellen.

Bedankt voor je reactie. Het helpt wel om er nog eens over na te denken, wat er echt gebeurd kan zijn.

Groetjes 🙂,
M&M’s
Heya,

Ik denk dat het inderdaad een goed (beter?) idee is om jullie nu te gaan focussen op het vinden van jullie redder.
Kan je niet een zoekmachine gebruiken die speciaal is ontworpen om mensen te vinden?
Of heb je dat al gedaan?
- ZabaSearch.com en Pipl.com worden vaak gebruikt door mensen die andere mensen willen vinden, ook kan je Lost trekkers gebruiken waar je ook nog kan filteren welk land etc.
volgensmij staan er heel veel mensen op dus heb je een grotere kans dat je m hiermee gaat vinden.
( als je dit nog niet hebt gedaan )

Misschien kan je de details nog eens goed bekijken, soms lijken dingen nutteloos en bedenk je ze niet eens maar uiteindelijk blijkt het vrij wel handig te zijn.
- Misschien had ie toen ie je bezocht een merk dat alleen maar in Scandinavië te koop is?
Misschien had ie sleutels die van een vakantiehuisje hadden kunnen zijn?
misschien een visitekaartje?
Probeer hier echt nog eens goed over na te denken want het zal je verbazen wat je hier allemaal over zou kunnen vinden.

Probeer je denkwijze te veranderen.
Ik bedoel, die persoon is waarschijnlijk al een stuk veranderd in zo'n korte periode.
Dus stel jezelf daar ook voor open en ook open voor nieuwe aanwijzingen etc.
Snap je?

Nouja,
Veel succes en hopelijk heeft dit kleine berichtje je ergens mee geholpen.

groetjes van Maii?:):?
Hi @100Divergent11,

We gaan idd beter niet zelf op onderzoek uit en laten het wel aan de politie over. Maar die Franse jongens willen helpen, maar we willen niet dat ze zelf in de problemen komen.

Twin en ik waren vooral verbaasd over dat die man/jongen bij dat hotel aan mij zat. Het ging allemaal supersnel en normaal schelden we eigenlijk nooit, maar ok. Dat floepte er zo maar uit en toen hij weer aan me zat waren we gelijk weg gegaan. Die scheldwoorden zeggen die vrienden ook wel eens als ze met een groepje zijn en dat kwam er ineens uit. Die gast had dat kennelijk ook nooit verwacht van een paar skatende pubers, maar ja.

Ik snap eigenlijk nog steeds niet dat die jongen dat durfde te doen, want er waren tientallen mensen om ons heen. Kennelijk, als je net doet alsof het je neefjes zijn ofzo, valt het niet op als je aan iemand zit. Hij zat echt letterlijk met zijn hand al onder mijn navel en aan de rand van mijn korte broek, richting jeweetwel. Als ik niet een stapje naar achteren had gedaan, had ie er misschien wel in geknepen. Echt ziek, die gast, maar gelukkig is er verder niks gebeurd.

We waren wel wat gewend door ons misbruik, maar we dachten net dat we daar van af waren.

Het is toch niet dat we het uitlokken doordat we ons overhemd helemaal los hadden? Het was gewoon lekker zonnig weer en er lopen dan wel meer jongens een beetje bloot rond. Sommige hebben alleen een sportbroekje aan en das toch niet raar?

Hopelijk worden dat soort gasten gestraft of door hun geweten (wat ze waarschijnlijk niet hebben, maar ok) of door de politie ofzo.

Ik vind een aanraking op zich niet altijd vreemd, maar door een onbekende en dan ook nog de plek waar hij me aanraakte is echt ziek.
Ik vond die videoclip wel mooi. Back to innocence. Dat is voor ons al lang geleden. Was het nog maar zo….

Bedankt voor de mooie spreuken.

Volgende reactie ga ik vertellen over onze zoektocht. Das wat positiever allemaal, maar ja, ik ben ook wel blij dat ik even over die minder mooie dingen heb kunnen praten. Dat is altijd goed.

Groetjes 🙂,
M&M’s
Hi @Maii,

Nutteloze comments bestaan niet, zeker niet deze van jou.

Ik ben wel blij me je update. Jammer van het linkje, maar geeft niet. Je hebt je best gedaan en meer kun je niet doen.

Misschien word ik morgen wel wakker en herinner ik het me weer allemaal. Of ik laat me hypnotiseren door iemand en dan ff kijken wat er gebeurd is. Dat doen ze toch wel eens?

Het is niet erg dat je eerst zei dat we ze op die plek misschien nog wel zouden kunnen vinden. Dat is een normale gedachte, maar ja, ik weet niet hoe het op homo-ontmoetingsplekken gaat als het donker is. Ik weet sws niet of er dan gelijk ook veel homo’s bij elkaar zijn of hoe dat gaat.

Ik ken het alleen van de tv van Undercover met Alberto Stegeman. Dan gingen ze bij parkeerplaatsen naast de snelweg kijken en daar gebeurt op sommige plekken van alles in de bosjes. Ik durf nergens meer te gaan plassen, want voor je het weet zit er iemand in de bosjes naar je piemel te kijken of wil die er aan zitten.

Ik had al een beetje in een reactie hierboven gezegd dat ik dat drugsverhaal ook niet echt geloof, maar onze vrienden kwamen er mee. Is wel goed bedoeld van ze allemaal natuurlijk, maar beter laten we de politie alles uitzoeken.

Ik kan me er helemaal niks van herinneren. Ik weet eigenlijk niet eens wat er gebeurd is. Ik heb het van mijn twin en die redder gehoord. Mijn twin weet er ook niet veel van, die was in shock toen. Eigenlijk weten we bijna niks, dus ook niet iets van accent. Soms denk ik dat ik me iets herinner, maar anderen zeggen dan dat zij dat aan mij verteld hebben en dat ik het alleen daar van weet. Het is soms een beetje verwarrend voor ons.

Papa en mama hebben wel eens contact met de politie. Ze zijn er in de april/mei vakantie nog geweest, maar er was geen nieuws volgens mij. Als er iets is gaan ze het laten weten, zeggen ze.

Soms duurt het een hele tijd voordat ze weer iets weten, maar dat kan ineens anders zijn als ze een verdachte voor iets anders oppakken en dat ze dan bewijs vinden bij hem thuis ofzo of als die dn iets bekend.

Wij gaan ons maar bezig houden met het vinden van onze redder. Ik ga er in een volgende reactie wel wat meer over vertellen.

Bedankt voor je hulp tot zover. We hebben er sws wat aan en een beetje steun is altijd welkom.
Suggesties en theorieën en tips zijn altijd welkom.

Wij gaan bepaalde plekken wel een beetje met rust laten. We gaan nog wel gewoon fietsen en langs die plek rijden, maar we gaan niet meer bij die bushalte afspreken.

Btw ik had deze reactie al getypt en zie net dat je nog eentje gestuurd hebt. Die ga ik strakjes ff goed lezen en daar later op reageren. Ok?

Groetjes 🙂,
M&M’s
Hi,

Al zou jij naakt rondlopen, dat is nog steeds geen reden om iemand te betasten / aan te randen / te verkrachten. Jullie komen op naaktstranden. Dat doen mensen daar toch ook niet? Je lokte het sowieso niet zelf uit met die man, als dat door je hoofd spookte.

Goed dat je je gaat focussen op die jongen die jullie heeft geholpen. Positieve vibes!

Als die jongen wist dat het een ontmoetingsplek is voor homoseksuelen, dan zou dat een reden kunnen zijn dat hij daar bekend is, of niet? Ik weet namelijk zulk soort dingen niet over de vakantielocaties die ik maar 1x in m'n leven bezoek.

Verder kan ik ook niks nuttigs meer zeggen. Laat het maar weten als je een nieuwe blik nodig hebt voor je zoektocht!

Gr. Pin
Waarom die man van in de twintig dacht dat hij het recht had aan jou te zitten, weet ik niet. Waarschijnlijk om dezelfde reden dat de geweldplegers dachten dat ze het recht hadden jullie te mishandelen.

Een schouderklopje kan ik begrijpen, maar iemand die je niet kent meteen op de onderbuik aanraken, lijkt me niet ok. Goed dat jullie er daarna met jullie ouders over gesproken hebben.

Heel goed dat je je ondanks de ellende focust op het positieve. Echt respect daarvoor.

Je kan aan jullie Franse vrienden zeggen dat ze jullie het beste helpen door veilig te blijven, en dat jullie meer geholpen zijn met een gezellige middag met hen dan met een zoekactie in een risicovolle buurt.

Ik vind het heel jammer om te horen dat jullie wat gewend zijn door het misbruik. Dat zou niet mogen. Niet eerlijk allemaal.

Jullie hebben het niet uitgelokt. Bij aanrandingen wordt wel eens aan het slachtoffer gevraagd wat hij/zij droeg, en als dat iets met bv. veel bloot was volgt soms de uitspraak: 'Dan heb je het zelf uitgelokt.' Dat is totale onzin. Je lokt het helemaal niet zelf uit.

Als je aan hypnose denkt, is het belangrijk dat door een professioneel iemand te laten uitvoeren. Hypnose door een amateur kan gevaarlijk zijn. Het is belangrijk om met een veilig gevoel, in een veilige sfeer terug te gaan naar de verborgen herinneringen, samen met een begeleider die weet wat hij/zij doet, zodat, als het te heftig wordt, die je weer snel uit de hypnose kan halen. Je psycholoog kan je daar vast meer over vertellen.

Ik ben blij dat erover praten (of hier: schrijven) helpt. Blijf dat maar doen, als je het gevoel hebt dat het helpt. Het is echter geen verplichting, en als je het druk hebt, hoef je je niet verplicht te voelen om te reageren. Wat jij fijn vindt.
Hoi.

Dit is een heel erg (raar/onnodig/nutteloos) ideetje maar ik had het een andere dag in mijn hoofd en ik dacht je weet maar nooit.
hebben jullie niet al gedacht om een "Forensisch artiest" "Forensic Artist (in het Engels
Huh?
De gehele tekst is weg op dat kleine deel na...
( en deze keer had ik m nou net niet gekopieerd voor de zeker heid..)
Laten we hopen dat dit nog leesbaar is/blijft:

Daar bedoel ik mee zo'n politie tekenaar, sketch artist of iets dergelijks, 'ooit van gehoord?'
Misschien is dat handig om jullie 'redder' te vinden aangezien jullie dan dat plaatje kunnen rond laten zien aan die buurt..
dan hebbben ze immers een beter idee dan van een man waar bij ze z'n uiterlijk niet eens kunnen zien of zo ongeveer.

Geen idee hoeveel het wel zou moeten kosten..
Ik heb het proberen op te zoeken maar ik kan er niet zoveel over vinden..
Hmm? :?
Een alternatief is om een kunstzinnige vriend of vriendin van jullie te vragen of hij/zij m anders kan tekenen zoals ie m ziet.
Overigens, als je wilt weten hoe je zo'n "artiest" het doet moet je maar gewoon het even opzoeken op youtube. (genoeg filmpjes jet echte politie schets artiesten.)

Trouwens hoe gaat het verder?
Nog updates? (ik probeer niet irritant/asociaal te zijn mijn excuses alvast)

Hopelijk kun je m snel vinden en dit hoofdstuk afsluiten.

Groetjes van Maii. 🙂
@Maii
Volgens mij hebben ze een foto van de jongen, maar het is wel echt een goed idee om die foto dan aan meerdere mensen daar te laten zien. Misschien kennen anderen hem nog wel!
@Pin
Ow, dan heb ik dat gemist om de 1 of andere reden...
maar inderdaad!
Hoe meer hoe eerder je m misschien gaat vinden.
Hi iedereen,

sorry voor de super late reactie. Ik schaam me er wel een beetje voor dat het allemaal zo lang geduurd heeft.

Jullie, @Pin, @Maii, @Div en anderen hebben er zo veel tijd en moeite ingestoken om twin en mij te helpen en ik heb nog niks laten horen op de laatste reacties van jullie.

Ik kan jullie nu vertellen dat we alle tips van jullie zoveel mogelijk opgevolgd hebben om zo erachter te proberen komen wie onze redder is en waar hij woont enzo.

We hebben op internet gezocht en mensen in de buurt van waar het gebeurd is aangesproken en ze foto’s van hem laten zien. Allemaal zonder resultaat. Sommige mensen dachten die jongen wel te herkennen, maar wisten alleen vaag te vertellen waar hij dan zou gewoond zou hebben. We werden verschillende kanten opgestuurd en hebben het zo goed mogelijk uit proberen te zoeken.

Enige wat we (nog) niet gedaan hebben is een oproep op internet, want we willen zijn privacy ook beschermen en voorkomen dat hij ongewild in de publiciteit komt.

Best lastig zo’n zoektocht. Afgelopen zomervakantie hebben we voor het laatst zelf gezocht naar hem in Frankrijk. Een paar keer dachten we hem te hebben gespot op het strand. We liepen dan blij met open armen op die enigszins (achteraf terecht) verbaasde jongens af en wilden gelijk huggen, wat ook een paar keertjes gelukt is. Maar helaas was hij het dan toch niet. Het waren gwn jongens die we leuk vonden en die wel een beetje, maar toch niet echt op hem leken. We hoopten teveel dat ze het waren en daardoor waren we niet kritisch genoeg. De knuffels waren wel fijn haha.

Normaal gesproken zouden we in de herfstvakantie en deze kerstvakantie ook naar Frankrijk gaan, maar door omstandigheden is dat er niet van gekomen.

Vooral deze periode hadden we er graag geweest, want wie weet is hij (onze redder) er ook weer (op vakantie?) in de kerstvakantie. Onze vrienden kijken wel voor ons uit, maar ja, de kans dat we hem nog terug gaan vinden is niet echt groot, denken we. We blijven natuurlijk wel hopen.

Tsja, best wel weer ff lastig, want gisteren was het een jaar geleden allemaal….

De tijd vliegt en ondertussen is er weer van alles gebeurd. Some good, some bad. Maar samen zijn we sterk en we krijgen veel steun van iedereen om ons heen. Ook op het forum, dus dankjewel iedereen daarvoor.

What else?

Oh ja, misschien nog een leuk nieuwtje: ik heb van mijn twin een nieuwe “I love Mickey” hoodie gekregen met kerst. Echt heel lief van hem. Hij heeft er zelf ook eentje, maar dan een beetje anders. Kunnen we mooie, nieuwe herinneringen maken.

Ik wil graag ook iets voor mijn twin kopen, maar weet niet wat. Het moet wel iets speciaals zijn natuurlijk. Omdat hij ook speciaal is. Hij weet wel dat ik verschrikkelijk veel van hem houd, maar iets tastbaars en blijvends om dat uit te drukken, lijkt me wel leuk. Daar ga ik nog over nadenken, maar tips zijn altijd welkom.

Vandaag kan onze foute kerstkleding weer in de kast. Mama vindt ons supercute in zo’n pak, dus ja, en wij zijn ook niet de moeilijkste en lopen dan wel een paar dagen voor gek in dat pak rond, maar nu is het wel weer mooi geweest. Dus goodbye kerstpak



mooi hè?

en hello “I love Mickey" hoodie. Daar heb ik geen plaatje van, maar die nieuwe lijkt veel op die oude, die ze kapot geknipt hebben in het ziekenhuis vorig jaar.
Dat was ‘m voor dit moment.

Tot de volgende,

Groetjes,
M&M’s
Hoi M en Ms,

Wauw, jullie hebben echt werk van die zoektocht gemaakt! Jammer dat het niks heeft opgeleverd. (Niet om jullie te demotiveren, maar: ) Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de jongen die jullie heeft geholpen daar eenmalig op vakantie was. Of had hij iets gezegd waardoor jullie zeker weten van niet?

Heftig dat het allemaal nu een jaar geleden is gebeurd! Wat gaat de tijd toch ook snel eigenlijk. Wat lief van twin dat hij je een nieuwe Mickey hoodie heeft gegeven! Leuk dat hij er zelf ook eentje heeft 🙂 Heb je uiteindelijk nog iets met het gouden draad en je oude sweater gedaan?

Haha, dat pak! Kan prima hoor. Ik heb ook in m'n foute kersttrui rondgelopen 😉 Maar vandaag inderdaad wel weer lekker een sweater aan hoor.

Ik hoop dat jullie zoektocht uiteindelijk nog wat oplevert!

Gr. Pin
Hey M en Ms

Wat een zoekactie. Ondanks dat jullie een paar jongens blij hebben gemaakt met een free hug, hebben jullie die jongen niet teruggevonden. Wie weet wat de toekomst nog brengt. Jullie hebben alvast jullie best gedaan.

Heb je Stranger Things gezien? Daar heeft dat jongetje (naam vergeten) dat gevangen zat in de donkere wereld een jaar na die nare gebeurtenissen nachtmerries. Zijn psychiater noemde dat het 'Anniversary Effect'. Dat houdt in dat exact een jaar na de gebeurtenis herinneringen heftig kunnen terugkomen.

Ondanks dat er weer een hoop gebeurd is, stelt het me gerust dat jullie de nodige steun krijgen. Hoe zou het ook anders kunnen dat twee lieve jongens in een kerstpak geen steun krijgen 🙂

Voor twin zou je een schriftje kunnen kopen, dat je zelf helemaal volschrijft. Je kan er een bucketlist voor jullie twee inzetten, bv. met activiteiten of reizen, je kan er een lijstje met 'happy fun facts' indoen, zodat hij daar op een off-day mee opgebeurd kan worden, je kan er wat leuke foto's indoen, etc.

Groetjes, en een knuffel, want die verdienen jullie, en iedereen die jullie gesteund heeft
Kenshin
@Pin en @Kenshin in het bijzonder en voor de rest iedereen die dit leest,

Ja, we hebben er best wel wat tijd in gestoken om hem te vinden, maar het is ons nog niet gelukt. Het kan zeker dat hij er alleen één keertje was voor vakantie. Dan was hij er voor ons wel op het goeie moment 🙂

Misschien werkt een oproep op fb of twitter ofzo wel, maar we willen ook weer niet aandacht van de hele wereld. We proberen wel zelf regelmatig nog op internet te zoeken, maar ja, das best lastig. Op zijn naam vinden we niet echt iets waar we wat mee kunnen. Verder hebben we niet zoveel aanknopingspunten 😥

We wilden graag op de dag dat het een jaar geleden was, naar de plek waar het gebeurd is gaan. Als een soort afsluiting en herdenking ofzo, maar ja, we konden niet naar Frankrijk deze vakantie. We waren er alleen in gedachten 😕

Gelukkig hebben we er geen nachtmerries over gehad de laatste tijd zoals in die film van Stranger Things.
Op Wikipedia https://nl.wikipedia.org/wiki/Stranger_Things las ik dat in het eerste seizoen Will (de hoofdpersoon in het verhaal) geholpen wordt door een meisje dat “Eleven” wordt genoemd. Zij beschikt over speciale (psychokinetische) krachten. In het tweede seizoen is “Eleven” er ook bij, maar wordt nu verborgen gehouden.

Mijn twin en ik kregen en volgens mij krijgen we nog steeds hulp van een meisje die ook iets met 11 heeft. Dit kan bijna geen toeval zijn. We zijn niet echt bijgelovig, maar dit vinden we op zijn minst wel cool, die parallel. Met een beetje nadenken snappen jullie wel wat ik bedoel 🤔

Haha, krijg je weer een puzzel om over na te denken en dat in de schoolvakantie 😛

Ergens heb ik toch wel het gevoel dat we die jongen dus nog zullen vinden. Misschien is het ook tegen beter weten in. Maar ja, blijven hopen.

Natuurlijk hebben we nog iets met die gouddraad “kintsukuroi” gedaan ☺️
Mama heeft van die Mickey hoodie een bodywarmer laten maken. Volgens mij was dat idee van die bodywarmer van Pin en van dat gouddraad van Div. Dus de kleermaker heeft de bodywarmer met gouddraad weer aan elkaar gezet. Mooi toch.

Opa heeft voor ons een fotolijst gemaakt van hout en dan met glas ervoor. De lijst heeft ie van hout gemaakt en twin en ik hebben daar die kapot geknipte mouwen van de hoodie met gouden (nou ja, van die gele spijkertjes met een bol kopje) op vast gemaakt. Net zoals er in een reactie gepost was hier in het begin van het topic. Bedankt nog voor die topideeën 👏

We hebben een soort fotocollage gemaakt van wat er toen gebeurd was en foto’s van ons van toen we klein waren tot nu (dus ook na wat er toen gebeurd is, zonder hem was het misschien wel gestopt die dag) en natuurlijk ook met een foto van onze redder (gemaakt in het ziekenhuis toen) erin.

Er is alleen nog één plekje vrij voor nog een foto. Drie keer raden voor welke foto. Ja, natuurlijk een foto van de hereniging met onze redder. Het liefst een foto waarop we hem kussen om te bedanken, hij in het midden en twin en ik die hem allebei op een wang kussen ofzo of is dat raar. Die foto komt dan in het midden en dan willen we die jongen die fotolijst geven als aandenken en een soort bedankje. Of is dat een beetje wacko om aan een jongen te geven? 🤡

Btw we hebben zelf ook nog zo’n fotolijst. Die hangt boven ons bed. Dan kunnen we elke dag aan hem denken en is hij toch een beetje bij ons.

Ik zou onze ontmoeting ook wel helemaal willen filmen, maar dat moet iemand die er bij is dan wel doen, want anders staan we er niet goed op, want zelf ben ik dan wel heel emotioneel, denk ik en kan ik niet meer goed filmen. Ik denk dat ik wel zou gaan huilen als ik hem zie 😢

Hij zal dan wel denken “in welke slechte film ben ik nu weer terecht gekomen”.
Ik droom wel eens van onze ontmoeting en dat hij dan heel bot gaat reageren, maar zo is hij volgens ons helemaal niet. Wrm droom ik dat dan? 😟

Nou ja, misschien zie ik hem ook wel nooit meer.

Een kadootje voor mijn twin zou idd wel een boekje met een “bucketlist” ofzo kunnen zijn en dan ga ik bovenaan elke pagina zetten “meeting met onze redder”
Verder zou ik iets willen hebben samen met mijn twin. Ik bdl hij zit al in mijn hart, maar iets wat meer zichtbaar is en toch niet te opvallend.

Dat kan een tattoo zijn, maar wij zijn niet zo van de tattoo’s. Het is wel iets blijvends en zichtbaar, beetje afhankelijk van de plek waar die staat, maar ja.

Of iets wat onder je huid zit, iets met technologie dat je dan uit kan lezen ofzo. Maar ik weet niet wat er dan mogelijk is. Het moet niet alleen een chip 🐕zijn en dat als je die uitleest van hem dat ik zijn baasje ben en omgekeerd. Ik voel me ook niet zijn baasje. Het is meer gelijkwaardig. Oh ik ben weer een beetje sentimenteel aan het ouwehoeren geloof ik.

Dingen verzamelen enzo doen we al ons hele leven. We hebben nog tekeningen vanaf dat we 2 jaar waren en knutselwerkjes enzo. Ook veel foto’s en filmpjes en briefjes die we aan elkaar hebben gestuurd, Das sws leuk om af en toe eens tussen te kijken.

Maar ja, als iemand verder nog iets leuks weet voor ons, laat het ons weten please.

Oh ja, dat kerstpak was wel cool toch. En jullie er dan bij in een foute kersttrui. Wat wil je nog meer ☺️

Knuffels voor iedereen 💏 👨‍❤️‍💋‍👨

Ivm met de feestdagen heb ik lekker ff veel smiley's gedaan

Groetjes,
M&M’s
Hoi M en Ms,

Ik snap de keuze om geen sociale media erbij te betrekken. Je haalt er een hoop onbedoelde aandacht bij natuurlijk.

Ik denk dat ik de puzzel wel heb opgelost :8

Jullie positiviteit lijkt haast onuitputtelijk. Dat is mooi om te zien :)

Leuk om te horen wat jullie met de Mickey sweater en die foto's hebben gedaan. Ik denk dat het best oké is om dat aan de jongen te geven, als jullie hem vinden. Dat laat meteen zien hoe zeer jullie hem dankbaar zijn en hoe veel het met jullie heeft gedaan.

Het filmen lijkt me mooi om terug te kunnen kijken, maar ik weet niet of je dat wel moet doen. Wie weet wil die jongen dat helemaal niet. Ik kan me voorstellen dat hij best overdonderd kan zijn als jullie hem tegen het lijf lopen en spontaan huggen. En dan wordt ie ook nog gefilmd... Daarbij, nieuwe privacywetgeving hè 😉
Nee, maar mocht je hem bv online spreken en later meeten, dan kun je vragen of hij filmen oké vindt. En als je 'm random opeens meet, moet je doen wat goed voelt.

Waarom je droomt van de ontmoeting? Omdat je er waarschijnlijk (veel) mee bezig bent, dus je hersenen die gedachten verwerken. Als ik de hele dag een serie heb zitten kijken, droom ik er soms ook over 🙂 Happy Dreams :)

Over wat jij en je twin samen kunnen doen. Ik dacht meteen: jullie zien er hetzelfde uit en je hebt iets nodig wat er hetzelfde uitziet bij jullie allebei??

Nee I get it hoor. Maar wil je iets permanents of is iets van een armbandje ook leuk? Dat jullie hetzelfde armbandje dragen.

Ik zeg altijd, als ik ziek word en kaal word, zet ik een tattoo op m'n hoofd. Dan groeit m'n haar terug en dan heb ik toch stiekem ergens een tattoo :8

Je zou ook voor een mini tattoo kunnen gaan. Bv ergens een stip zetten. Dat is dan echt van jullie, omdat jullie weten waar het is.

Het is lastig, maar ik wil wel graag met je meedenken 🙃

Gr. Pin
Hey M en Ms

Ondanks dat jullie er alles aan willen doen om die jongen terug te vinden, vind ik het mooi dat jullie zijn privacy respecteren.

Als jullie hem tegenkomen, lijkt het me het fijnst om te doen wat op dat moment goed voelt. Ik vermoed dat die jongen jullie zal herkennen, en dat hij een knuffel dan niet zo vreemd zal vinden. Filmen kan, zoals Pin zei, als hij daar ok mee is. Aan de andere kant heb ik in een video eens gehoord dat je beter beelden kan vastleggen met je hart in plaats van met een camera.

Leuke puzzel 🙂

Fijn dat de hoody een mooie, betekenisvolle bestemming heeft gekregen. Als je die jongen tegenkomt, lijkt het me zeker ok om hem iets betekenisvols te geven.

Wat je zei over dat twin en jij elkaar aanvullen, doet me aan het volgende denken. In het begin van aikido, als de leerlingen op een rij zitten en de leraar ervoor, zegt iedereen ‘onegaishimasu’ (die laatste ‘u’ wordt niet uitgesproken). Dat betekent ‘Zou je alsjeblieft met mij willen trainen?’. Op die manier geef je aan dat iedereen van elkaar kan leren, en dat je daar bereid toe bent. ‘Onegaishimasu’ wordt ook wel eens vertaald als ‘zorg alsjeblieft voor me’ of ‘ik ben onder je hoede’.

Ik vind het mooi hoe zo’n korte zin zoiets moois en dieps kan uitdrukken. Misschien zouden jullie dat tegen elkaar kunnen zeggen, bv. als jullie wakker worden. Jullie hebben dan geen voorwerp gemeenschappelijk, maar eerder een gewoonte.

Mooi hoe jullie herinneringen van vroeger bewaren. Ik hoop dat jullie daar nog lang plezier aan zullen hebben. Naast dat het fijne herinneringen opbrengt, helpt het waarschijnlijk ook om de minder fijne te verwerken.

Groetjes, alvast het beste voor het nieuwe jaar, en een random ‘onegaishimasu’, want je hebt me al veel geleerd
Kenshin
Hi Pin,

Ik had wel verwacht dat je die puzzel op kon lossen haha

We zijn blij om jou te hebben leren kennen en hopen je nog lang mee te maken. Sorry, het is het einde van het jaar en dan worden we altijd een beetje sentimenteel, maar ja, het is wel gemeend en dat is ons gevoel, dus dan moet je het ook uit durven spreken, toch?

Wat een toeval (of toch niet) dat ik dat over “Eleven” op wikipedia las en dat het zo van toepassing lijkt. Ik ben niet bijgelovig ofzo, maar ik vind het wel grappig.


Jullie positiviteit lijkt haast onuitputtelijk. Dat is mooi om te zien https://
Haha, ja, zo zitten we nou eenmaal in elkaar. There’s always tomorrow en dan zijn er weer nieuwe kansen

Ik wil hem, onze redder (heb ik hem nog geen naam gegeven in dit topic? Nou dan ga ik hem vanaf nu “Mats” noemen. Das niet zijn echte naam, maar het klinkt sws beter dan elke keer “onze redder” , dus vanaf nu heb ik het over Mats. @KT alle namen die ik gebruik zijn verzonnen en niet hun echte namen) (en dan nu verder met de zin die ik een tijdje geleden begonnen was) natuurlijk niet patsboem overvallen met een camera.

Ik hoop dat we eerst contact hebben met Mats via sm en daarna kunnen afspreken en dan gaan we hem huggen enzo en dan ga ik vragen of onze zus filmt ofzo en of Mats dat goed vindt.

Ik mag dat toch wel opnemen als ik dan de eerste keer zijn stem hoor en dat hij dan mijn naam zegt enzo. Ik ga dan later natuurlijk wel vragen of ik het mag bewaren. Ik zou zo blij zijn om hem weer te horen en zien en om hem te knuffelen. Maar ja, ik moet geduld hebben.

Die dromen ja, dat is toch een beetje verwerking van wat je allemaal meemaakt? Ik weet eigenlijk wel zeker dat Mats in het echt niet zo bot zal doen als in mijn droom. Ik maak me daar ook niet echt zorgen om, maar ik droom liever over alleen leuke dingen met hem.

Ik denk vaak aan hem en dan vraag ik me af hoe het met hem gaat en of hij ons misschien ook aan het zoeken is. En verder gewoon of hij een leuk leven heeft. Hij leek ons heel aardig en anders had hij ons ook niet zo goed geholpen en was hij ook niet na een paar dagen nog een keer op bezoek gekomen in het ziekenhuis. Tsja, wat kunnen we meer doen dan ons best en blijven zoeken naar hem.

We hadden zijn gezicht ook al uitgeknipt van die foto van ons samen (niet echt geknipt, maar met de computer) en dan google laten zoeken op zijn hoofd. Maar ja, dan kregen we wel leuke jongens te zien die soms helemaal niet eens op hem leken, maar nooit Mats zelf. Misschien heeft ie zijn haar nu ook wel anders.

Bedankt voor het meedenken over een kadootje voor mijn twin. Het hoeft niet per sé voor ons allebei hetzelfde te zijn. Het mag ook zo zijn dat we allebei soort van één helft hebben en dat we dan samen het geheel hebben. Beetje vaag, I know.

Ik bedenk altijd van die ingewikkelde en (bijna) onmogelijke dingen.

We hebben nu allebei (haha wat een verrassing) een paar leren polsbandjes, waarvan eentje met een zilveren sluiting en een enkelband (niet van de politie, maar die hadden we van Luca gekregen), ook van leer.

We houden niet echt zo van allerlei sieraden en van geelgoud sws helemaal niet.

Sinds een tijdje hebben we wel gaatjes in onze oren en van die knopjes erin. Niet van die hele opvalllende, want daar houden we niet van.

Als we bv. een ketting-kje (hoe schrijf je dat? Ik heb geen zin om te googlen) zouden nemen, dan zou dat misschien zo’n breekhangertje zijn, maar dan voor ons en Mats. Dat we alle drie een derde van die hanger hebben. Ik weet niet eens of dat bestaat. Ik ken wel van die breekhartjes voor zijn tweeën. Maar misschien houdt Mats daar ook helemaal niet van en misschien vindt hij ons ook helemaal niet zo belangrijk.

Een kleine tattoo voor twin en mij zou kunnen, maar dat mag vast niet van papa en mama en ik weet ook nog niet waar dan en wat.

Je kunt tegenwoordig toch ook dingen onder je huid laten stoppen met een grote injectienaald. Dan voel je alleen de vorm van dat dingetje en met sommige van die dingen kun je de deur automatisch open doen of iets anders bedienen. Of dat als we elkaars hand beet hebben er een lampje gaat branden wat onder je huid zit ofzo haha.

Pas jij maar op met je tattoo, want wat als je nou echt kaal wordt op die plek waar die tattoo zit? Dan moet het wel een leuke tattoo zijn.

Een soort “logo” dat een combi van een hartje met een oneindigheidsteken en onze initialen ofzo zou misschien iets kunnen zijn, maar dan moet het wel een mooi ontwerp zijn. Het mag er best een beetje mysterieus uitzien, als het maar niet te groot is. Ontwerpen zijn welkom haha. Ik zal zelf eens gaan schetsen.

Ik weet ff niks meer. Nou ja, ik kan nog wel van alles typen hoor, maar of het er beter op wordt, idk 😉

Fijne jaarwisseling en een dikke knuffel.

Groetjes,
M&M’s
Oké, ik begin met antwoorden ergens random in het midden. Bij de tattoo 👀

Ik dus meteen aan het werk met jouw nieuwe imput dingetjes. Een infinity teken en een hartje. Thx Google:


Super tof man!

Dit is btw de link naar wat ik heb gegoogeld: (niet zo spectaculair btw)
https://www.google.com/search?q=infinity+hartje&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjFuO6M1srfAhWBKlAKHVBFAlEQ_AUIDigB&biw=1280&bih=588&dpr=1.5#imgrc=SuV0NE3_P1dNeM:

Ik wou zelf wel wat schetsen, maar dat zag er echt lelijk uit, dus ja, dan maar Google hè.

Verderop bij diezelfde link kwam ik dit tegen:


Die is ook nice. Van de rondjes zegmaar uit het infinity teken hebben ze hartjes gemaakt 🙂 (Het gaat hierbij puur om het figuur, niet om het sieraad.)

Je kunt tegenwoordig toch ook dingen onder je huid laten stoppen met een grote injectienaald. Dan voel je alleen de vorm van dat dingetje en met sommige van die dingen kun je de deur automatisch open doen of iets anders bedienen. Of dat als we elkaars hand beet hebben er een lampje gaat branden wat onder je huid zit ofzo haha.Ja... Dat heet dus een chip 😂 En dat wou je niet 🤔

Pas jij maar op met je tattoo, want wat als je nou echt kaal wordt op die plek waar die tattoo zit? Dan moet het wel een leuke tattoo zijn.😂 Komt wel goed joh. Ben ook niet echt van plan om kaal te worden 🤔

Ik ben ook erg blij om jou en twin en de rest van je bijzondere leven te leren kennen. (Je merkt al, ik pak overal random stukjes uit je bericht. Mijn volgorde is ... nergens.) Ook al is het via het forum wel anders dan in het echt. Het had me tof geleken om elkaar in het echt te kennen.

Zo te horen heb je wel goed nagedacht over de meeting met Mats. Via social media hem eerst benaderen zou het beste zijn en dan kun je hem ook meteen vragen of jullie mogen filmen.

Je bent er echt veel mee bezig volgens mij. Je vindt het echt belangrijk om hem nog eens te kunnen zien. Ik vind dat erg mooi van je, je wil hem volgens mij echt zelf kunnen bedanken, omdat je niet helemaal wakker was toen je hem zag. Toch hoop ik dat het je niet consumeert. En misschien overdrijf ik nu wel, omdat ik het allemaal groter maak dan het is (dit topic gaat tenslotte over Mats vinden, dus het is logisch dat je daarin alles verteld wat je hebt gedaan m.b.t. dat doel. Dan hoeft het niet per se zo te zijn dat dat het enige is wat je de afgelopen (afwezige) maanden hebt zitten uitspoken). Ik hoop alleen dat je het zou kunnen accepteren als je hem niet meer zou vinden...

Ik zou het ook vervelend vinden als je teleurgesteld zou raken, mocht je Mats wel vinden. Voor jou is het duidelijk heel belangrijk, ik denk alleen dat hij er niet zo veel mee bezig is als jij (jullie). Kijk, natuurlijk zal hij er nog wel eens aan denken. Hij zal de foto wel eens zien en misschien bij het ''jubileum'' (dat klinkt fout, maar ik kon niet echt op een beter woord komen, voor de datum dat het precies 1 en in de toekomst 2, 3, etc. jaar geleden is) even goed erbij stilstaan en eraan denken. Maar ik denk dat hij het heeft afgesloten.

Even tussendoor, ik bedoel dit niet gemeen ofzo, maar ik wil je ook de andere kant laten zien, dat Mats misschien niet dezelfde blijdschap deelt als jullie, als jullie elkaar zouden tegenkomen (wat niet betekent dat hij niet blij zou zijn of het vervelend zou vinden om jullie te zien). Ik wil gewoon niet dat je teleurgesteld wordt...

Deze gedachtes zijn trouwens ook gebaseerd op wat ik zou hebben gedaan als ik Mats was. Als ik Mats zou zijn, zou ik het in het ziekenhuis hebben ''afgesloten''. Jullie staan met z'n drieën op de foto. Hij heeft het gevoel gehad dat jullie hem al hebben bedankt, etc. Waarschijnlijk heeft hij geen idee dat jullie op zoek zijn of dat misschien zouden gaan doen. Ik denk dat hij het idee heeft dat alles af was. En daarom denk ik ook dat hij er niet of nauwelijks mee bezig is en er in ieder geval niet zo veel mee bezig bent als jij.

Oké, als ik dit zo teruglees, klinkt het echt allemaal alsof ik je hopes and dreams aan het tackelen en vernielen ben, maar nogmaals, zo bedoel ik het dus niet.

Je had zijn gezicht in Google gegooid. Damn. Dat is trouwens wel een toffe functie. Werkt dat echt? Al eens geprobeerd met jezelf ofzo? Is het niet meer dat dat werkt voor een online afbeelding en dat ie dan de site en gerelateerde dingen aan die site vindt? Idk, jij hebt er vast meer ervaring mee dan ik.

Jullie ook een hele fijne jaarwisseling gewenst!
Gr. Pin
Hi Pin,

thnx voor je super coole reactie, ik ga er later wel ff wat verder op in, maar één dingetje wil ik alvast kwijt:

had ik je al eens verteld dat ik je geweldig vindt of heb ik dat al die tijd alleen maar gedacht? 😉

Nou bij deze dan:

je bent geweldig

Ik dacht, ik kan het nog net posten voordat je gaat slapen 😴

Sweet dreams en tot volgend jaar ☺️

Groetjes,
M&M's en twin & de rest van de club
Hi Kenshin,

het kan natuurlijk niet zo zijn dat ik pas volgend jaar op jouw reactie antwoordt 😉

Tuurlijk respecteren we de privacy van Mats (ja, zo heb ik ‘m hierboven in de reactie van Pin maar even genoemd (verzonnen naam dus), das makkelijker praten).

Bijkomend voordeeltje van het respecteren van zijn privacy is onze eigen privacy, you know. Ook niet onbelangrijk, want voor je het weet zitten we in “Hart van Nederland” ofzo. Op zich ook wel leuk om een keertje “oant morn” ofzo te zeggen met ons kerstpak aan, maar verder dan dat hoeft nou ook weer niet voor ons. Zeker niet met het verhaal dat we wsch door homohaat (weet ik niet zeker) in elkaar zijn geslagen.

Wat je zegt over dat je het beste beelden kunt vastleggen met je hart en niet met de camera geloof ik ook wel en dat doe ik zeker.

Maar ik ben dan bang of misschien moet ik zeggen dat ik het dan jammer vindt dat ik niet een totaalbeeld heb van de ontmoeting.

Ik bedoel, ik zal ongetwijfeld emotioneel worden en Mats zal me een super goed gevoel geven enzo, maar dan zie ik niet steeds zijn gezicht en lichaamshouding en hoe hij mij en m'n twin dan knuffelt, want dan ben ik wsch al soort van van de kaart.

Daarom vind ik het wel echt leuk om alles op video te hebben. Dan kan ik ook zien hoe ik zelf reageer en dan kan ik het ook aan papa en mama en broer en zus enzo laten zien. Ik weet niet wie er dan allemaal bij zullen zijn.

Ik weet niet eens of we Mats ooit nog gaan ontmoeten. Ik denk het wel. We houden niet zo van opgeven en het erbij laten. Ze zeggen toch altijd dat de aanhouder wint, dus ja, blijven hopen.

Ja, wat we met de hoody gedaan hebben is alleen maar dankzij jullie op het forum met al die goede ideeën. Dus, dankjewel allemaal.

Haha, je gaat me niet vertellen dat jij die puzzel niet op kon lossen, ik bdl als iemand het kan behalve Pin … 😉

Interessant stukje over:

‘onegaishimasu’ (die laatste ‘u’ wordt niet uitgesproken)

Das dan wel weer jammer van die ”u”, want dat was nou net de letter waar ik de minste moeite mee had om uit te spreken 😂

‘Onegaishimasu’ wordt ook wel eens vertaald als ‘zorg alsjeblieft voor me’ of ‘ik ben onder je hoede’.

Das wel iets om over na te denken. Die uitspraak vind ik wel mooi.
Is daar ook een “teken” voor? Ik weet niet of het Chinees is of Japans, ik gok Japans. Dus dan hebben ze er vast wel een mooi teken voor. Misschien kunnen we daar wel iets mee 🤔

Wij hebben een hele kist vol met herinneringen in de vorm van foto’s, tekeningen, knutselwerkjes en meer van die zooi, zoals sommigen dan zeggen over wat we allemaal bewaren. Voor ons zijn het belangrijke spullen. Niet dat we de hele dag naar onze kleutertekeningen zitten te kijken hoor, maar ze zijn wel om te lachen.
Ook minder leuke herinneringen zijn waardevol, zolang je ze maar op een positieve manier weet te verwerken. Ook daar leer je van.

Nog een uurtje of 2 en het jaar is weer voorbij. Een jaar lijkt zo lang, maar toch is er alweer eentje voorbij.

Fijne jaarwisseling en nog ff een stevige oudjaarsknuffel van ons ❤️

Btw, wij leren ook veel van jou, vergeet dat niet 👍

Tot snel.

Groetjes,
M&M’s & twin & de rest

Reageer