Vraag

Hoe kom ik van social anxiety en eetprobleem af?

  • 5 January 2023
  • 5 reacties
  • 73 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Hey, ik weet dat dit al mn 7de topic is maar ja ik moet t ff kwijt sorry. Ik heb gwn nog steeds last van social anxiety en heb een eetprobleem i gues. (Ik voel me schuldig als ik eet maar ook als ik niet eet omdat ik weet dat ik iets moet eten). T gaat nu wel iets beter want ik ben nu ook aan t mountainbiken en ben meer mezelf. Alleen ik heb nog steeds dagelijks last van social anxiety en mn eetprobleem. Ik wil dr gwn vanaf komen alleen weet niet hoe want als ik er niet over nadenk dan werkt dat wel voor een tijdje maar dan denk ik dr toch weer overna en dan heb ik weer n mental breakdown. En ik heb ook nog is veel stress van school want de TRAP komt eraan dus dat worden veel toetsen. Ik sta nu 5 onvoldoendes 3 kan ik dr zo ophalen want dat zijn 5jes maar alsnog is t stressvol. Daarom ben ik nu ookal begonnen met leren(ma al). Maar heeft iemand tips hoe je van social anxiety en een eetprobleem af komt. En hoe ik het er met mn beste vriendin over moet hebben want ik wil t er over hebben maar niet uit t niets random ofzo. Ik wil t niet akward hebben.

Groetjes een dankbare anoniempie145


5 reacties

Reputatie 7
Badge +19

hoiii,

Wat vervelend allemaal :(   Ik heb zelf ook een sociale angststoornis gehad en een eetstoornis. Soms is het moeilijk om hier zelf van af te komen en is er hulp nodig. Je kan beginnen met het vertellen aan iemand in je omgeving. Zoals je zelf al zegt je vriendin bijvoorbeeld. Je kan dit bericht ook aan haar laten lezen want het is een duidelijk bericht. Misschien is dat makkelijker dan praten.

 

joeeeee

Reputatie 7
Badge +15

Lastig….. 

 

maar mijn grootste tip?! 
wees open! 
 

sorry voor dat mijn bericht linkst staat, en oh, nu ineens in het midd n 😂😅

 

groetjes

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 4
Badge +3

Hey bedankt @jaivy en @Mij_niet_gezien voor jullie berichten! Jaivy je zei dat er soms hulp nodog is maar wat kan ik dan het beste doen? Naar een psych ofzo of is dat te overdreven? Alvast bedankt!!

Groetjes anoniempie145

Reputatie 7
Badge +19

hoii,

Ja soms hebben mensen hulp nodig bij hun sociale angst en/of eetprobleem. Dat kan inderdaad van een psycholoog zijn of een coach bijvoorbeeld. Dit kan je via de huisarts regelen.

En als jij er last van hebt en het niet zelf of met je omgeving kunt oplossen kan het goed zijn om hulp te zoeken. Dis is dan niet overdreven maar simpelweg gewoon nodig. je verdient het ook om je beter te voelen :)

 

joeeeee

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Anoniempie145,

Ik sluit me aan bij @jaivy.
 

Je zou eens een keer kunnen kijken op https://www.99gram.nl of https://www.proud2bme.nl

Veel succes. Je kan het! :) 

xx Eenmeisje004 

Reageer