Vraag

Hoe kom ik van mijn littekens af?

  • 21 March 2023
  • 1 reactie
  • 43 Bekeken

Badge

Hoi!

Ik vind het best apart om dit te delen en te vragen, maar ik heb voor een half jaartje lang mezelf vooral in de bovenarmen gesneden. Gelukkig ben ik nu al vanaf mijn 15dee verjaardag een paar maanden gestopt en ik ben van plan het nooit meer te doen. Ik dacht alleen dat deze witte littekens (ze zijn niet heel erg groot, alleen ze zitten dicht op elkaar) zouden vervagen, alleen dat is nog niet gebeurt. Van een afstandje zie je het niet, maar van dichtbij is het wel degelijk te merken. Ik schaam me hier best voor en ik wil eigenlijk niet in korte shirtjes rondlopen, omdat ik niet wil dat mensen weten dat me dit is overkomen, omdat ik een vrij gelukkig persoon rondom andere mensen ben.  Weet iemand hoe ik deze littekens kan vervagen of kan laten doen verdwijnen?

En please voor de mensen die nog steeds met zelfbeschading rondlopen, geloof in jezelf en zoek hulp, bij mij is het ook gelukt<3 je kan het!


1 reactie

Reputatie 2
Badge

Wauw knap dat je al sinds je 15e 'clean' bent. Ik ben nog geen twee weken clean…

Ik snap je struggles! Vorig jaar heb ik het ook heel erg gedaan op mn boven en onder armen en toen het zomer werd zag je allemaal witte strepen zitten idd. Dat vond ik echt heel naar maar toen ik echt korte mouw shirten ging dragen toen viel het eigenlijk wel mee. Ik dacht wel echt continue van dat ze naar me aan het kijken waren enzo. 1 keer heb  ik ook echt een vrij directe vraag gehad van een persoon die ik amper kende. 'Wat heb jij nou op je armen zitten?' vroeg hij. Toen stond ik met mn mond vol tanden. Daarna ben ik gaan bedenken wat voor zinnetjes ik kan zeggen als mensen ernaar  vragen. Dat is ook een tip die ik jou mee wil geven. Bedenk gewoon een stuk of 5 zinnetjes waarmee je aangeeft dat je er niet over wil praten of whatever. 

wat ik meestal zeg als mensen ernaar vragen:

  • ik heb een lastige periode in mijn leven gehad, maar daar wil ik het verder niet over hebben
  • dit is privé. 
  • ik wil er niet over praten
  • ik snap dat je je afvraagt wat het is, maar ik wil hier verder niet op ingaan. 
  • ik heb gewoon veel meegemaakt in mijn leven. ik wil het hier niet over hebben.

je ziet dat je echt een heleboel zinnen kunt maken met dezelfde boodschap maar toch op een andere manier. Als een wildvreemde er bij mij naar vraagt dan kap ik hem meestal snel af met: dat is privé.
Als een kennis ernaar vraagt dan zeg ik meestal: ik heb een lastige periode in mijn leven gehad, maar daar wil ik het verder niet over hebben
En als familie of vrienden ernaar vragen (en ik wil er niet over praten) dan zeg ik meestal: ik snap dat je je afvraagt wat het is, maar ik wil hier verder niet op ingaan. 

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Veel sterkte iig en weet dat je niet de enigste  bent die hiermee worstelt!

groetjessss

Reageer