Vraag

Hoe kom ik uit een narcistische relatie..

  • 4 July 2019
  • 9 reacties
  • 135 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een relatie van 2 jaar, waar het ooit echt het 'perfect vriendje' was is na een ongeveer een half jaar een relatie zijn gedrag 180 graden gedraaid.. Waar hij eerst lief en begripvol was is hij nu manipulatief, agressief, toont geen medeleven, alles draait om hem, kan totaal niet tegen kritiek en lijkt altijd een soort van macht spelletje te spelen.. Hij heeft meerdere keren om seksueel gebied dingen gedaan wat ik niet wou. Heeft me gewurgd, geslagen en geknepen tot paarse plekken aan toe... Ik ben gewoon echt heel erg bang.. Ik wil van hem weg maar ik kan niet zonder hem.. Ik hou echt heel veel van die jongen... Maar dit sloopt me mentaal nog meer dan ik al was.. ( ben zwaar depressief en hoogsensitief.. dat deel hoogsensitief maakt mijn depressie nog veel lastiger voor mij. Ook omdat ik erg gesloten ben omdat ik niet in een veilige thuissituatie ben opgegroeid. ben wel in therapie.) Hij gebruikt mijn trauma's tegen me door zichzelf die namen te geven, te zeggen dat ik me aanstel en het maar gewoon moet vergeten want ja het is het verleden. Ik had al een laag zelfbeeld maar dat maakt hij niet bepaald minder.. En heb in het verleden ook al een burn-out gehad ik was toen 14/15 jaar oud. ik struggle sinds die tijd daar nog steeds mee en de huisarts zegt ook dat als ik niet meer rust krijg/neem zit ik er zo weer in...

Ik voel me zo radeloos en op, moe...
Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven..

-F.

9 reacties

Waar ken je hem van? Hoe kom je van hem af? Je houdt van hem, maar je moet die gedachte aan de kant zetten. Het is niet goed dat hij je mishandeld. Ga weg bij hem!
Ik ken hem via vrienden, En hoe graag ik ook wil aan de andere kant wil ik hem gewoon niet kwijt.. En als ik al het mogelijke contact verbreek, stuurt hij zijn vrienden op me af en krijg ik de volle lading over dingen die niet eens kloppen...
Wat vind je het moeilijkst? Houd je echt van hem, of ben je bang dat z'n vrienden achter je aan komen?

Ik denk beiden, maar het is beter voor je als je zonder hem verder leeft. Er zijn ook andere jongens die dolgraag een vriendin willen. Verdient jouw vriendje jou dan, als hij je mishandelt? Je kunt zeggen tegen hem wat je echt van hem vindt en wat je anders wil, maar ik geloof daar nu niet in, want volgens mij durf je niet eens je hart te legen bij hem en gebruikt/misbruikt hij je gewoon.

Dat z'n vrienden achter je aan komen is een ander probleem. Dat kan opgelost worden door hem te blokkeren.

Aardbeitje, je vriendje is niet lief.
@ Geen-Naam

ik weet het... Maar ik hou echt oprecht van hem en nja hij waarschijnlijk niet van mij maar zoals je zegt het is ook een deel angst..
Je kunt erover praten met de Kindertelefoon via chat of door te bellen. Kunnen je ouders je niet helpen?
Ik heb een gesprek gehad met de kindertelefoon via de chat, maar ze zeiden ook je moet echt het contact verbreken maar het lukt me gewoon niet... Ik ga er dan echt kapot aan.. En nee ik kan niet echt bij mijn ouders terecht als het aan komt op eigenlijk alles.
Je kunt altijd bij de Kindertelefoon terecht.

Zou je iets kunnen doen waardoor je hem vergeet?

Het kan ook zo zijn dat je alles wat hij deed nog niet hebt verwerkt, dat je je nog niet realiseert wat hij heeft gedaan. Toen jij schreef dat hij je sloeg, wilde je wel bij hem weg, toch? Maar toen later schreef je dat je dat eigenlijk niet wilde. De gedachte van wat hij deed kunnen we versterken, al zal dat wel pijn doen. Dit is een manier om ergere dingen te voorkomen.

Schrijf verhalen van wat hij deed, dat hij je sloeg. Hoe gebeurde dat? Schrijf het op of teken het anders. Zo zie je in dat hij geen goede vriend is. Je zult hem misschien haten, maar neem geen wraakacties of iets dergelijks. Het doel is dat je het zal accepteren als je hem verlaat.
ik vindt het gewoon erg lastig allemaal..
Het is ook lastig. Misschien is het een goed idee om het af te wachten zodat je even aan andere dingen kunt denken en kunt uitrusten. Dan update je dit topic wanneer je wil.

Reageer