Vraag

hoe kom ik af van de hele tijd denken


Reputatie 4
Badge +3

hey, 

t gaat weer slechter helaas…. terwijl ik eigenlijk blij zou moeten zijn want heb mijn vriendje over mijn onzekerheden verteld. En hij vond het helemaal niet erg en wou mij helpen maar wist niet hoe:(. (maar alsnog heel lief).

maar ik denk er de hele tijd over na of hij het echt niet erg vind en hoe hij er over denkt dat ik van allemaal dingen last heb. en ik ben de hele tijd bezig met wel of niet eten. Ik wil graag afvallen maar mijn moeder vind dat niks. Ik wil wel op een gezonde manier afvallen ik ben bezig met gezond eten maar ik kom dan maar aan 1200 kcal op een dag terwijl ik 15 jarig meisje ben.. 

ik wil graag dunner worden om mooi te zijn ( mijn bmi is goed maar alsnog). Daarom struggle ik ermee ik haat mezelf soms nogsteeds ( soms is eig vaak :( en daarom weet ik niet of het wel goed is om dit te doen ik zou toch altijd van mezelf moeten houden…

maar ja iedereen verwacht dat een meisje dun is en naar de gym gaat ik mag niet naar de gym maar ik doe bijna elke dag spieroefeningen en fiets ongeveer 2x per week een uurtje ( en dan nog gym 1u op school). En ik wil ook dunner worden voor mijn vriendje hij is erg gespierd en ik vind dat ik dan ook wel dunner moet zijn. Ik ben bang dat ik niet genoeg ben..

ik heb ook elke keer in de middag en avond honger omdat ik denk ik te weinig eet ik eet het volgende ongeveer per dag:

  • ochtend: yoghurt met fruit
  • middag: brossekoek, 1 boterham met kipfilet(als we niet ander hebben schuddenbuikje of vlokken)
  • tussendoortje: probeer ik niet te doen maar af en toe een brossekoek of koekje
  • avondeten: wat mn ouders klaar maken dus meestal gezond
  • avond tussendoortje: yoghurt met fruit en soms wat lekkers.

ik kom zo dus maar aan 1200 kcal online staat dat ik er 2200 nodig heb klopt dat? en eet ik zo gezond genoeg ik at eerst ongezonder maar idk of dit goed is. En mijn vriendje zei dat hij me wel kon helpen met eten enzo maar ik vind dat beetje génant en ik wil niet zo raar over komen… En ik wil hem niet de hele tijd belasten met hoe ik me voel over eten en hoe veel ik nadenk. Het is uiteindelijk goed dat ik hem bijna alles heb verteld maar daar over door gaan lijkt me niet slim..(ik heb alles verteld behalve dat ik mezelf pijn heb gedaan en ik niet meer wou leven omdat alles zo kut ging. Moet ik dan alsnog vertellen of is dat te heftig??) 

bedankt als je het hebt gelezen hopelijk weten jullie iets

groetjes Anoniempie145


4 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Wat mij altijd geholpen heeft is om wat ik dacht op te schrijven. Alles dat me dwars zit/zat heb ik opgeschreven. Dus dat help misschien?

Badge

hey, ik ken het probleem ik heb hier ook heel erg mee geworsteld. ik ben een meisje van 14 en 1.80 lang. ik ben altijd langer en zwaarder geweest dan al mijn vriendinnen. daarom had ik ook de hele tijd het iedee dat ik af MOEST vallen. maar dat is eigenlijk een hele rare gedachte, want afvallen doe je niet voor iemand anders. afvallen doe je voor jezelf. 

en je hoeft echt niet zo streng voor jezelf te zijn want het is oke om een keer iets ongezonds te eten. of een dag niet op je kalorien te letten. want ook jij mag genieten van je tiener jaren. wat je nu eet is prima maar het is ook oke als je een keer iets meer eet.

 

over je gedachtes. schrijf op wat je denkt, ik spreek uit ervaring dit werkt echt heel goed. 

voor je vriendje hoef je echt niet aftevallen, want als hij echt verlieft op je is kijkt hij niet zo veel naar je uiterlijk maar juist naar je innerlijk. want iedereen is perfect zo als die is. dik dun maakt allemaal niet uit.

Reputatie 6

Ik zal meer eten in de ochtend+middag (geen hele taart of zo, maar gewoon meer, zodat je geen honger hebt). Genoeg blijven eten, en niet zo op je kcal letten. Anorexia wil je echt niet hebben/ontwikkelen.

 

Als dit niet lukt, vertellen aan je ouders hoe het zit, en wat je probeert (hopelijk krijg je hulp, nader). 

 

Gewoon genoeg eten. Al zou je werkelijk moeten afvallen, zou je wel bij een diëtiste hebben gelopen, en dus zouden je ouders, gok ik, wel wat hebben opgemerkt. En ze willen niet dat je 'overgewicht' hebt, want anders schuiven ze je geen gezond voedsel voor.

 

Dus: 'gewoon' je probleem voorleggen bij je ouders. Ik weet dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan, maar probeer het alsjeblieft.

 

Btw: ik zit met hetzelfde probleem, lichtelijk, maar ik doel ergens op, maar meisjes/vrouwen hebben écht totaal geen 'afgeslankt' lichaam nodig voor mij. Ik zou zelf eerder willen dat ze grotendeels goed zijn voor hun eigen gezondheid en ietwat geven om hun 'uiterlijk', 'verzorgd', kan je danwel zeggen.

 

gr.

Hey,

Je kan denk ik beter wel meer eten. Ik was ook minder gaan eten en uiteindelijk werd ik verplicht om te eten. Verplicht eten is echt geen pretje kan ik je vertellen. Ik moet nu steeds vertellen hoeveel ik gegeten heb enzo. Kan je beter niet hebben denk ik. Ga er met iemand over praten, dat kan helpen.

Sterkte!

Reageer