Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik van mijn sperma angst af komen?

• October 10, 2025
  • 7 reacties
  • 126 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

ik heb een familielid dat zijn puberteit start. Ik ben bang van de mannelijke veranderingen (netzoals sperma). Ook de andere veranderingen van de man ben ik niet blij over. Hoe kan ik van mijn sperma angst af komen? Ik ben hier al bang voor wanneer ik wist dat sperma bestond dus al paar jaar

7 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 10, 2025

Misschien kan je er meer over proberen te leren, dan snap je dat het iets heel natuurlijks is en niks om bang voor te zijn. Praat er ook met iemand die je vertrouwt, zoals een ouder of een schooldocent. 

xx liefs Wolf 🐺

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 10, 2025

Hey! Waar ben je precies bang voor? Ikzelf zit bijvoorbeeld helemaal niet te wachten op haargroei overal of dat ik er heel breed uit zou zien ofzo (gebeurt wrs niet maar als voorbeeld) . Van sperma krijgen ben ik alleen de eerste keer een beetje geschrokken omdat het zo vreemd was en ondanks dat ik het aan voelde komen toch nog plotseling kwam. Je hoeft er op zich niet bang voor te zijn hoor. Heb je een reden om er bang voor te zijn of lijkt het je eng?  Of ben je bang voor anderen, jongens, die veranderen en dus ook kunnen klaarkomen? In elk geval is het echt niet griezelig, in het begin een beetje raar maar dan wordt het al snel vertrouwd en fijn. 

Liefs, Tover xx 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • October 11, 2025

Wat een ongebruikelijke angst. Bedoel je dat je bang bent vzn  mannen?  Of is het specifiek het feit dat ze hun spetma op of in je kunnen spuiten dat je eng vindt?  

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • October 11, 2025

ik ben maar een heel klein beetje bang van mannen maar vooral het 2de. Dat ze sperma kunnen spuiten daar ben ik bang van

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • October 11, 2025

*Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon*

@Tover01  Ik ben bang van andere jongens die in de puberteit hun eerste zaadlozing krijgen

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 11, 2025

Dat ze sperma kunnen spuiten daar ben ik bang van

Ik dnek dat mannen opstraat niet zomaar sperma zullen gaan spuiten. en als je er echt banb voor bent kan je ook aangeven dat je liever geen seksuele handelingen doet. Dss ook helemaal ok

xx liefs Wolf 🐺

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 11, 2025

*Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon*

@Tover01  Ik ben bang van andere jongens die in de puberteit hun eerste zaadlozing krijgen

Hey, wat maakt je daar bang voor dan? Dat ze opscheppen? Of vies gaan praten?  Doen we niet allemaal hoor 🙂. Ik heb er pas over gepraat toen iemand er naar vroeg. En ik vind het prive en niet iets om rond te toeteren zoals sommigen. Snap ik ook niet hoor. Of is er iets anders wat je er bang voor maakt? 

Liefs, Tover xxx