Vraag

Hoe kan ik stoppen met snijden?

  • 25 February 2020
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

Badge

Heyy,

Ik ben 14 jaar en ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen met snijden. Ik ben hier 3 maanden mee gestopt uit de angst dat mijn ouders het te weten zouden komen. Na 3 maanden lukte het me echt niet meer om van het mesje af te blijven en ben ik weer begonnen. Ik doe dit niet medr zo vaak, maar als ik het doe is het best wel erg. Ik snij mezelf niet bepaald diep, maar vooral veel... nu heb ik het een week niet gedaan en ik heb weer de drang omdat ik me nket zo goed voel. Mijn ouders denken steeds dat alles goed gaat met me, waardoor ik niet meer naar de psycholoog ga. Zij wist mijn geheim en hielp me er mee, nu sta ik er alleen voor en ik wil graag volledig stoppen maar ik weet niet hoe.

Kan iemand me hier misschien mee helpen of me over de angst het te vertellen aan anderen heen helpen? 

Groetjes! 


2 reacties

beste …

het is moeilijk te vertellen (mijn  zusje doet het ook) wat ik zou zeggen, vraag je ouders even te komen zitten en vertel het ze. ik weet het klinkt echt moeilijk, als dat niet lukt kan je altijd nog aan een vriend/vriendin vertellen. die kan het weer aan je ouders vertellen. en als dat echt niet werkt. stuur het in een sms/berichtje. 

ik hoop dat het helpt

Reputatie 1
Badge

Hoihoi,

 

ik denk dat het beste is om het te vertellen aan je vrienden/vriendinnen,leraar of ouders.Zo gaat het dan veel beter. Ook natuurlijk het beste uit je leven te halen en leuke dingen te gaan doen zodat je het snijden vergeet.

ik hoop dat dit nut geeft. Veel succes!

Reageer