Hoe kan ik nieuwe mensen leren kennen?

  • 28 August 2021
  • 8 reacties
  • 146 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Ik ben 16. Ik ben heel erg introvert en ik denk dat ik social anxiety heb. Ik heb geen diagnose, maar dat maakt niet uit voor dit verhaal. Ik haat het om naar school  te gaan, er zijn veel mensen en ik ken bijna niemand. Ik kan ook niet tegen nieuwe mensen praten. School is daarom gewoon verschrikkelijk. Na school heb ik soms hockey en soms moet ik werken. Na zo veel contact met mensen te hebben gehad, is mijn sociale batterij echt leeg. 

Maar ik zou zo graag in het weekend wel wat willen doen met vrienden. Maar niemand die mij uitnodigt. Ik ben altijd degene die het vraagt. Als ik geen contact zoek, doen zij dat ook niet. Ik doe niks behalve school, werken, hockey. Soms vind ik het niet eens zo erg, omdat ik er echt geen behoefte aan heb. Maar andere keren wil ik zo graag een leuke vriendengroep ofzoiets. Of makkelijk nieuwe vrienden kunnen maken.

M’n ouders zeuren ook de hele tijd dat ik wat moet gaan doen met vrienden. Maar ze snappen niet dat ik geen zin heb om dat elke keer voor te stellen. Ze snappen wel meer niet. Als ik zeg dat ik mensen niet ken dus er niet mee kan praten, verklaren ze me voor gek. Ik sta doodsangsten uit als ik met een groep onbekende mensen moet praten. 

Ik heb even advies nodig. Moet ik het maar gewoon laten? Of moet ik iets anders doen? Ik weet het gewoon niet.

Fay


8 reacties

Heb je bijvoorbeeld hobby’s die je kan doen met andere mensen? op die manier kun je een best wel sterke band opbouwen met mensen en zodra dat je vrienden zijn ontmoet je vanzelf nieuwe mensen en hoef je er niet echt meer over na te denken. 

Of je kunt op school gewoon wat vaker naast een persoon gaan zitten op die manier kun je ook wel een band opbouwen met mensen. 

@Anoniem200678 Bedankt voor je reactie!

Ik heb geen hobby’s die ik deel met mensen. Ik ken ook niet veel mensen. Op school zit ik meestal alleen of naast een vriendin (heb niet alle lessen met haar). Dus daarmee kan ik ook niemand leren kennen. Ik heb het gevoel alsof iedereen op school elkaar al kent, en ik voel me dan erg nutteloos. Want wie zit er dan weer op mij te wachten?

Je kan proberen om met die vriendin waar je altijd mee op school zit om met haar vriendengroep ook een beetje af te spreken op en gegeven moment zullen ze je denk ik wel accepteren in de vrienden groep en dan kun je met hun afspreken buiten school!

@Anoniem200678 Ja, maar ik kan mezelf niet uitnodigen. Daarnaast zijn dat totaaaal niet mijn types. Hopeloos dus.

@Fayy IK weet dat het moeilijk is om een gesprek te beginnen en dat zal de eerste keren ook echt wel akward zijn maar je word ervanzelf handiger in en dan kun je makkelijker mensen leren kennen, de eerste keren moet je jezelf er gewoon even overheen zet en een gesprek beginnen!

Hey!

Ik ben ook super introvert. Toevallig dat ik ook op de hockey zat! Ik praatte bijna met niemand uit mijn team, ook op school praat ik met niemand. Ik heb er gewoon geen behoefte aan. Ik heb op het moment geen irl vrienden aleen online. Ik vind het ook helemaal niet erg om aleen te zijn. Misschien kun je online vrienden maken?

Ik zou echt niet weten hoe je vrienden maakt XD. Ik heb een insta aan gemaakt met een neppe identiteit en ben met mensen gaan praten met ongever mijn leeftijd met de zelfde interesses (pas op met wat je online deelt!)

Je zou ook andere introverts op kunnen zoeken! Ik had ooit een vriendin, ook introvert, als wij zouden afspreken zouden we allebij een spel spelen of iets doen terwijl we niet een praatte we zaten gewoon still ons eigen dingetje te doen, de stilte was niet eens awkward het was echt super leuk.

Maar nu ben ik aleen, en vind het helemaal oke, veel minder drama lol. Ik doe waar ik zin in heb. Ik teken veel en post het soms online, vaak reageren mensen met de zelfde hobbie er op en praten wij er over. Soms is het beter om aleen te zijn, de juiste persoon komt waarschijnlijk wel een keertje!

Ik hoop dat dit een beetje kan helpen!

Anders kunnen wij misschien vrienden worden! :) 

@Youdontknowmedude  Hey! Thanks voor je reactie! Ik heb er inmiddels al meer vrede mee. Ik wil je best leren kennen haha :) Via wat dan?  

Reputatie 6
Badge +4

Hoi @Fayy en @Youdontknowmedude, hartstikke leuk dat jullie vrienden willen worden. Alleen: via dit forum mag je geen persoonsgegevens uitwisselen en dus geen contact leggen met elkaar in verband met de anonimiteit (forumregel 7). Letten jullie daarop?

Bedankt!

Britta van de Kindertelefoon

Reageer