hoe kan ik mijn vriendin helpen?

  • 29 March 2024
  • 3 reacties
  • 48 Bekeken

Badge

Hoi, ik ben er vanochtend achter gekomen dat mijn aller beste vriendin haar zelf snijd, en ik wil er graag voor haar zijn, maar ik wil ook niet dat ik haar er alleen maar aan herinner dat ze zich zelf pijn doet, hoe kan ik dat doen? Ik heb er zelf soms aan gedacht, maar nog nooit echt gedaan, dus toen ik het hoorde deed het me echt pijn. En ik weet niet goed wat ik moet doen. Kan iemand helpen?


3 reacties

Badge

Hey anoniemx2009,

Allereerst, echt heel goed van je dat je je vriendin wilt helpen! 

Wat ik aanraad is om met haar te gaan praten, laat haar weten dat je erg bezorgt over haar ben.  Je zou haar kunnen vragen waarom ze zichzelf snijd, zowat altijd zit er een diepere rede achter.

Dit is ook echt iets wat je niet bij jezelf moet houden. Om haar te beschermen zou je bijvoorbeeld een mentor of vertrouwenspersoon kunnen inlichten die professionele hulp kan inschakelen.

Blijf haar steunen, ze heeft je echt nodig. 

Heel veel sterke en succes! Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes

 

 

Badge

Hey anoniemx2009,

Allereerst, echt heel goed van je dat je je vriendin wilt helpen! 

Wat ik aanraad is om met haar te gaan praten, laat haar weten dat je erg bezorgt over haar ben.  Je zou haar kunnen vragen waarom ze zichzelf snijd, zowat altijd zit er een diepere rede achter.

Dit is ook echt iets wat je niet bij jezelf moet houden. Om haar te beschermen zou je bijvoorbeeld een mentor of vertrouwenspersoon kunnen inlichten die professionele hulp kan inschakelen.

Blijf haar steunen, ze heeft je echt nodig. 

Heel veel sterke en succes! Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes

 

 

Heyy, allereerst bedankt voor het reageren! Ze zit in middels in therapie 3 keer per week, en haar vader en mentor weten het ook, maar ik weet niet goed hoe ik kan helpen, moet ik dat gewoon vragen?

Badge

Super dat je je vriendin wil helpen! Ik snijd mezelf ook, en je hoeft je geen zorgen te maken over dat je haar eraan herrinerd, want als je het hebt gedaan denk je er eigenlijk bijna de hele tijd aan. Ik zou gewoon met haar gaan praten, zeg dat je er voor haar bent en dat ze met je kan praten. Dat kan al heel erg helpen! als je weet dat zij dat oke vind kun je het een vertrouwenspersoon vertellen, maar vraag het eerst wel ff.

heel erg suc6! 

groetjes Hanne xx

Reageer