Vraag

Hoe kan ik meer van mijzelf houden?

  • 15 February 2021
  • 4 reacties
  • 35 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

 

Iemand tips hoe je meer van jezelf kan houden?
Het is mij de laatste tijd opgevallen dat mijn grootste vijand ik zelf ben. 
Ik vind het vervelend dat ik het gevoel heb dat ik zo over mij moet denken. 

 

xoxo


4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoiii, 

Probeer elke dag 3 dingen op te schrijven die je goed hebt gedaan!

Probeer ook elke ochtend jezelf in de ochtend even een complimentje te geven, en mijn beste tip is om alsjeblieft van die weegschaal af te blijven. 

 

Xx Nanna

Reputatie 1
Badge

Hey, Ik snap dat het soms moeilijk is! Je moet kleine stapjes maken. Ik ben bijvoorbeeld begonnen met boeken te lezen. ik heb het gevoel dat ik hierdoor minder stress. je kunt ook bijvoorbeeld een dagje rust nemen, even niet aan school denken, gewoon een dag Netflix ofzo. Ruim anders je kamer op, met je lievelingslied. helpt voor mij heel erg met muziek erbij. ik hoop dat dit helpt:)

Hee RandomPersoon,

Belangrijk is om de negatieve gedachten (over jezelf) om te buigen naar positieve gedachten. Dit is een heel proces, wat vaak veel tijd en energie kost en niet vanzelf gaat. Maar, je kunt jezelf hierin wel trainen!

Ik kan me voorstellen dat het heel naar is als je steeds zo over jezelf denkt. Weet je ook hoe het is gekomen dat je zo over jezelf bent gaan denken? Vaak is dat langzaam aan gebeurd en ben je steeds meer gewend aan het negatieve denken over jezelf..

Hoe je bijvoorbeeld kunt ombuigen naar positief:

*Je kunt voor de spiegel gaan staan en heel bewust tegen jezelf zeggen; ik ben goed, ik ben mooi, ik mag er zijn.

*Geef jezelf elke dag een compliment.

*Probeer elke dag iets te noemen waar je trots op bent, waar je dankbaar voor bent. En dan elke dag iets nieuws.

Dit zijn maar een paar voorbeelden, maar er zijn er veel meer. Het is ook maar net een beetje wat jezelf fijn vind. Je kunt dit alleen doen, maar soms is het ook makkelijker om dit samen te doen. Dan bedenk je wat meer en andere dingen. Denk bijvoorbeeld aan een vriend, vriendin, broer, zus, ouders,….

Vaak is het zo dat je nu heel erg gewend ben aan het vijandelijke/negatieve gevoel over jezelf. Aan het begin zal het dan ook gek voelen om iets positiefs over jezelf te zeggen en misschien geloof je die gedachten ook niet. De kunst is om het wel vol te houden en langzaam aan kun je ook weer de positieve en mooie kant van jezelf inzien.

Groetjes,
Simply Me

Hoi, schrijf positieve eigenschappen op van jezelf, waar ben je goed in? Wat vind je mooi aan jezelf? Wat heb jij wat anderen niet hebben? Ik snap dat het moeilijk is, ik geef mezelf ook veel kritiek. 

Je kan ook een boekje bijhouden waarin je elke dag opschrijft wat er leuk aan die dag was. 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Groetjes!

Reageer