Skip to main content
Vraag

hoe kan ik me beter voelen

• October 29, 2025
  • 2 reacties
  • 26 Bekeken

Forum|alt.badge.img

ik voel me echt al heel lang heel naar en ben naar meerdere therapeuten geweest maar niks helpt. en niks lukt. ik heb over 6 dagen toetsweek en nog niks gedaan. ook net vakantie gehad en alleen maar in bed gelegen. ik wil zo graag stoppen met school voor dit jaar en volgend jaar verdergaan in hetzelfde jaar want ik kan dit niet meer. elke dag na school voel ik me zo kut en de hele vakantie ook. ik heb geen motivatie meer en wil niet eens meer afspreken en ik heb nooit meer zin in mn sport. waar ik altijd zoveel zin in had en wat me de afgelopen jaren denk ik zelfs in leven heeft gehouden. ik wil er niet meer heen omdat ik me moet inspannen maar ik wil zo graag dat ik er weer zin in heb. 
ik wil echt niet meer dit leven leven maar ik kan niet mezelf doodmaken. 
groetjes

2 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 29, 2025

Het is echt niet raar dat je even geen motivatie hebt, dat betekent niet dat je lui bent ofzo, maar dat je gewoon op bent. Misschien kun je met iemand praten die je vertrouwt, gewoon om even alles eruit te gooien. En als het echt te zwaar voelt, kun je ook met iemand van de Kindertelefoon praten.

xx liefs Wolf 🐺

Ab W
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • October 30, 2025

Hoi Anoniem 739739

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!