Vraag

Hoe kan ik iemand het beste helpen die snijdt, aangerand is en gepest wordt?

  • 23 May 2019
  • 2 reacties
  • 100 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik heb een meisje leren kennen waarmee ik bevriend ben geraakt. Het is een lief meisje, maar ze gedroeg zich anders. Na een tijdje kwam ik er achter wat er was. Ze werd gepest. Ze is aangerand, in elkaar geslagen en heeft nu twee zelfmoordpogingen gedaan die ze beide overleefde. Haar mentor en zelfs de directie van haar school geloven niet wat er gebeurd omdat de mensen die het doen ¨zo lief¨ zijn. Ook haar ouders zijn veel weg. Hoe kan ik haar het beste helpen?

2 reacties

K zou ten eerste contact opnemen met huisarts miss kan ze praten met een psycholoog of iets en nog een keer goed met je mentor en de directie praten en zorgen dat het pesten stopt en bij de psycholoog zou ze eventueel over die zelfmoordpoging kunnen praten en dat aangerand want ookal heeft ze t waarschijnlijk zelf niet door als je veel meemaakt dan kan je zelfmoordgedachtes en andere klachten krijgen

suc6
Hoi

Een vriendin heeft het moeilijk, en jij vraagt je af hoe je kan helpen. Goed dat je bereid bent er voor haar te zijn.

Zoals Anoniem1407 zei, kan het nuttig zijn om contact op te nemen met de huisarts. Je vriendin heeft een hoop te verwerken, en het lijkt me van belang dat ze hierbij professioneel begeleid wordt. Ook zou de huisarts contact op kunnen nemen met school, en de situatie uitleggen. De woorden van een arts wegen weleens zwaarder door dan die van een leerling.

Het lijkt me nuttig om je vriendin te vertellen over het bestaan van de KinderTelefoon en de crisislijn. Bij deze hulporganisaties kan ze terecht voor een gesprek, een vraag, goed advies, etc. Het gesprek verloopt anoniem. Ook kan de KinderTelefoon of de crisislijn haar, als je vriendin dit wenst, doorverwijzen naar verdere hulp.

Groetjes
Kenshin

Reageer