Vraag

hoe kan ik het gesprek beginnen?

  • 31 January 2023
  • 2 reacties
  • 56 Bekeken

Badge

Hoi,

Momenteel zit ik in een twee strijd en ik weet niet wat ik er mee moet.

al jarenlang leid ik aan een depressie. En de afgelopen tijd ga ik daarin weer flink achteruit. waardoor ik niet meer praat en zoveel mogelijk in bed lig. maar ook weer ben begonnen met sh. en ik heb zelfs iets meer dan een week geleden weer een poging gedaan.  en dit verlangen is er nogsteeds zo erg. want het is zo moeilijk om nog vol te houden.

vandaag had ik stage. ik loop stage in een jongerencentrum waar ik ook al lange tijd kom. buiten mijn stage om. ik heb daar ook al veel gespreken gevoerd over hoe ik me voel en dat hielp heel goed. en was altijd erg fijn.  en ik weet dat ik haar ook altijd kan berichten. maar op een of andere manier lukt het me gewoon niet meer om te praten over wat ik voel. terwijl mijn hart daar zo om vraagt.

vanmiddag zag mijn stagebegeleider mijn verband wat ik om had voor mijn sh wonden. en wou er over praten, omdat zij eigenlijk al weet wat het is. en ergens diep vanbinnen wou ik dat ook. maar ik durfde niet. en ik weet niet eens waarom niet. ik weet dat zij niet zou oordelen en me alleen maar wil helpen. omdat ze om me geeft. dus ik snap mezelf niet.

maar mijn hoofd verbied het me om met haar in gesprek te gaan. terwijl mijn hart schreeuw praat praat alsjeblieft.

iemand tip hoe ik de stap kan gaan zetten om toch met haar te gaan praten en hoe ik haar kan vertellen wat er speelt nu.?


2 reacties

Reputatie 1
Badge

Hay i don't know, 

 

Ik heb dat ook dat ik wel praten maar doe het niet. 

 

Probeer eens op papier schrijven wat je wilt zeggen. Neem die ook mee naar de gesprek, voor als je niet kan/wil praten. 

 

Of oefenen de gesprek met je ouders, broer en kan ook alleen. Als je dat prettig vindt. 

 

Ik zou dat eerste proberen, dan kan je kijken of het werkte.

 

Groetjes 

Badge

Hey sabrien, 

Bedankt ga kijken of dat lukt. 

Reageer