Skip to main content

Hi, ik kreeg vandaag heel naar nieuws, de vader van mn vriendin is overleden. Ik vind het heel erg voor haar. Ik heb al een kaartje en een bloemetje gestuurd. Maar ze komt ook later weer naar school en ik weet dan eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen. Ik wil er graag voor haar zijn, maar ik weet niet goed hoe. Ik wil niet dat onze vriendschap verslecht, en ik weet echt niet wat ik moet doen. Ook wordt ik er zelf ook verdrietig van, ik ken de vader niet maar toch. Het besef dat mensen opeens kunnen overlijden snap je. Tips alsjeblieft!

Hey! Volgens mij heb je al iets heel goeds en liefs gedaan door het kaartje en bloemetje! En ik denk dat je er gewoon voor haar moet zijn. Wees jezelf en doe niet bijzonder tegen haar, maar wees er gewoon en laat haar praten als ze wil. Ik denk dat je dan al geweldig bezig bent. Zij zal het ook fijn vinden als je haar normaal behandeld en als ze wil praten dat je er dan voor haar bent. Volgens mij doe je het goed hoor! 

Liefs, Tover xxx


Dankje!


Hoi, ik ben het helemaal met Tover eens. En ik vind het ook lief dat je dit al gedaan hebt en dat je je bekommert om haar. Echt top van je! 

Groetjes liefs Tartan X 


Hey, wat ongelofelijk naar. Ik snap je helemaal en zou zelf ook niet goed weten wat te doen op zo’n moment. Ik zou haar misschien een berichtje, filmpje of brief sturen waarin je dat ook zegt. Zeg gewoon letterlijk hoe naar je het voor haar vindt en vraag aan haar of ze het fijner vindt om er juist over te praten of gewoon door te gaan. Het kan misschien een beetje gek overkomen, maar voor haar is het juist heel fijn als je het gewoon aan haar vraagt. Ik ben het ook echt met Tover eens, blijf gewoon jezelf. Het is voor haar ook fijn om te merken dat niet de hele wereld instort op zo’n moment en sommige dingen hetzelfde blijven. Ik wens jullie allebei heel veel sterkte en laat nog eens wat van je horen over een poosje!

Groetjes Bloemetje


Reageer