Skip to main content

Ok, dus ik ken iemand op mijn school, en die is in de laatste jaren best wel veranderd.

In de tweede was ze nog vrolijk en alles, en ook wel gwn aardig en alles, maar nu merk ik verandering aan haar. Vroeger was ze op zich wel zorgzaam, maar van wat ik nu van haar hoor zit ze best wel diep in de shit. Thuis lijkt het bij haar niet goed te gaan, en haar vader schijnt nu ook een ziekte te hebben, en daar ging ze bijzonder lacherig mee om. Ze wordt er in elke les uitgestuurd en heeft moeite met toetsen en leraren. Ze lijkt ook veel agressiever, en dat lijkt op een grappige manier bedoeld te zijn, met insult jokes en alles, maar zo voelt het niet.

Ik ga nu ongeveer een jaar echt met haar om, en vroeger ging ze altijd voetballen tijdens de pauze, maar tegenwoordig is het vooral shittalk over vooral docenten. Ik ken haar op zich wel na 2 jaar, en ik heb het gevoel dat ze meer problemen heeft dan ze wil toegeven, en ik weet dat als ik met haar hierover zou praten dat ze er alles aan zou doen om maar niet zwak te lijken. Dit valt me op omdat ik zelf ook nog bezig ben uit dit dal te klimmen.

Heeft iemand advies hoe ik haar misschien zou kunnen helpen?

Reactie is door De Kindertelefoon aangepast n.a.v. forumregel 16. Houd de tekst van je bericht leesbaar. Gebruik spaties en punten en let op je spelling.

Heehee,

 

Dit is inderdaad erg moeilijk, vooral omdat het lijkt dat ze zich niet open durft te stellen. Ik zou vooral proberen om zo veel mogelijk te laten merken dat je er voor haar bent en dat ze je kan vertrouwen. Misschien dat ze zo zal merken dat je haar niet “zwak” vind als ze zich openstelt, want dat lijkt een beetje het probleem. Ik denk dat ze zich niet open durft te stellen, omdat ze bang is dat mensen haar als “zwak” of “zielig” zullen beschouwen. Als je kunt laten merken dat je er voor haar bent, zal ze zich misschien sneller openstellen. 
 

Dit is tenminste wat ik zou doen, ik hoop dat het helpt! Succes!💛

 

-Yodema 


Reageer