Skip to main content
Vraag

hoe kan ik beter slapen

• January 27, 2025
  • 8 reacties
  • 70 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Hoi, ik ben zeepsop je, ik woon momenteel in een ander land. Ik heb last van slaapproblemen, elke keer als ik in bed lig pieker ik zoveel tot wel ergens 22:00 of 23:00 of later dat ik de volgende dag op school helemaal kapot ben. Ik heb ook veel heimwee, heimwee naar Nederland, heimwee naar mijn vriendin, ik maak me nog steeds zorgen over haar. Ik mis haar, gisteren moest ik bijna huilen in bed, ik miste haar zo erg, vandaag ook in de schoolbus. Nu wil focussen op het goed slapen, heeft iemand tips, niets met devices, want ik heb schermtijd dus kan niet 's nachts

8 reacties

Nevadatjee
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • January 27, 2025

hi 

je kan bv vermoeiende dingen doen tijdens de dag waardoor je vroeger gaat slapen 

of muziek dat helpt me ook 

of dit is mischien een oude en domme manier ma licht uit en schaapjes tellen dit heb ik wel nog niet geprobeert jwl maar toen was ik 7 ofzo

veel succes

xxx nevada

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Hoi,

Wat naar dat je heimwee hebt.. misschien kan je tegen iemand zeggen dat je heimwee hebt. Spreek je nog online af met je vriendin? Overdag leuke dingen doen maakt je savonds moe, maar als je piekert is slapen onmogelijk..

Liefs 

Nieuwsgierig Aapje 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • January 28, 2025

Ik ben wel heel moe in het avond, maar het piekeren is het probleem. Ik weet niet hoe ik dat moet oplossen, op school ben ik vaak erg vermoeid en ik durf het dus ook niet tegen de well-being tutor te zeggen. Ik voel me nog niet echt comfortabel met hem. En mijn ouders ook niet

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • January 29, 2025

@nieuwschierig_aapje Ja doe ik wel, ik heb vaak gezegd dat ik heimwee heb

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

@Zeepsopje Wordt er wat tegen gedaan?

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • February 2, 2025

@Zeepsopje Wordt er wat tegen gedaan?

ik weet het niet, mijn vrienden begrijpen het wel.

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

@Zeepsopje op het internet staan super goede tips. Blijf je laat houden? In het ziekenhuis kan je een slaaponderzoek af laten nemen. Dan kunnen zij je helpen :)

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • February 3, 2025

Nee, geen slaaponderzoek. Best wel eng allemaal en meer gesprekjes enzo.