Beantwoord

Hoe kan het dat ik opeens een naar gevoel heb?

  • 29 September 2019
  • 7 reacties
  • 147 Bekeken

Badge +1
Ik heb sinds kort heel vaak als er iets is gebeurt (ruzie ofzo) dat ik dan zo verdrietig ben dat ik zelfmoordneigingen heb. Maar dit is dan na een uurtje ook weer weg. Ik vind dit echt een heel naar gevoel en weet niet hoe het komt.
icon

Beste antwoord door Anonymous 29 September 2019, 12:41

Bekijk origineel

7 reacties

Dat is klote, maar goed dat je het gelijk op dit forum dumpt!

Zelf had ik dit eerst ook, maar ik was te laat met hulp zoeken omdat ik altijd dacht dat het aanstellen was. Maar dat noemt men dus depressie, zonder dat er iets ergs ofzo gebeurde, jezelf wat aan willen doen.

Zoek een psycholoog op, weet je niet waar je er eentje kan vinden? Ga dan naar een vertrouwingspersoon!

Je bent er gelukkig vroeg bij, dus pak er je voordeel mee en maak er werk van!


Veel sterkte,
LVA
Badge +1
Super bedankt voor je reactie! Ik weet alleen niet naar wie ik toe moet gaan. Ik durf niet echt naar mijn ouders te gaan want ik weet niet echt wat ze er van vinden.
Geen dank!

De huisarts is in veel gevallen de tussenschakel naar een psycholoog. Als je met hem of haar geen afspraak alleen, zonder ouders kunt maken, hebben de meeste scholen een vertrouwings persoon. Daarbij kun je je verhaal kwijt, en kan jou helpen met het vinden van een psycholoog. Ik weet alleen niet of je jezelf als minderjarige aan kunt geven om een hulptraject te starten, dit betekend dat een van je ouders/verzorgers moet tekenen. Maar hierbij kan een vertrouwings persoon je advies geven.

Als je geen vertouwings persoon kan vinden, omdat je die op je school of werk niet hebt, kan je naar een jeugdagent toegaan. Die zijn vaak makkelijk te vinden op social media, woon je bijvoorbeeld in eindhoven, probeer dan naar @jeugdagenteindhoven te zoeken. Je kunt er ook een vinden door naar het locale politieburau te gaan. Een jeugdagent zal het zelfde doen als een vertrouwings persoon of huisarts, jou helpen om bij een psycholoog terecht te kunnen.

Ik hoop dat alles makkelijk en snel geregeld zal worden.

Veel sterkte en succes,
LVA
Badge +1
Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Mijn school mentor wil niet met mij praten, ik heb ruzie met mijn ouders dus daarmee kan ook niet, ik heb geen vrienden om mee te praten, en die jeugdagent kan ik op internet niet vinden. Ik voel me echt super kut.
Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon

Op school kan je vragen bij de receptie of er een vertrouwingspersoon aanwezig is. Is die er niet, kan je ook naar de huisarts bellen, en daar om raad vragen. Misschien kan die contact met je ouders op nemen voor een bureau afspraak, of alleen met jou in gesprek gaan. Maar als alle paden dood lopen moet je niet opgeven! De aanhouder wint!
Badge +1

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon

Op school kan je vragen bij de receptie of er een vertrouwingspersoon aanwezig is. Is die er niet, kan je ook naar de huisarts bellen, en daar om raad vragen. Misschien kan die contact met je ouders op nemen voor een bureau afspraak, of alleen met jou in gesprek gaan. Maar als alle paden dood lopen moet je niet opgeven! De aanhouder wint!

Hey! Het gaat al weer een stuk beter. Ik heb nog steeds momenten dat ik me verdrietig voel maar al veel minder. Ik heb op school een vriend gevonden waar ik goed mee kan praten en goed mee om kan gaan. Het lucht echt heel erg op als ik tegen iemand kan praten. Echt super bedankt voor al je aardige reacties. Ze hebben echt geholpen! Groetjes (anoniem)

Geen dank! Fijn om te horen dat je iemand hebt waarmee je kan praten, dit scheelt heel veel!

 

Gr. LVA

Reageer