Skip to main content

Hey <3

Ik heb een vraagje, hoe is het om naar een therapeut/psycholoog te gaan?

op YouTube staan wel een paar goeie vids. Maar toch blijf ik spanend vinden, En weet ik niet echt wat ik moet verwachten.

Ik ben ook bang dat ik naar een '’slechte'’ therapeut/psycholoog word gestuurd, zijn er echt zoveel slechte?

Dus '’hoe is het om naar een therapeut/psycholoog te gaan, en wat moet ik verwachten?'’

Veel liefs

mijnproblemen

Ligt eraan waarvoor je ernaar heen gaat. Kijk, ik ga daarnaartoe voor mn depressie en shit. ik vind echt een totale hell daar en je gaat daar echt niet met je plezier hoor. maar als je wilt dat er iets aan gedaan wilt worden, dan is het wel handig.

 

samenvatting: ja maar het is niet leuk


Het vervelendste ding is dat ze vaak je zwakke plek raakt en ze stelt ook heel veel vragen . Soms moet je nog huilen , omdat ze je zwakke plek raakt 

Er bestaat weinig slechte psychologen en therapeuten Geloof me Ze zijn heel aardig . Je hoef niet bang te zijn . Ze zijn vaak heel erg lief

 

Emma


Hoi geen zorgen maken. Je krijgt alle tijd en ruimte en diegene zit daar echt om jou te helpen. Het lijkt vantevoren heel eng maar het valt erg mee en het lucht ook op. En na een tijdje helpt het echt . Het is vast een heel aardig iemand en zoniet heb je zo het recht om te switchen. Maar vertrouw maar op die persoon en nee er zijn bijna geen slechte dus die kans is heel klein. Laat je weten of het meeviel ?:)

Succes en komt goed !

Groetjes liefs Julian X


Hey @Julian12 

Bedankt voor je reactie !

Als ik er ben geweest, zal ik het laten weten.

 


Hey @mijnproblemen 

Voor mijn eigen problemen heb ik al regelmatig verschillende psycholoog gehad en het lag er per persoon aan hoe goed het voelde, maar om ervoor te zorgen dat het helpt moet je diegene vertrouwen.  Voorkom ook te grote verwachtingen, want dat ging voor mij bij mn eerste keer mis aangezien ik gelijk effect wou voelen en daardoor het nut ervan uit het oog verloor. Soms is het ook handig om aan het begin even een klein beetje te herhalen wat je de vorige keer hebt besproken omdat psychologen het echt heel druk hebben en ze soms verhalen door elkaar halen. Oja en ook een belangrijke, als de psycholoog helemaal onder tattoos zit enzo dan hoef je niet gelijk bang te zijn, want dan heeft hij of zij ook gewoon heel veel meegemaakt.

Ik hoop voor je dat je de juiste vind en dat je geholpen wordt.

Groetjes DaVinci


Hey @DaVinci 

Ik heb wel iets aan je reactie :thumbsup: bedankt :)


hey

 

persoonlijk vind ik therapeuten niks maar dat betekent niet dat ze je niet kunnen helpen

 

het is goed te praten over dingen die in je hoofd rondspelen. dat gezegd te hebben bestaan er weinig “Slechte” therapeuten of psychologen. tis maar net waar je preferentie ligt. ik denk wel dat het belangrijk is 'n goede band te hebben met jouw psycholoog of therapeut zodat het wat persoonlijker aanvoelt


Reageer