Skip to main content

Hey,

ik ben een meisje van 13jaar en beschadig mij zelf soms. Het probleem is dat het nu bijna zomer is en ik heb schrik dat zowel mijn ouders als familieleden en school erachter komen.

Ik ben ondertussen nu wel al meer dan 3 maand gestopt maar mijn littekens blijven donker en dik staan…  

Verbergen zou ik liever niet meer doen en telkens in de warmte een trui dragen hou ik ook nietmeer uit.

Hebben jullie een idee hoe ik het best een gesprek kan aangaan met mijn ouders en de school?

(Ik ga al bij een psycholoog maar die is opgeleid voor andere dingen en weet dus niks van zelfbeschadiging.)

 

Hey,

Ik vind het super knap dat je daar over in gesprek wil met je familie en school.

Ben je gestopt of niet, want er staat ‘en beschadig mij zelf soms’ en er staat ‘al meer dan 3 maand gestopt’.

Hoef ik trouwens geen antwoord op.

Want als je gestopt ben kan je zeggen: ik ben wel al gestopt. Dat lijkt me iets makkelijker dan wanneer je niet gestopt ben. Je kan aangeven dat je het een moeilijk onderwerp vindt. Je kan ook effe kijken op deze site: https://sameninmijnschoenen.nl/jongeren/hoe-maak-ik-zelfbeschadiging-bespreekbaar/.

Succes!


ik  doe ook aan selfharm ik weet niet waarom alleen ik heb geen litekens het is heel ERG moelijk om je zelf niet te snijden ik ben verkracht op 8 oktober en het snijden bloedneuzen slaan etc. begon op 1 november van krassen naar snijen naar steken ik doe het nog steeds ik doe het om  mijn emotionele pijn te veminderen ik adviseer je om te  stoppen nu het nog kan maar door de vekrachting ben ik ook wel mentaal gegaan omdat ik had het gevoel om mezelf op school neer te steken en wraak van het pesten JAREN geleden alle haat komt terug naar me  ik zou naar iemand gaan die je vetrouwt en uitleggen waarom je je zo voelt omdat 

als je het blijft verbergen zelfde als mij AKA 3 maanden word je warschijnlijk mentaal praat erover met bijvoorbeeld een vriend/vriendin veel succes 

-boywithdamage baiiii love yall 


Reageer