Skip to main content

Hallo iedereen,

Ik ga in dit bericht vertellen hoe ik mij de laatste tijd voel omdat ik het toch tegen iemand wil zeggen. De laatste tijd heb ik nooit de motivatie om uit mijn bed te geraken, niet voor school maar ook niet voor iets anders. Ik maak mijn huiswerk altijd op het laatste moment want als ik van plan ben om het te maken dan word ik afgeleid en doe ik iets anders. 4 maanden geleden ben ik mij beginnen snijden, niet omdat ik depressief ben ofzo, ik had gewoon het gevoel alsof ik het moest doen. Op school heb ik wel vrienden maar ik heb niet het gevoel alsof iemand mij daar wilt hebben. Ik voel mij altijd schuldig als ik eet, en toch blijf ik eten. Op school denk ik dat mijn klasgenoten mij dik vinden. Als ik probeer om gewicht te verliezen dan wordt ik maar dikker en soms denk ik als ik eet dat ik het later ga moeten uitkotsen als ik echt wil vermageren maar ik durf nooit mijn vingers in mijn keel te steken. Één van mijn vriendinnen roddelt altijd over mij achter mijn rug en soms ook gewoon recht in mijn gezicht. Soms wil ik wel praten over hoe ik mij voel maar ik heb daar niemand voor. Mijn zus is altijd weg, mijn ouders zouden denken dat ik mijn zus nadoe omdat ze vroeger ook zo problemen heeft gehad en mijn vriendinnen zouden denken dat ik dramatisch ben, ik zou ook niet met iemand praten van het CLB ofzo omdat ik het gevoel heb dat zij daar ook een beetje moe van worden om de hele tijd naar dezelfde problemen te luisteren. Ik denk niet aan zelfmoord, daar leef ik te graag voor haha. Ik denk gewoon dat ik iemand nodig heb die mij begrijpt of die naar mij wilt luisteren. Voor mij is dat nu de muziek dat ik luister, dat is de comfort dat ik nu heb. Soms vind ik van mijn eigen dat ik te dramatisch ben, er zijn mensen die het veel slechter hebben als mij en die er gewoon over praten.

Ik vraag niet om advies, ik wil ook geen medelijden. Ik wou gewoon dat iemand mij hoort en dat iemand weet hoe ik mij voel. Ik weet eigenlijk niet ofdat iemand dit ooit gaat lezen.

 

Groetjes, 

Annoniemmmmmmmm

Ik heb het gelezen! 💙

 

Ik vraag niet om advies, ik wil ook geen medelijden. Ik wou gewoon dat iemand mij hoort en dat iemand weet hoe ik mij voel. Ik weet eigenlijk niet ofdat iemand dit ooit gaat lezen.

Ik heb het gelezen! <3


Hey, Ik begrijp alles wat je zegt. Ik voel mij niet zo, maar ik snap je heel goed. Het is niet overdreven of belastend. Ik snap dat je de drang kan hebben om jezelf een x te snijden, maar kijk er alsjeblieft mee uit. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen op zulke momenten, maar ik begrijp je. 

Liefs 


Ik kom hier even op terug, want ik moet nog iets kwijt.

Ik snap dat je geen hulp wilt zoeken bij clubs en bv kindertelefoon, maar misschien kan je via chat met mensen praten over je gevoelens en deze delen. Dat helpt je om jezelf ook meer te begrijpen en dan voel je je minder alleen. Bijvoorbeeld via discord. 

En probeer vooral te focussen op de toekomst en niet het verleden. De wereld ligt aan je voeten. Je omgeving verandert. Je gaat meer mensen ontmoeten die jou wel gaan begrijpen en steunen. 

Liefs


Hey @anoniemmmmmmmm,

Ik heb het gelezen hoor! 

Hoewel je geen tips wilt, ben ik het wel eens met de tips van @M.b.

Groetjes, Monkeyboy08


Ik heb het ook gelezen en ik begrijp je helemaal. Alles opproppen omdat je denkt dat niemand naar je wil luisteren. Maar wij willen allemaal naar je luisteren. Wij willen je helpen. Je zei dat je geen tips wilt maar ik vertel je wel wat ik doe als ik niet lekker in mijn vel zit. Ik ga altijd robloxen en dan een role play game doen zodat ik kan zijn wie ik wil zijn. Ik ben meestal non-binair als ik op roblox zit omdat ik me ook zo voel. Ik heb ook 2 namen in roblox. De ene is A en de ander is B (beide niet mijn echte naam). Ik heb die gekozen omdat de betekenis past bij wat ik wil zijn. Zodra ik met iemand een band heb geschept en ik dus met diegene kan spelen heb ik het gevoel dat ik mezelf ben. En dat mijn echte leven even zonder mij mag doorgaan.

Ik snijd mijzelf ook sinds kort maar ik doe het waarschijnlijk wel uit depressie.

Er zijn meer mensen zoals jij, dus er zijn mensen die begrijpen wat je zegt. 

 

( Roblox namen geanonimiseerd door de Kindertelefoon, omdat je anders herkenbaar zou kunnen zijn voor mensen die je Roblox naam kennen )


Reageer