Vraag

Hoe het nu gaat.

  • 4 July 2018
  • 9 reacties
  • 203 Bekeken

Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Ik ben al een tijdje wat meer afwezig van de KT. Wat voor mij betekent dat het een stuk beter met me gaat. Als ik me slecht voel ben ik vaker te zien hier en als het goed gaat, zoals nu dan ben ik er soms nog hier en daar.

Me gedachten aan suïcide zijn er nog wel, maar meer op de achtergrond en ik ben niet echt bezig met maken van suïcide plannen.
Gisteren zat ik wel te denken van :"hmm wordt 2018 nog me sterfdatum? Maybe, maybe not". Dus dat is in mijn ogen al een hele vooruitgang. Eerst was dat Ja, ofc.

Natuurlijk zijn er ook nu weer dingen die niet goed zijn en waar ik beter mee kan stoppen.

Zo ben ik weer begonnen met krassen met een scherp voorwerp geen mes tenminste. Of is dat dan alsnog snijden? Nou ja. Ik doe het omdat ik het wel fijn vind zodat het me onthoudt dat ik nog steeds leeft. Ik weet dat ik daar beter mee kan stoppen, maar littekens krijg ik er niet van omdat ik niet zover ga, dus echt een probleem krijg ik er niet van...

Met school en werk betreft loopt het ook niet zo lekker. Het bedrijf (Emte) waar ik eerst me bbl plek zou hebben. Willen me geen nieuw contract geven wegens me verleden. (dat was dat bedrijf waar ik een weekje had gewerkt en toen wou stoppen, een ander Emte filiaal). Dus dat is zeker wel balen, maar gelukkig ga ik samen Met Juliet van Mediant opzoek naar een nieuwe plek. Waarschijnlijk een andere supermarkt of een elektronica winkel als bcc/ mediamarkt. We zullen het wel zien.

Ik wou iedereen die mij tot dusverre heeft geholpen nog een keer heel erg bedanken. Dankzij jullie heb ik weer licht gezien aan het einde van de tunnel en weet ik dat er een uitweg is! Dus hartstikke Bredankt!

Als jullie nog vragen hebben, stel ze dan gerust!

Gr:Mr. S

9 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Wat ontzettend fijn om te horen dat het weer beter met je gaat. Lijkt mij heerlijk als je weet dat je vooruitgang boekt en dat je echt weer een positieve uitweg ziet. Nu houden zo natuurlijk. Zover ik mij kan herrineren heb ik je nergens mee geholpen, maar uiteraard wel gevolgd. Hadden eens een soort akkefietje volgens mij dus maar aan de zijkant gebleven. Mocht het echter weer minder met je gaan zal ik er wel voor je zijn als ik er zelf nog ben.

Ik ben vooral benieuwd wat er veranderd is in je leven waardoor het beter gaat. Komt het bijvoorbeeld omdat je depressie net wat minder opspeelt of omdat er positieve dingen in je omgeving plaatsvinden? Tell me all about it 😉.

Mag ik ook vragen met welk voorwerp je krasjes/sneetjes maakt? En met welk voorwerp deed je dat toen je nog wel ‘echt’ jezelf sneed? Heb de afgelopen dagen een beetje geëxperimenteerd dus vandaar mijn interesse.
Reputatie 2
Badge +9
Heey, Daan,

Volgens mij heb je me wel is een keer ergens mee geholpen, maar dat maakt niet veel uit. Ik ben al heel blij met je reactie!

Het gaat beter met mij omdat ik weer wauw momenten heb gevoeld. Dit zijn momenten waarbij je je echt heel erg goed voelt. Ik was dat gevoel voor lange tijd kwijt en ik dacht dat ik nooit meer echt blij kon zijn. Maar dat kan dus zeker nog wel.

Daarnaast ben ik niet veel meer bezig met me depressie waardoor het leven er een stuk aangenamer uitziet.

Ik maak op dit moment krasjes/sneetjes met een afgebroken theelepeltje. Lijkt er een beetje op een vork zo iets. Alleen dan is het iets scherper.



Gr:Mr. S
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Ik zou bijna zeggen dat het fantastisch is, maar dan loop ik misschien wat te hard van stapel. Ben gewoon erg blij voor jou dus excuus voor mijn enthousiasme. Oplossingen zijn er voor iedereen en wat fijn dat jij een begin hebt gevonden.

Mag ik ook vragen waardoor je weer één van zo’n ‘echt blij’/gelukkig moment gevoeld hebt? Heb je bijvoorbeeld zelf iets uitgevoerd waardoor dit gevoel kwam opzetten? Het gevoel van gelukkig zijn is een beetje heel erg vreemd voor mij geworden, dus misschien heb je wat tips voor mij 🙂. Hoewel ik het totaal niet over mijzelf wil hebben voel ik toch een plicht om uit te leggen waarom ik die vragen stel. Anders komt het weer zo vreemd over en dat wil ik ook niet, dus vandaar.

Voel je trouwens niet verplicht antwoordt op de vragen te geven hoor, als je ze te persoonlijk vindt om voor wat voor reden dan ook.
"Me gedachten aan suïcide zijn er nog wel, maar meer op de achtergrond en ik ben niet echt bezig met maken van suïcide plannen. "
Dat is in ieder geval goed om te horen.

"Gisteren zat ik wel te denken van :"hmm wordt 2018 nog me sterfdatum? "
Nouja, 2069 is wat leuker voor sommigen onder ons en als je nog een leuk scenario mee wilt maken moet je het to 2077 redden.
Maarja, dat ligt aan wat meer dingen...

"dus echt een probleem krijg ik er niet van... "
Nu nog niet.
Mensen willen wel eens zwaardere middelen gebruiken als ze eenmaal aan een ander middel gewend zijn en wat is er nou beter dat krassen?....
Probeer te voorkomen dat dit erger wordt.
Het is natuurlijk niet je ergste probleem, maar toch...

"We zullen het wel zien. "
Hopelijk klikt dat beter, wie weet.

"Maar met wat gereedschap lukt het wel om die kleintjes eruit te krijgen. "
Goed dat je je verhaald vertelt, maar ik vrees dat je zo mensen op gedachten kunt brengen...
Het zou mij niet verbazen wanneer er iets wordt aangepast...

Nog een vraag:
@Mr. S,

Het duurt nog een tijdje, maar hoe gaat het verder na het forum, als je 18 bent?
Ik hoop het niet, maar wat als het dan nog niet over is?
Hoi!

Wat fijn te horen dat het beter met je gaat. De zelfmoordgedachten zijn er nog wel, maar meer op de achtergrond. Dat is heel goed, en je mag trots zijn op de vorderingen die je gemaakt hebt.

Jammer dat je weer begonnen bent met krassen. Met welk voorwerp dan ook, het blijft jezelf pijn doen.
Als ik het goed begrijp, doe jij jezelf pijn om te voelen dat je leeft. Het kan helpen alternatieve methoden te vinden om dat gevoel van leven te ervaren. Veel mensen ervaren dat gevoel met sporten. Je kan hardlopen, of als je het graag extremer hebt, in de richting van muurklimmen of indoor skydiven gaan. Daarbij komt een hoop adrenaline vrij, wat dat gevoel van leven kan bezorgen.

Je gaat samen met een hulpverlener op zoek naar een baan. Dat zijn goede initiatieven.
Op school gaat het niet zo vlot. Zijn daar stappen ondernomen om het vlotter te doen gaan?

In ieder geval: fijn dat het beter met je gaat. Je hebt professionele hulp, en je bent goed bezig met het zoeken naar een baan e.d. Je doet je best, en daar word je vast voor beloond.

Groetjes
x
Hoi!

Ik vind dit wel een mooie verandering van ''is euthanasie een mogelijkheid?'' naar ''het leven is af en toe ook wel oké''. Het betekent inderdaad niet dat je er al bent, maar deze stap is een belangrijke in het proces!

Tell me all about it;) .
Precies, wat is je geheim? :8

Ik sluit me wel aan bij de reacties hierboven dat krassen ook niet verstandig is. De meeste mensen beginnen met krassen en eindigen op de huisartsenpost, omdat ze hechtingen nodig hebben. Oké, zo extreem hoeft het ook weer niet, maar ik kan je vertellen dat ik ook ooit ben begonnen met krassen en omdat ik het niet genoeg vond, ik mezelf later ben gaan snijden. Dat draag ik nu bij me op mijn arm. Automutilatie werkt verslavend. Je hebt steeds meer en heftigere pijn nodig om het gevoel te bevredigen. Ik zou nu stoppen, nu het nog gemakkelijker is.

Zoals @100Divergent11 al zei, is het verstandig een andere activiteit te zoeken die ongeveer hetzelfde gevoel teweeg brengt of bevredigd. Als dat is dat je wilt voelen dat je leeft of als je een pijn'sensatie' wilt, kun je bijvoorbeeld de volgende dingen doen:
-IJsblokjes in je hand nemen (ook lekker verkoelend met dit weer)
-Je hand onder de koude kraan houden (al is dat nu af te raden met de droogte)
-Hard in je handen klappen
-Haren waxen / epileren
-Etc.
Ze geven dus een soort pijnsensatie en zijn niet per definitie slecht voor je.

Goed dat je hulp krijgt om aan werk / stage te komen. Dat is altijd fijn, zeker in jouw situatie.

Dan hoop ik je verder eigenlijk niet meer te zien, want dat betekent dat het goed gaat ;)

Gr. Pin
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

@Daan,

Die Wauw moment is bij mij gekomen toen ik met me opa en oma op de boot was om hun 60e trouwdag te vieren. Het was daar zo gezellig met de hele familie erbij en ja het was constant leuk en geen een keer iets negatiefs.

Ik hoop dat jij ook op een dag je weer goed gaat voelen en dat het een stuk beter met je gaat!

@MensPersoon,
Misschien moet ik dan maar wachten tot 2077, ik wil wel een leuk scenario meemaken haha.

Ik ga sws beginnen met rustiger aan te doen met krassen. Proberen dan. Het is dan ook (voor mij) weer positief dat ik momenteel er niet aan moet denken om mezelf te snijden met een mes. Maar ja zoals jullie zeggen klinkt het aan de andere kant ook logisch dat dat op een gegeven moment wel zover zou kunnen komen..

Het was inderdaad niet zo slim om er bij te zetten dat woord. Ik zat eerst te denken om te zeggen waarmee ik het los maakte, maar toen dacht ik van ik zet er wel dat woord neer. Wat nu achteraf niet zo slim is, dus als dat veranderd wordt is dan logisch.

En je laatste vraag:

Ik weet het eigenlijk niet, het duurt dan nog wel 1,5 jaar voordat ik er van af wordt gestuurd. Of is het zo dat als je 18 wordt dat je er dan af gaat? Want ik dacht dat je er pas afgaat als je 19 wordt anders duurt het nog 5 maanden en 15 dagen..

Misschien zijn er wel andere forums als deze. Ik had al is gekeken op Fok forum, maar dat lijkt me nou ook niet echt een fantastisch iets.

Ik weet het echt nog niet, ik moet tegen die tijd maar is kijken waar ik naar toe gaat. Tenzij jullie misschien nog goede forums kennen, waarbij je ook anoniem kan zijn?

@100Divergent11,
Ik denk dat hardlopen wel iets is voor mij, dat kan ik wel proberen, ik heb toch niks te doen doordeweeks.

Ik ben al door school ingeschreven bij de opleiding bbl- opleiding Retail Manager voor 1 jaar. Dus alleen nog een bedrijf vinden die mij voor 1 jaar wilt hebben.

Ik heb maandag me intake gesprek bij de Plus Supermarkt, hopelijk kan ik daar beginnen met werken. Ze zeiden dat ze nog wel bbl'ers zochten dus wie weet..

@Pin,
Laten we hopen dat het krassen niet zo erg wordt. Maar goed dat je het zegt, het maakt me nu wel een beetje bang dat krassen..

Ik kan morgen wel proberen met ijsklontjes in me hand. Pas wel goed bij dit weer haha, maar moet je 1 ijs klontje of meer?

De rest haren epileren klinkt niet echt fijn, dus dat zal het ook wel niet zijn, maar krassen klinkt ook niet fijn maar ja.

Ik denk dat ik maar ga beginnen met hardlopen en fietsen misschien is dat een nieuwe optie voor mij.

Klinkt wel jammer om te zeggen dat ik hier niet meer vaak komt, misschien kan ik het wel combineren ik vind het hier best wel leuk.

Je ziet me in ieder geval niet heel veel meer dat is wel zeker te zeggen!

Gr:Mr. S
Als activiteiten zoals familiefeesten jou goed doen voelen, is het goed daar veel tijd aan te besteden. Ga maar naar gezellige dingen, zoals familiefeesten en buurtfeesten. Misschien kan je er zelf organiseren. Alles wat jou oprecht beter doet voelen, is goed.

Goed dat je gaat proberen rustiger aan te doen met krassen. Proberen en je best doen is al wat je kan. Het kan gebeuren dat je terugvalt, maar dan is het belangrijk om door te zetten om weer op het juiste pad te geraken. Een terugval is een teken dat je stappen vooruit hebt gezet, en dus een teken dat je het kan.

Voor nu zit je hier goed. Je hoeft je nog geen zorgen te maken over het moment dat je van het forum af moet. Af en toe uitkijken naar andere fora kan geen kwaad, maar momenteel nog geen zorgen. Misschien kent je psycholoog goede fora?

Hardlopen, goed idee. Ook goed dat je je hebt ingeschreven voor een opleiding. Ik hoop dat je bij die supermarkt mag beginnen.
Goed dat je allerlei dingen aan het bedenken bent om te gaan doen. Sporten is altijd een mooie optie een een opleiding is ook wel handig :8 Hopelijk nemen ze je aan, ze hebben vast een goede aan je!

Het is niet fout dat het krassen je nu afschrikt. Ik hoop dat het helpt om er sneller mee te stoppen.

Hoeveel ijsblokjes? Hmmm. Eerst eentje proberen denk ik. Als dat niet goed genoeg helpt gewoon eentje erbij. Anders één in iedere hand. Maak het alleen niet te bond zou ik zeggen, dus zorg dat je handen in ieder geval niet bevriezen o.i.d. :8

Haren epileren is dan wel beenhaar ofzo hè. Ook niet super chil nee, maar wel beter dan okselhaar ofzo.

Ik vind jouw reacties altijd erg goed op 't forum, dus ik vind het wel jammer als je minder aanwezig zou zijn en binnenkort al van 't forum moet. Al vind ik het wel fijner om dus te horen dat dat een goed ding is voor jou. Volgens mij doen ze 't echt niet op de dag dat je 18 wordt. Ik zie wel eens gebruikers van 18 jaar. Misschien moet je een keertje een bericht plaatsen bij Over de Kindertelefoon of een mailtje sturen ofzo. Dan weet je dat ook weer.

Gr. Pin

Reageer