Vraag

hoe help ik mijn beste vriendin die self harm doet

  • 20 April 2022
  • 2 reacties
  • 79 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoii,

Ik heb een vriendin die aan sh (selfharm) doet. Ze heeft het me wel eens verteld en ook 1 keer laten zien op haar arm. Ze maakt er ook wel eens tiktoks over. Ik kan dat niet echt uitleggen wat voor tiktoks ik bedoel maar het is eigenlijk soort depressd tiktok. Ik weet niet of ik het goed heb geschreven trouwens. Maar ik wil haar heel graag helpen. Ik weet alleen niet hoe:( ik app haar wel eens van: Hoe gaat het enz. Maar op de momenten dat ik haar app gaat het goed met haar en de momenten dat ik al slaap of ik zie het niet op tiktok ofzo. Gaat het niet goed met haar:( ik wil haar niet elke dag appen van hoe gaat het enz. Want dan gaat ze het mss irritant vinden. Zijn er nog andere manieren hoe ik haar kan helpen? Ik wil haar echt echt heel graag helpen maar ik weet niet hoe:( 

- Annoniem_meisje 


2 reacties

Hey 

ik begrijp dat je eigen zorgen.

het  gaat allemaal goed komen.

 

mijn advies is blijven praten met haar.

je kan interesse tonen in selfharm door aan haar de vragen waarom ze dat doet.

advies is wel toon eerst de interesse en vraag via een omweg waarom ze dat doet, als je direct bent kan ze zich aangevallen voelen.

als je dat indirect doet door haar eerst op haar gemakt te stellen en de tijd er voor de nemen kan je haar beter begrijpen en helpen.

Je zou haar advies kunnen geven om hulp te zoeken huisarts ouders mentor of vertrouwenspersoon.

Als het heel erg slecht gaat met haar is mijn advies om naar de mentor of naar jou vertrouwenspersoon te gaan.

 

Zou je mij op de hoogte willen houden?

 

groetjes 

Reputatie 7
Badge +5

Hallo @annoniem_meisje ! Wat erg dat dit nu aan het gaande is. Ik zou zeggen: wat erook is, en wat er ook gebeurd! ---, want ik ben er altijd voor je no matter wat♡. 

Ik zou haar ook regelmatig in het echt zien en spreken over hoe de week is gegaan. Praat ook over de dingen die jullie leuk vinden samen<3

Ga shoppen met haar, ga een ijsje eten wat haar maar vrolijk maakt! Veel sterkte voor jullie beiden 

 

tekst aangepast door kindertelefoon vanwege regel 8c. Je voordoen als expert is niet toegestaan.

Reageer