Vraag

Hoe help ik een vriendin door erge dingen heen

  • 11 July 2022
  • 4 reacties
  • 63 Bekeken

Badge

Hoi mensen dit is m'n eerste bericht op dit forum dus sorry als ik het niet goed doe maar ik zit ergens mee.

Ik ben een jongen en ik ben nou al een jaartje heel goed bevriend met een meisje van school. Ze heeft echt een heleboel vreselijke dingen meegemaakt en dat heeft nu nog steeds effect op haar. Het grootste effect is dat ze ongelooflijk weinig liefde voor zichzelf heeft. Ik probeer haar hier veel mee te helpen maar ja ik ben geen psycholoog dus dat lukt ook niet altijd even goed. Dus mijn eerste vraag is hoe help ik haar weer meer van zichzelf te houden. Daarnaast heeft ze me net in vertrouwen een heel heftig verhaal verteld over dat ze seksueel misbruikt is. Ik wist gewoon niet wat ik moest zeggen. Mijn tweede vraag is dus hoe help ik haar met over zulke verschrikkelijke gebeurtenissen heen helpen. Alle tips zijn welkom ik wil alles doen om haar te helpen


4 reacties

Badge

Hallo,

Wat vervelend voor dat meisje….. Ik denk dat het het beste is dat je met haar praat om professionele hulp te zoeken als ze dat nog niet heeft. Verder is het misschien voor haar fijn als je medeleven toont , dan hoef je niet per se een oplossing te zoeken maar je kan wel haar helpen op momenten dat ze verdrietig is of boos. Het is denk ik ook fijn voor haar als je haar verteld over wat jij zou doen als je haaar was , dus hoe je zou reageren en wie je het allemaal zou vertellen en welke hulp je inschakeld. ik hoop dat ik je zo heb geholpen! Zou je op mijn Vraag willen beantwoorden als je op mijn account klikt?? alvast heel erg bedankt! Ik hoop dat je vriendin goede hulp gaat krijgen want dat is wel heel erg belangrijk. 

Groetjes van mij:)

Badge

Hoi, bedankt voor je reactie, het is inderdaad misschien best een goed idee om het met haar over professionele hulp te hebben. Medeleven tonen en zeggen wat ik zou doen doe ik al wel. Maar bedankt voor je antwoord ik zal het er met haar over hebben. En ik zal op je vraag antwoorden. 

Badge

Ik heb voorgesteld dat ze professionele hulp zoekt maar ze zegt dat dat niet mag van haar ouders omdat ze vinden dat ze het dan tegen hen moet zeggen ipv een psycholoog. Wat moet ik nu?

Badge

Steunen en praten zou ik denken  of zeg dat ze  naar de kindertelefoon kan bellen  groetjes jolienb

Reageer