Vraag

Hoe hebben jullie corona tijd ervaren?

  • 21 May 2023
  • 27 reacties
  • 280 Bekeken

Reputatie 7
Badge +12

Ik vroeg me af hoe jullie corona tijd hebben ervaren, en wat voor voor en nadelen jullie ervan hadden, en of jullie je aan de regels hielden, oftewel hoe kijken jullie terug op corona tijd?

-OnlyMe


27 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Het was een aparte tijd maar er was voor mij veel gezeligheid en feest, heb er wel een leerachterstand van gekregen en depri geweest. Ik hield me eigenlijk niet aan de regels wij hadden vaak meer dan 3 mensen langs en de avondklok negeerde ik ook best vaak maar grappig genoeg kreeg ik pas op het einde van corona pas corona omdat ik een jointje deelde met iemand die t had. 
We hebben vlak voordat de craze kwam een bootje gekocht van al ons vakantiegeld en dus gingen we ook vaak varen met familie en vrienden.

Het was een zware tijd maar er waren dingen waar ik plezier in had al met al.

Reputatie 7
Badge +7

Ik kijk echt erop terug als hell. Ik heb zelf autisme en vind daardoor het heel moeilijk als dingen ineens anders worden.

 

Zelf moest ik me altijd houden aan alle corona regels en heb ik me moeten vaccineren. Omdat mijn ouders heel streng waren kon ik dat niet zelf beslissen... Zelf had ik liever wel op bezoek willen gaan bij vrienden of familie. Of op ze minst een keer afspreken met mijn beste vriendin. Maar dat mocht niet en ik wou braaf zijn voor mijn ouders. Dus ik heb eigenlijk 2,5 jaar ongeveer alleen maar thuis gezeten. Heel eenzaam en daarom begon mijn depressie. Het is nu zelfs zo erg dat er zelfbeschadiging bij is gekomen, alleen maar omdat ik dus zo eenzaam was en nergens heen mocht.

Ook ging ik toen wennen aan: niet meer naar school gaan, geen familie zien en niet meer een rondje buiten lopen. Dat heeft nu ook gevolgen. Als ik namelijk me een beetje moe voel, dan is voor mij de eerste optie dat ik thuis blijf. Ik probeer het niet eens. Ook vrienden zie ik niet meer zo vaak als voor corona, omdat ik nu niet meer weet wat je dan gaat doen ofzo. Alleen familie is wat minder streng en daar ga ik vaak nog op bezoek bij mijn tante of oma❤️

 

Ik ben zo blij dat het allemaal zo goed als voorbij is!!

Reputatie 7
Badge +9

Voor mij had het een voordeel en een nadeel 

voordeel: ik heb geen moeder en ik trek het niet als ik een moeder en kind zie en daar voor zag ik moeders hun kinderen afzetten op school was voor mij kutn

nadeel: ik werd nog onzekerder dat ik al was

Hey,

Het had nadelen en voordelen.

Nadelen: plotselinge verandering, quarantaine en veel dingen afgeschaft.

Voordelen: Niet meer naar school en veel tijd over.

Ik hield me niet altijd aan de regels. Ik moest een keer in quarantaine, omdat iemand ik mijn klas corona had. Ik was eigenwijs en wilde niet. Mijn ouders vonden het prima, dus ben ik gewoon op de skatebaan gaan skaten. Kwam ik daar een meester van onze school tegen.🤦 Die zei dat die mij ging verraden, maar gelukkig geen problemen mee gekregen. Mondkapjes deed ik ook niet altijd op, je stikt zowat in die dingen.

Adios!  

Ik vind het echt stom.  Ik heb hierdoor FOMO ontwikkeld en sta dus altijd op strandje MAX

Reputatie 7
Badge +12

@Mimo Wat is FOMO?

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +6

Hai @OnlyMe 

Ik vond de coronatijd wel meevallen. Ik kon helaas mijn vrienden niet in *de echt* zien maar we videobelden heel vaak daardoor voelde ik me niet eenzaam.

De thuiswerk was best vermoeiend maar als ik het snel af had dan had ik meer tijd voor mijn hobby's :)  Ik leerde toen skateboarden en nu vind ik het helemaal geweldig! Ik kon ook veel meer rusten omdat ik normaal heel vaak afspreekt met mijn vrienden, dus ik ging van een afspraak naar een afspraak, maar in de coronatijd had ik meer tijd voor mezelf :)

 

Onlyme, En jij? Hoe heb jij de coronatijd ervaren?

Liefs x Banaantje 

Reputatie 7
Badge +12

Ik werd soms helemaal compleet gestoord, omdat ik geen fysiek contact met mensen had, en dat was best heftig voor mij. Dus toen mocht ik 1 keer naar de noodopvang bij mijn basisschool, en dat was echt heel fijn. Verder liep ik heel erg voor met mijn schoolwerk dus kon ik lekker veel bakken en lezen. En omdat onze sporten niet meer door konden gaan gingen we altijd met het hele gezin Nederland in Beweging doen😂😂😂

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @OnlyMe,

 

@MimoWat is FOMO?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Fear_of_missing_out

bang dat je dingen mist in het kort dan en anders ff wikipedia linkje aanklikken

 

oh sorry @Mimo , die was voor jou bedoeld…

 

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Hahaha maakt niks uit hoor.  Maar ik ben inderdaad bang om iets te missen.  Dus ik moet naar elk feestje waar ik voor uitgenodigd ben.  Ook als ik hartstikke moe ben.  Laatst had ik 2 feestjes op dezelfde dag en ben ook naar beide geweest.  Was om 3.30 pas thuis maar moest de volgende dag werken van 10 uur tot 20 uur een daarna had ik weer een feestje.  Maar ik heb zoveel gemist met corona dat ik niks meer wil missen. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @OnlyMe,

 

gelukkig waren we kort voor de corona uitbraak vanuit Afrika naar Europa verhuisd en toen echt duidelijk begon te worden wat er allemaal aan de hand was zijn we nog net op tijd terug naar Nederland verhuisd. In de eerste 11 jaar van mijn leven ben ik iets van 15 keer verhuisd naar landen over alle continenten over de hele wereld vanwege dat papa en mama als ondernemers in de IT overal projecten deden.

Ik moet er niet aan denken als we nog in Afrika hadden gewoond en niet meer daar weg hadden kunnen komen.

Van corona heb ik niet echt last gehad. Ok, er waren wel regels en daar hebben we ons wel aan gehouden. Erger was dat papa en mijn hondje en ik een auto ongeluk hebben gehad in die eerste zomer van corona en dat ik dat ongeluk als enige heb overleefd. Wel heb ik 8 dagen in coma gelegen en nog langer in het ziekenhuis, maar de ziekenhuizen waren op dat moment nog niet overvol vanwege corona gelukkig.

Mama en ik waren dus meer bezig met het verlies van papa en mijn herstel. Vorig jaar is mama aan het eind van de zomer ook plotseling overleden, aan een hersenbloeding , dus ja, corona heeft niet zoveel impact op mij gemaakt als het overlijden van papa en mama.

Ik woonde na het overlijden van papa om praktische redenen (middelbare school) al bij het gezin van de beste vriend van papa en dan kon mama nog werken in het buitenland (voor zover dat met de coronaregels kon).

Gelukkig mocht ik daar blijven wonen nadat mama was overleden. Ik voel me daar best wel op mijn plek en heb er ineens lieve broers en een zus bij gekregen. Ik ben de jongste en ze zijn allemaal heel lief voor mij. Dus, ja, corona stelde voor mij niet zoveel voor, zoals je misschien wel kunt voorstellen.

Ik was nog bij mama uit de kast gekomen als gay en ik ben blij dat ik dat nog heb kunnen doen (mama wist het eigenlijk al of had een sterk vermoeden, maar wilde mij de kans geven om het op mijn tijd en manier te vertellen), maar jammer dat papa en mama mijn vriendje niet hebben kunnen leren kennen…. Ik ken hem nu 3 maandjes ofzo en hij maakt mij gelukkig en ik hem, zegt ie, dus we proberen er het beste van te maken en hopen dat corona weg blijft, want dat hoeven we sws nooit meer...

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb er zelf niet echt last van gehad eigenlijk. Les volgen via zoom was wel waardeloos. En het was ook wel kut dat dingen zoals sport en m’n gitaarles niet meer doorgingen. Het scheelt wel dat ik goed op mezelf kan zijn dus het thuiszitten was niet heel erg. Ergens vond ik het ook wel lekker rustig. Toch ben ik blij dat we er weer vanaf zijn.

Reputatie 7
Badge +9

Tja, ik had heel veel tijd om voor mezelf te zorgen, trainen, beter eten, de wereld bij houden. Daar had ik plots fucking veel tijd voor. Mn sport ging niet door en het toilet papier veranderde in keuken papier, dat was vlgns mij het enige dat echt een impact op me had.

 

Voor de rest stond mn hele school gebeuren ook allemaal stil en dat moest dan weer met zoom en whatever. Maar apart van dat had ik het goed.

Reputatie 7
Badge +12

@MickeyMouse  Wat heftig zeg! Wel fijn dat je dan goed terecht kwam. Gecondoleerd.

@tim16 Ik snap dat het vervelend was dat je gitaarlessen en je sport niet door konden gaan, dat had ik ook, maar dan met toneel en judo.

@benebird Waarom werd je wc papier dan keuken papier?

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +12

Mijn reactie zit in de check, komt er zo aan

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +9

 

@benebirdWaarom werd je wc papier dan keuken papier?

ja al het wc papier werd ge hamsterd. Had jij dat niet dan?

 

Reputatie 7
Badge +12

Nee, niet extreem ofzo. Maar wel werd bij ons veel rijst gehamsterd, en normaal eten heel weinig mensen rijst, en opeens was alles weg.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +9

Nee, niet extreem ofzo. Maar wel werd bij ons veel rijst gehamsterd, en normaal eten heel weinig mensen rijst, en opeens was alles weg.

-OnlyMe

Oh ja. Wij hadden het ook met meel. Ze dachten dat de 3de wereld oorlog starte.

 

En bij mij wc papier. Het begon ook zo te worden dat je hier de pizza bezorger kon tippen met toilet papier. Crazy times.

Reputatie 7
Badge +12

Ja, het was echt heel apart. Iedereen was bang, maar ik begreep dat niet echt. Snapt jij dat?

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +9

Ja, het was echt heel apart. Iedereen was bang, maar ik begreep dat niet echt. Snapt jij dat?

-OnlyMe

Ja ik snap het wel. Het was natuurlijk allemaal op scherp en mensen dachten dat de mensheid werd uitgeroeid door een aziatische ziekte.

 

Alles en iedereen moest binnen blijven. De president stond elke dag in het nieuws. Alle ziekenhuisen vol. Ik snap ze wel dus.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @OnlyMe,

 

@MickeyMouse  Wat heftig zeg! Wel fijn dat je dan goed terecht kwam. Gecondoleerd.

-OnlyMe

dankjewel, das echt lief van jou. Ik ben zeker goed opgevangen en ik ben nu eigenlijk 'gwn’ hun broertje en zo voelt het ook. Mijn band met hen is beter dan met mijn echte broer, want die zit al sinds mijn 7e-8e in Amerika op school en studeert daar nu. Tijdens corona konden wij niet naar Amerika en hij niet naar ons komen. Ik zie hem de laatste tijd wel regelmatig om de erfenis af te handelen, maar ik ben elke keer blij als hij weer weg is, dus ja, ergens wel jammer, maar het is wat het is. Hij is echt zo anders dan dat ik ben en mijn 'nieuwe’ broers begrijpen mij en hij totaal niet.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Ik heb er zelf niet echt last van gehad eigenlijk. Les volgen via zoom was wel waardeloos.

Bij zoom zei ik altijd dat de computer leeg was en uit viel. Gelijk van zoom af, alleen na meerdere keren werd het niet meer geloofd. Zoom was inderdaad waardeloos.

Reputatie 7
Badge +12

@MickeyMouse Wat jammer dat je zo een slechte band hebt met je echte broer, hoe is dat zo gekomen? En waarom woonde je broer toen al in Amerika?

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @OnlyMe ,

 

uhm, nou middelbare school mochten we zelf kiezen van papa en mama, omdat ik voor mijn 12e al 15 x verhuisd ben en tot die tijd ook overal op de wereld gewoond heb. Het is wel fijn als je je hele middelbare schooltijd op één plek kan doen en mijn broer koos voor Amerika en ik voor Nederland. Papa en mama kozen toen ook voor Nederland, ook wel vanwege corona, want dat was toen ook net.

Daarom zag ik mijn broer niet zo vaak en deed hij meer zijn eigen dingen en ik deed alles met papa en mama toen dat nog kon en hij 'paste’ niet meer bij hoe wij dingen deden, omdat hij al jaren alles op zijn eigen manier deed, maar voor een weekje vakantie ging dat nog wel goed, maar langere tijd ging niet echt lekker en nu helemaal niet meer.

Ik schrijf er misschien nog wel eens wat over in een ander topic, maar die corona periode van bijna 2 jaar dat we hem bijna niet konden zien heeft er geen goed aan gedaan voor onze band. Hij is sws meer iemand die om de geldelijke waarde van spullen geeft dan ik doe. Ik ben veel meer gevoelsmens en dat botst als we spullen uit moeten zoeken en hij vindt het allemaal rommel die in de container kan, tenzij ze geld opleveren en ik heb herinneringen aan die spullen, herinneringen aan papa, mama, opa, oma en ga zo maar door, dus dat loopt niet lekker.

Dus, op zich heb ik niet veel 'last’ gehad van corona toen het er was, maar wel van de gevolgen van corona op ons gezin. Snap je?

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @OnlyMe,

 

ik heb net een reactie gepost, maar die moet eerst nog gecheckt worden en dan komt ie hierboven te staan.

Dus, nog even geduld.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reageer