Skip to main content

Hoi, 

Mijn ouders hebben de gewoontes om mij heel vaak aan te raken. Dat zijn dan van die subtiele aanrakingen, bijvoorbeeld op mijn been kloppen of met hun handen op mijn rug of kont om mij ergens naartoe te kunnen leiden. Maar eigenlijk vind ik het helemaal niet fijn dat ze me aanraken, ik wil dit heel graag zeggen maar ik ben bang dat het ze dan heel erg raakt. Hoe moet ik dit gaan aangeven? Xx Samuel

Hoe rustiger jij het zegt, hoe rustiger zij gaan reageren, denk ik. Of als ze dat doen dan bijvoorbeeld rustig hun hand wegschuiven van je lichaam, en hun hand gewoon vastnemen. Waarschijnlijk willen ze gewoon een soort connectie (behalve op je kont dan dat heeft een andere reden) dus als je dan hun hand vastpakt hebben ze ook die connectie. Je kan ze ook vragen waarom ze dat doen. 

Dit is maar mijn interpretatie natuurlijk maar ik hoop dat je er misschien toch een beetje iets aan hebt. 

Liefs 

Anoniem789 

Had ik ook vroeger. Ik zei gewoon "Je hoeft me niet te leiden hoor, ik kan ook zelf lopen" of "je hoeft me niet te leiden hoor, ik ken de weg" na 2-3 meer gezegd te hebben stopte ze er ook mee

Succes 

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reageer