Skip to main content

Hoi.,

ik wil met me mentor gaan praten over wat problemen  en agressie en over hoe ik me echt voel weten jullie meschien tips hoe je en gesprek kan beginnen

en minder nerveus kan worden 

heyy,

Ik heb veel gesprekken moeten doen door mijn problemen. Vaak als ik nerveus ben helpt het mij om eerst rustig adem te halen en het eerst in me hoofd oefenen en vragen. Ik zou naar je mentor toe gaan als het rustig is of na de les en dan vragen of die even apart met je wilt zitten omdat je wat wilt bespreken dus :´ hallo meneer/ mevrouw, zou ik na schooltijd of een ander moment wanneer u tijd heeft even met u kunnen zitten, want ik zou graag iets met u willen bespreken.´  Ik weet zeker dat je mentor even met je wil zitten praten dan, want ja je mentor is er juist om je te helpen :) 

 

groetjes secretgirl2003 


Hee

Je kan hem een mailtje/appje sturen. Je kan aangeven dat je graag even met hem wilt praten over bepaalde dingen. In het gesprek kan je vertellen wat er is, je mentor zal vast vragen gaan stellen. Dat maakt het wss wel makkelijker. Ook kan je ook gewoon tegen je mentor zeggen dat je het lastig/eng/moeilijk vindt om met hem hierover te praten.


Hee!

Ik zou ook een berichtje sturen, en daarin misschien al wat zeggen over wat ik het wil hebben.

Zoiets als

'hoi, 

kunnen wij binnenkort wat afspreken om even te praten? ik wil graag wat bespreken over hoe ik me voel en dat zou ik graag met u willen doen. ik vind het wel mega spannend en daarom stuur ik ook alvast dit mailtje met waar ik het over wil hebben.

zou u willen reageren als u dit heeft gelezen?

groetjes'

Je kan ook al wat meer vertellen over hoe je je voelt bijvoorbeeld, als dat het makkelijker maakt. Je kunt ook een klein briefje maken met wat steekwoorden voor het geval je er niet uit komt, of juist een hele brief schrijven hoe je je voelt en als je  vast loopt of het lukt even niet, dat je die kunt geven.

Meestal stellen ze inderdaad wel vragen, dus dat zou misschien iets makkelijker kunnen zijn.

Ik vind het heel knap en dapper van je dat je dit wilt doen, ik gun je dat het lukt en hoop dat je ons laat weten hoe het is gegaan!

Nogmaals heel dapper, xx


Reageer