Vraag

hoe geef je dood een plekje

  • 3 November 2022
  • 1 reactie
  • 74 Bekeken

Reputatie 1
Badge

1-1-2022 is van mijn werk/stage plek een collega onverwachts overleden 

het was niet zo maar een collega maar een trouwe vriend een vader van 2 volwassene dochters 

hij was chef kok bij ons in de keuken hij was er altijd voor iedereen 

nu is die dus overleden dat hoorde ik dinsdag na een leuke middag lunchen 

ik was helemaal in paniek overstuur huilen m’n hele lichaam trilde 

ik was helemaal in shock nu is het inmiddels 2/3 dagen verder en het nieuws van het overlijden kan ik tot nu toe nog geen plekje geven als ik bezig ben met mensen om me heen gaat het oké zodra ik alleen ben dan word ik verdrietig trillen buikpijn gevoel van dat ik ziek ben 

me erg alleen voelen terwijl ik normaal zoo graag alleen wil zijn maar nu niet en ik praat er wel met verschillende mensen over en ik probeer zo min mogelijk er over na te denken maar het is zo lastig nu heb ik aankomende maandag condoleren van de nabestaanden en de afscheids dienst maar hoe ligt iemand die je voor het laatst in goede gezondheid en levende lijven zag in zo’n kist wat kan je verwachten het is pas maandag maar ik ben nu al heel zenuwachtig ik heb dit nog nooit van zo dichtbij mee gemaakt ja oké alleen bij m’n overgroot oma maar die was oud en zag haar nooit dus iemand tips hoe ik hier goed mee kan omgaan 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +18

Hey. Wat verdrietig is dat.  Heel begrjjpelijk dat je veel vragen hebt en logisch dat je gespannen bent . Het helpt om er over te praten, steun bijvoorbeeld bij je collega's te zoeken, stel  vragen aan mensen die je vertrouwt. Vooral de mensen die hem gekend hebben en die jij ook kent. Die zullen het zeker met je willen delen en het heel normaal en zelfs fijn vinden om er met jou over te praten. En laat je gevoel toe. Huil maar als je wilt en uit je gevoel bij iemand. Dat is goed voor je gevoel.  En er zijn goede sites te vinden over dit onderwerp en ook over hoe bijvoorbeeld een begrafenis of crematie gaat.  En natuurlijk kun je met de kindertelefoon bellen of chatten. Heel veel sterkte en goed dat je steun zoekt! 

Groetjes liefs Julian X

Reageer