Skip to main content
Vraag

hoe gaan jullie om met traumagerateerde dingen die jullie moeten doen?

• May 11, 2025
  • 3 reacties
  • 61 Bekeken

lovegood
Forum|alt.badge.img+4

Hoi iedereen

Ik moet net zoals iedereen van 13 soms alleen thuis zijn, en hier heb ik een klein trauma aan.

Wat er gebeurde: in september/oktober 2020 toen ik 8 was  was mijn zusje haar diplomazwemmen vertraagt vanwege corona en ze had toen 2 uur zwemmen zodat ze haar diploma snel haalde, daarna ging mijn moeder met haar altijd naar een kunstwinkel die daar naast zat en soms ook nog naar de supermarkt.

Zo kwam het dat ze soms van 08:00 tot 13:00 weg waren. De december daarna gingen mijn ouders uit elkaar dus ze sliepen niet meer in dezelfde kamer, mijn vader moest voor zijn werk naar België en kwam al thuis wanneer mijn moeder al sliep. 

Maar toen na een tijdje bleef mijn vader in België en kwam hij pas 13:00 thuis. Dus ik was als 8 jarige 5 uur alleen en moest voor mezelf zorgen, ik dacht dat dit normaal was.

Maar nu heeft mijn moeder een echte baan en gaat ze vaak weg zijn dus moet ik alleen thuis zijn. Ik kan hier nog steeds niet mee omgaan.

Iemand tips?

Groetjes Lovegood 

3 reacties

hoi
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • May 11, 2025

Heyy, ik weet t ook niet zo goed, zelf vond ik het soms ook lastig alleen te zijn, maar ik bedenk me dan juist van dat het lekker rustig is :D ik weet niet zo goed wat je precies lastig vind aan alleen zijn? Is het meer het alleen zijn of de verantwoordelijkheid? Ik heb zelf een hond dus ik ben eigenlijk nooit helemaal alleen, ik weet niet of je huisdieren hebt maar anders kan je daar miss troost uit halen :) 

En anders zal ik gewoon genieten van de rust en het alleen thuis zijn, want dan kan je doen wat je wilt (tip: ga een film kijken op de bank met snacks, dat is echt een aanrader) 

Dit is een heel verhaal haha maar ik probeer te zeggen dat het miss helpt om er positief naar te kijken, maar ik snap dat dat soms lastig is

Veel sterkte🩷

• May 11, 2025

Hoi lovegood

ik heb ook een vader die in een ander land woont dus ik ben ook vaak alleen thuis. 

wat ik doe meestal is van de rust genieten. Of ik kijk een film. en als je niet alleen thuis wilt zijn kan je ook vrienden uitnodigen 

• May 12, 2025

Hallo Lovegood,

Het is best vervelend om lang alleen thuis te zitten terwijl je dat niet leuk vindt. Wat je misschien wel kan helpen is om gewoon allemaal leuke dingen ter tijdverdrijf thuis te bedenken, misschien een film kijken, een boek lezen, gamen, noem maar op. Of zoals ​@Anoniem131313 als zei kun je ook vrienden uitnodigen.

In ieder geval veel succes!