Hoe gaan jullie om met heftige berichten op het forum?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Een disclaimer: het is nu vrij laat , dus hopelijk heeft dat een niet al te grote impact op de topic.
En evenals een zeef geschikt is voor het lozen van water ben ik geschikt voor het schrijven van topics.
(TBH: je kunt je geld beter inzetten op die zeef, als het een wedstrijd zou zijn)

Dit is niet echt een standaard probleem waar een direct antwoord voor bestaat.
Ik verwacht meer de ervaringen van mensen en een discussie, of jullie moeten iets anders bedenken.
Er is recentelijk wat gebeurd wat de reden voor dit topic is, ookal is niet alles even duidelijk gebleven:

Ik had een paar dagen wat reacties met vragen en ideeën bij iemands topic geplaatst en die persoon zag het leven niet meer zitten, op zich niet ongebruikelijk voor het forum. Toen ik even iets anders ging doen begon ik na te denken over de laatste paar reacties. De desbetreffende persoon had namelijk wederom een zelfmoordpoging gedaan. Ik gebruik het liefst deze termen niet, maar “overmand door emotie” is redelijk passend voor hoe ik mij voelde. Ik besefte mij dat deze persoon nog een poging zou kunnen ondernemen en dat de dag waarom de reacties uitbleven ook de dag zou zijn wanneer diegene niet meer zou leven. Uiteindelijk wist ik weer tot rust te komen. Er bleef wel een vraag hangen…..

(Nu heb je ook gezien in welke mate ik over gevoelens kan schrijven)
Dat is min of meer het verhaal. Als mensen zichzelf of een andere gebruiker eraan herkennen, deel het dan niet. Ik ben hier om mensen te laten denken, niet om te kijken hoeveel mensen het forum doorzoeken. De vraag die hier bij hoort staat eigenlijk ook in de titel: Hoe?
Hoe gaan jullie hier mee om, als het voelt alsof je een zware last draagt? (Slechte verwoording , maar sommige fantastische mensen snappen dat een beetje)
Die vraag bedoel ik dan met betrekking tot het forum en de verschillende topics die dagelijks talrijke reacties krijgen.
(Hoe ben je in staat om dit topic überhaupt te begrijpen? (Het is van een vrij lage kwaliteit))
Dus ben ik benieuwd of jullie na deze combinatie van mijn slechte punten, topics schrijven, mijn eigen gevoelens en het schrijven van duidelijke en samenhangende teksten in het algemeen, hier iets op te zeggen hebben.;

16 reacties

Hi MensPersoon,

Volgens mij begrijp ik wel wat je bedoelt. Ik denk ook te weten over welk topic het gaat, maar zoals je al zei gaat het niet om een specifiek topic, maar meer de vraag in het algemeen hoe je omgaat met de emoties die bepaalde topics oproepen.

Bijvoorbeeld (corrigeer me als ik het niet goed uitleg):
Iemand ziet het leven niet meer zitten en ziet maar één uitweg meer. Je probeert die persoon te helpen met alles wat je kunt bedenken.

Je probeert mogelijkheden aan te geven hoe en waar iemand misschien hulp kan krijgen.

Jammer genoeg is deze hulp niet altijd voldoende om de ander te helpen en soms weet je ook niet of en wat er na de reacties gebeurt.

Het kan zijn dat iemand toch een oplossing heeft gevonden en daarom geen vragen meer stelt op het forum.

Het kan zijn dat iemand opgenomen is en daarom niet in staat is om te reageren.

Het kan ook zijn dat die persoon niet meer in staat is om te reageren, omdat er een volgende stap door die persoon is gezet, iets wat niet meer terug te draaien is.

Is dit ongeveer wat je bedoelt met jouw topic?

Het volgende ligt dan heel erg voor de hand en nu ga ik even over mezelf praten hoe ik op zo’n situatie reageer/gereageerd heb. Want ik heb hier verschillende keren zoiets meegemaakt.

Wat mij altijd geholpen heeft en nog steeds helpt, is om er met iemand anders over te praten. Dat is in mijn geval sws mijn twin, maar daarnaast ook onze oudere zus en mama. Zij weten dat we op het forum zitten en we kunnen er dus “makkelijk” over praten. Het is dus geen geheim dat we hier zitten.

Als jouw vrienden / familie / vertrouwenspersonen niet weten dat je op het forum zit, kun je het ook in het algemeen over dit onderwerp hebben. Er zijn vaak genoeg docu’s op tv of filmpjes op internet die je als aanleiding kunt gebruiken.

Je hebt het dan bijvoorbeeld in een discussie over “wat zou jij doen als jij dit mee zou maken”. Dan kun jij, dat wat je werkelijk hier op het forum hebt gedaan, verwoorden in de discussie en dus ook je gevoelens erover vertellen.

Dus, erover praten helpt mij sws.

Iets wat ook helpt is een soort van onderkennen van je capaciteiten en dus ook weten wat er wel en wat er niet van je verwacht mag worden.

Hoe kan ik dit uitleggen: je doet je uiterste best om iemand te helpen. Je denkt er diep over na, zoekt dingen op, praat met anderen, luistert zo goed mogelijk naar de persoon waar het over gaat enzovoorts. Kortom je hebt er alles aan gedaan wat in je mogelijkheden ligt.

Vaak ben je niet de enige die zo iemand probeert te helpen. In veel gevallen heeft de persoon baat van alle hulp. Aan de andere kant zijn er ook gevallen waarin zelfs professionals niet de juiste hulp kunnen bieden, dus hoef je je als amateur niet te schamen als jij ook niet de oplossing hebt.

Je kunt eenvoudig weg niet altijd, iedereen “redden”.

Ik heb het ondertussen verschillende keren meegemaakt dat personen op wie zijn/haar topic ik gereageerd had, op een gegeven moment niet meer online komen.

Dat is best pittig moeilijk om dat te zien. Maar ik kan voor mezelf dan zeggen dat ik er alles aan gedaan heb wat binnen mijn mogelijkheden ligt.

Soms gebeurt het ook wel eens dat ik een topic volg, maar er niet op reageer. Vaak is dat dan omdat de reacties die er door anderen geplaatst worden, vergelijkbaar of beter zijn dan dat ik ze zou kunnen bedenken. Daar hoef je dan ook geen schuldgevoel over te hebben.

Het is onmogelijk om iedereen, overal bij te kunnen helpen.

Daar denk ik dan ook maar aan om het te verwerken.

Ik slaap er wel eens slecht over en soms ben ik er wel eens langere tijd mee bezig in mijn hoofd.

Ik probeer me de situatie dan voor te stellen waarin die persoon zich bevindt en vaak kan ik dat niet echt. Ik ken dat soort gevoelens (vaak depressiviteit bij dergelijke topics) niet. Tuurlijk ben ik ook wel eens een beetje down en zie ik het even niet zitten, maar dat is niet te vergelijken met hoe ernstig de situatie is, die zij in hun topics beschrijven.

Soms spelen gezinssituaties een rol en soms als ik dingen lees, kan ik me niet voorstellen dat die dingen in het echt gebeuren. Maar helaas, de werkelijkheid is vaak erger dan je ze kunt bedenken.

Tsja, wat moet je dan?

Je doet je best, je uiterste best, maar er zijn (jammer genoeg) grenzen aan wat je kunt doen.

Ik denk dat jij met een gerust hart kunt zeggen dat je je uiterste best doet in dergelijke gevallen. In dat soort gevallen doe je nog een extra stapje, het laat je niet los en je wilt een oplossing vinden en helpen.

Zo lees ik jouw reacties en zeker in dit specifieke geval, zie ik dat je keer op keer probeert op een andere manier te helpen als de manier die je probeerde niet voldoende helpt. Je kiest verschillende invalshoeken. Je stelt vragen om het beter te kunnen begrijpen en zo nog beter te kunnen helpen. Je luistert dus ook goed naar de antwoorden.

Maar er zijn grenzen en dat weet jij ook.

Met je hoofd weet je dat je niet alles kunt, maar met je hart voelt dat soms als falen, maar dat doe je niet. Echt niet.

Mijn oplossing: probeer het te delen met mensen die je vertrouwt. Probeer ook de gevoelens die je hebt te delen en niet alleen de praktische zaken.

Ik hoop dat je er iets aan hebt en dat het een beetje aansluit bij het topic zoals jij het bedoeld hebt.

Het bovenstaande is een beetje ontstaan door een brainstormsessie die ik samen met mijn twin en een paar vrienden en onze zus net hebben gehad naar aanleiding van jouw topic.

Ik heb het wel allemaal opgeschreven, de persoonlijke ervaringen zijn van mij, maar sommige andere ideeën komen van anderen waarmee ik de discussie/brainstormsessie had.

Groetjes,
M&M’s
Hoi MensPersoon,

(Hoe ben je in staat om dit topic überhaupt te begrijpen? (Het is van een vrij lage kwaliteit))
Wellicht omdat ik het helemaal niet vaag opgeschreven vind. Jij onderschat jezelf, want ik vind het heel erg duidelijk en begrijpelijk verwoord. Misschien komt dat ook wel omdat ik dit heel erg herken, maar misschien ook wel door jouw verborgen schrijftalenten. Who knows?

Ik weet niet welk topic bij jou de aanleiding hiertoe heeft gegeven, maar dat is niet erg. Ik kan me zelf wel een aantal topics herinneren, waarbij dit gevoel mij ook overmand heeft. En soms nog steeds. Dan denk ik terug aan dat topic en dat persoon en dan vraag ik me af of ze nog leven.

Bijna geheel Emotionele Problemen en Gevoelens wordt geterroriseerd door topics over zelfmoord (voor de duidelijkheid: daar heb ik zelf ook aan bijgedragen, dat weet ik). Regelmatig kom je ook mensen tegen die een zelfmoordaankondiging doen en waarbij jij er eerder bij bent dan een moderator. Vroeger reageerde ik meteen. Hoopte ik ervoor te kunnen zorgen dat dat persoon geen zelfmoord zou plegen. Echter reageerde dat persoon alleen maar het toch te gaan doen. Er kwamen langzaam meer mensen bij die zich allemaal zorgen begonnen maken, toen uiteindelijk het topic werd gesloten en de gebruiker was geband. Dat kwam in mijn ogen echter veel te laat, want wij maakten ons allemaal zorgen om die gebruiker en we weten nu niet of zij nog leeft.
Ik vind in dit geval dat moderators eerder hadden moeten ingrijpen, zodat het geen groot topic was geworden, maar goed, dat is allemaal achteraf.

Momenteel als ik een zelfmoordaankondiging tegenkom, dan rapporteer ik deze en reageer ik er verder niet op. Ook niet als ik de aankondiging zie en het bericht dan wordt gewijzigd en niet wordt verwijderd. Ik weet namelijk wat er stond. Ik reageer simpelweg niet om mezelf te beschermen dat ik me straks nog meer zorgen ga maken.

Het is natuurlijk vervelend als dat desbetreffende persoon niet meer reageert. Echter betekent dat niet dat diegene er dan een eind aan heeft gemaakt. Er zijn super veel gebruikers die een topic aanmaken, waar vervolgens veel mensen op reageren, behalve de topicstarter. Die laat nooit meer iets van zich horen. Dat kan natuurlijk ook nog. Het blijft natuurlijk maar een forum, in principe zou het logisch zijn als het grootste deel van je aandacht zou zitten in de echte mensen in de echte wereld om je heen.

Wat ik echter wel vreemd vind, is dat ik af en toe een gebruiker tegenkom die keer op keer blijft aankondigen zelfmoord te gaan plegen. Ik vraag me dan af hoe het kan dat deze gebruiker niet geband wordt. Tuurlijk zou deze gebruiker nu juist hulp van ons kunnen gebruiken. Aan de andere kant vraag ik me af of het niet beter is de andere forummers te beschermen tegen het probleem wat jij aankaart en of deze gebruiker überhaupt geholpen kan en wil worden.

Ik vind het namelijk ook vrij lastig om te bedenken wat je altijd moet zeggen bij zo'n topic. ''Pleeg geen zelfmoord'' Ik denk dat diegene dat al heel erg vaak heeft gehoord en dat dat misschien wel de laatste zin is die de topicstarter wilt horen. Dit herinnert mij er meteen weer aan dat ik geen professional ben. Soms kies ik daarom er ook voor alsnog niet te reageren.

Wat mij soms helpt, is even afstand nemen van deze heftige topics. Dan zoek ik wat meer onbenullige topics op die over hele luchtige dingen gaan. Dat helpt dan wel om het even kwijt te raken.

Ik heb het er ook wel eens met mijn moeder over. Dat doe ik ook vaker als ik een topic lees wat ik niet geloof.

Als ik het gevoel heb dat ik vastloop bij een topic, ik diegene echt niet meer kan helpen en ik merk dat het mezelf schaad, dan neem ik er altijd afstand van door niet meer te reageren.

Het is onmogelijk om iedereen, overal bij te kunnen helpen.
Zeer zeker waar en belangrijk om in je achterhoofd te houden.

Wij zijn ook maar een groep jongeren achter hun schermpje. Wij kunnen de wereld niet redden (niet dat ik denk dat jij dat denkt, maar ik vond het een mooie vergelijking) en wij kunnen ook niet al deze jongeren redden. Sommige situaties zijn gewoon veel te complex voor dit forum. Wij kunnen ze alleen een steuntje in de rug geven en een veilige omgeving bieden. En dat doe jij al.

Ik hoop dat dit iets is waar jij iets mee kan.

Gr. Pin
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Ik denk dat ik wel een idee hebt over welke topic je het hebt. Maar dat maakt niet uit.

Het is dat ik zelf degene ben die keer op keer een topic maak met daarin dat ik dood wil en dat er voor mij geen oplossing meer is, maar die is er wel. Alleen zie ik die niet altijd. Voor mij is het heel gewoon om op dat soort heftige topics te reageren omdat ik dat zelf ook doe. En ik doe het voornamelijk omdat ik dan weer even contact heb met iemand en dat ik dan is mijn gedachtes kan luchten..

Voor de heftige reacties of topics zet ik altijd de knop van medelijden op zacht/ bijna uit. Je probeert iemand zo goed mogelijk te helpen en om contact te blijven houden met diegene laat je ook zien dat je er voor hem/ haar wilt zijn. En er zijn altijd wel mensen die een topic maken en er vervolgens nooit meer op reageren of überhaupt online komen. Dat vind ik dan wel vreemd, want je wilt dan geholpen worden maar vervolgens kijk je er nooit meer op.

Suicide aan kondigingen vindt ik zelf ook niet zo prettig omdat je je ergens toch een beetje zorgen om diegene gaat maken, maar wat ik me dan zelf af vraagt: " Dat doe ik ook (volgensmij)''. Alleen ik verwoord het anders. Ookal denk ik dat mensen dat doen o of zekerder te worden van hun plan, of ze doen het om dat ze weten dat er een andere uitweg is?

Ik ben in iedergeval niet degene die 's avonds slecht slaapt omdat iemand een suicide gedachte of een suicide aankondiging doet.

Gr: Mr.S
Voordat ik een reactie op een van de berichten ga schrijven:
Het kan zo zijn dat de titel een beetje vreemd overkomt , zeker als je mijn reacties al wat vaker hebt gelezen.
De KT had de titel namelijk aangepast, wat begrijpelijk is , zodat hij een duidelijk beeld van de inhoud schetst en hij makkelijker te vinden is. Ook de tags heb ik niet gemaakt, dus er kan wat verwarring zijn.

(waarschijnlijk worden dit meerdere berichten, dan is het duidelijker , maar momenteel heeft het forum soms problemen met de reacties en twee maal alles typen is niet zo leuk...)

Als eerste:
@M en Ms,

"maar meer de vraag in het algemeen hoe je omgaat met de emoties die bepaalde topics oproepen."
Inderdaad meer topics in het algemeen.
Het forum is over het algemeen zo erg nog niet, maar sommige topics scheppen een minder aangename ervaring...

"Is dit ongeveer wat je bedoelt met jouw topic?"
Zo ongeveer wel.
Ik gebruikte dit voorbeeld als aanleiding, omdat het mij echt aan het denken zette.
Ik dacht er in dat geval niet al te possitief erover, maar ook ik ben bekend genoeg met het thema om te weten dat wanneer er geen verandering is, dat er dan een poging gaat lukken.

"Wat mij altijd geholpen heeft en nog steeds helpt, is om er met iemand anders over te praten."
Ik had het al eerder gezegd, maar ik moet dat onderwerp misschien nog in een speciaal topic aansnijden.
"Als jouw vrienden / familie / vertrouwenspersonen niet weten dat je op het forum zit,"
Ik zou dit nooit delen met mijn familie.
En mijn vrienden.... Laten we het erop houden dat de keren dat ik soms wat van die thema's liet vallen tijdens een gesprek, dat zij redelijk ontzet waren en vroegen of het met mij goed ging.
Eigenlijk is dit allemaal vrij ironisch , omdat het letterlijk mijn rol is om te praten met mensen die ergens mee zitten.

"je gevoelens erover vertellen."
Ik deel mijn gevoelens niet, maar het was ook geen succes toen ik het deed.

"Je kunt eenvoudig weg niet altijd, iedereen “redden”."
Daar ben ik mij ook van bewust en zo zie ik mijzelf dus niet.
Ik ben ook geen professional die hen wel zou kunnen helpen.

"Daar hoef je dan ook geen schuldgevoel over te hebben."
Dat is gelukkig ook niet het geval.

"Ik denk dat jij met een gerust hart kunt zeggen dat je je uiterste best doet in dergelijke gevallen."
In een andere context denk ik dat zulke complimenten beter kunnen worden ontvangen.

"Je luistert dus ook goed naar de antwoorden."
Dat moet ik nu wel, maar het helpt ook voor het forum.

" Probeer ook de gevoelens die je hebt te delen en niet alleen de praktische zaken."
Het valt te proberen.

"Het bovenstaande is een beetje ontstaan door een brainstormsessie die ik samen met mijn twin en een paar vrienden en onze zus net hebben gehad naar aanleiding van jouw topic."
"Ik ben hier om mensen te laten denken "
Dan kan ik in ieder geval zeggen dat dat gelukt is.

Bedankt.
Laten we het er op houden dat het wat uitdagender is om dit topic te schrijven en beantwoorden, dus stel maar alle vragen , want dit kan vrij snel vrij onduidelijk worden.
Er zit nu wat tijd tussen, dus hopelijk gaat deze wat beter:

Hoi Pin,

"maar misschien ook wel door jouw verborgen schrijftalenten. Who knows? "
Nouja, het zijn met name berichten en topics, dus inderdaad "Who knows?" .

"Dan denk ik terug aan dat topic en dat persoon en dan vraag ik me af of ze nog leven. "
Het forum kan zowel een vloek als een zege zijn, dus zo te zien ben ik niet de enige die daarover denkt.

"Bijna geheel Emotionele Problemen en Gevoelens wordt geterroriseerd door topics over zelfmoord "
Nouja, elk subforum heeft zo zijn standaard vragen, maar zeker dat subforum is niet al te geschikt voor mensen die in een vrolijke stemming willen komen.

"Ik vind in dit geval dat moderators eerder hadden moeten ingrijpen"
Ik ben het met jouw eens, maar het zijn ook maar mensen.
Jij hebt ook door dat zij het complete forum met alle gebruikers die dagelijks regels overtreden in de gaten moeten houden.

" Ik reageer simpelweg niet om mezelf te beschermen dat ik me straks nog meer zorgen ga maken."
Dat is verstandig, maar als niemand dat risico zou nemen, dan zouden er meer topics onbeantwoord blijven.

"Echter betekent dat niet dat diegene er dan een eind aan heeft gemaakt."
Iets hoeft niet fout te zijn , tenzij het tegendeels is bewezen.
Er zijn inderdaad vele gebruikers die een topic aanmaken en verder niet actief zijn.
Daar is niets zorgwekkends aan , tenzij ze zelfmoord wilden plegen.

"Aan de andere kant vraag ik me af of het niet beter is de andere forummers te beschermen tegen het probleem wat jij aankaart en of deze gebruiker überhaupt geholpen kan en wil worden."
Dit lijkt mij op zich al een lastig dillema, want geen van beide keuzes kent geen nadelen.
Echter denk ik dat het niet zo'n groot probleem is voor de doorsnee gebruiker, omdat ik er geen andere topics over heb gezien en omdat er geen andere maatregelen zijn getroffen daartegen.

"Wat mij soms helpt, is even afstand nemen van deze heftige topics."
Dat klinkt op zich als een redelijk plan.

'Ik heb het er ook wel eens met mijn moeder over. Dat doe ik ook vaker als ik een topic lees wat ik niet geloof. "
Zoals ik al in een adere reactie schreeft wordt dat het niet.
Een voordeel van de hoeveelheid tijd die ik hier heb gespendeerd is dat ik redelijk goed echte problemen van onzin kan onderscheiden (het is niet alsof men dat lastig maakt) , dus dat hoef ik nooit te bespreken.

"En dat doe jij al."
.


"Ik hoop dat dit iets is waar jij iets mee kan."
Het is in ieder geval iets om over na te denken.
@Mr. S ,
"Alleen zie ik die niet altijd."
Wij zijn zeer slecht.
Soms zien wij alles en is het voor ons direct duidelijk.
Soms zien wij alleen wat wij willen zien, of alleen wat wij denken te kunnen zien. Dan mis je juist een groot deel van wat er is en kun je de oplossing missen.
Zoek maar eens het lichtspectrum op en bedenk dan eens hoe weinig wij zien.

"en dat ik dan is mijn gedachtes kan luchten.. "
Je geeft daarmee ook een van de redenen waarom dit forum zo belangrijk is.

"Voor de heftige reacties of topics zet ik altijd de knop van medelijden op zacht/ bijna uit."
Hoe bedoel je?
Een reactie zonder sympathie in dergelijke topics lijkt mij niet zo gewaardeerd en niet al te geruststellend voor zo'n persoon.

"Dat vind ik dan wel vreemd, want je wilt dan geholpen worden maar vervolgens kijk je er nooit meer op. "
Ik neem aan dat het voor velen al voldoende is om hun ei kwijt te kunnen, wetend dat er anderen hulp bieden.
Dat zij geen reacties daarbij plaatsen hoeft niet direct te betekenen dat ze het niet meer lezen.

"Ookal denk ik dat mensen dat doen o of zekerder te worden van hun plan, of ze doen het om dat ze weten dat er een andere uitweg is? "
Ik neem aan dat er verschillende redenen zijn, maar met jouw bericht heb je waarschijnlijk een paar van de belangrijkste genoemd.
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Ik probeer diegene te helpen door mijn mening, of evt goedbedoelde tips/advies, te geven. Echter denk ik dat ik vaak iets aparts zeg, of diegene eigenlijk helemaal niet help. Ik krijg namelijk zelden een reactie van een TS, dus ik heb geen idee of ik nuttig ben. Of is dit redelijk standaard, veteraantjes? Maar zolang dit nog nooit bevestigd is, ga ik lekker door met mijn gebral. Ik ben tenslotte ook maar een ‘normale’ jongen van 17 jaar. Ik doe mijn best en hoop enigszins hulp te kunnen bieden.

Ik lees een topic en vaak de reacties aandachtig door en formuleer dan een reactie. Als ik het topic vervolgens sluit, blijven de emoties daarbinnenin (als je begrijpt wat ik bedoel). Ik raak niet zo snel emotioneel verbonden aan een verhaal/topic (überhaupt niet eigenlijk). Soms denk ik wel echt van shiitttt of heb ik het erg met diegene te doen, maar het blijft niet aan mij kleven. Ik weet niet of dit goed of slecht is..., maar het hindert mij in ieder geval niet. Misschien komt dit ook omdat ik het minst vaak op ‘Emotionele Problemen en Gevoelens’ koekeloer. Ik heb het idee dat dit vaak hetzelfde liedje is en soms heb ik het daar wel even mee gehad.

En @Menspersoon, je hoeft jezelf echt niet zo naar beneden te praten of laatdunkend over jezelf te doen. Voor mij was het een erg georganiseerd en duidelijk topic van hoge kwaliteit. Het is een erg interessante kwestie, dus bedankt voor je post.

Hopelijk was deze reactie nuttig 😉
Hai,

Ik ben het met jouw eens, maar het zijn ook maar mensen.
Jij hebt ook door dat zij het complete forum met alle gebruikers die dagelijks regels overtreden in de gaten moeten houden.

Daarom kun je het ze ook niet kwalijk nemen. Ze doen hun best, net als wij.

Dat is verstandig, maar als niemand dat risico zou nemen, dan zouden er meer topics onbeantwoord blijven.
Gelukkig is niet iedereen hetzelfde, dus gebeurt dat niet. Het is ook niet zo dat ik nooit reageer op iemand die zelfmoord wilt plegen. Anders kan ik beter m'n account laten verwijderen en verdwijnen van het forum, maar dat doe ik ook niet.

Er zijn inderdaad vele gebruikers die een topic aanmaken en verder niet actief zijn.
Daar is niets zorgwekkends aan , tenzij ze zelfmoord wilden plegen.

Dat hoeft nog steeds niet zorgwekkend te zijn. Voor hetzelfde geld zit diegene ergens helemaal vrolijk te wezen en is van geluk het account vergeten of vindt het forum niet meer belangrijk, aangezien zijn/haar problemen al zijn opgelost. Zoals je al zei: ''Iets hoeft niet fout te zijn , tenzij het tegendeels is bewezen.''

Dit lijkt mij op zich al een lastig dillema, want geen van beide keuzes kent geen nadelen.
Echter denk ik dat het niet zo'n groot probleem is voor de doorsnee gebruiker, omdat ik er geen andere topics over heb gezien en omdat er geen andere maatregelen zijn getroffen daartegen.

Dat er geen andere topics over zijn, betekent niet dat het probleem niet speelt. Zoals je kan lezen in de reacties op dit topic, zijn er toch zeker 2 anderen die naast jou ditzelfde 'probleem' ervaren.
Maar ja, als het niet wordt aangekaart, kan de KT natuurlijk geen maatregelen treffen. Zij kunnen niet in onze hoofden kijken natuurlijk.

Een voordeel van de hoeveelheid tijd die ik hier heb gespendeerd is dat ik redelijk goed echte problemen van onzin kan onderscheiden (het is niet alsof men dat lastig maakt) , dus dat hoef ik nooit te bespreken.
Soms is het dus zo makkelijk te zien, dat het topic er wel lachwekkend van wordt. Dan vind ik dat ook soms de moeite waard om te delen.

Gr. Pin
@Daan. ,

"Of is dit redelijk standaard, veteraantjes?"
Het is maar wat je een veteraan wilt noemen, want ik ben hier pas twee en een half jaar.
Het is in ieder geval niet ongebruikelijk dat de Topic Starter (het duurde even voordat ik dat doorhad) niet reageert.
Een gebruikelijke volgorde is dat de Auteur een (paar) topic(s) aanmaakt, enkele reacties daarop plaatst en vaak ook een paar op andere topics, soms nog wat vragenlijstjes invult en vervolgens het account laat verwijderen of vergeet.
En dan heb je nog de uitzonderingen die je ook in dit topic kan vinden, die zich nog de vorige lay-out herinneren. (Deze is mooier)

"Ik doe mijn best en hoop enigszins hulp te kunnen bieden."
Daarmee ben je niet de enige, zeker niet als je wat andere reacties hier hebt gelezen.

"Ik heb het idee dat dit vaak hetzelfde liedje is en soms heb ik het daar wel even mee gehad."
Het is ook, en ik denk dat de meeste mensen het er mee eens zijn, niet het leukste hoekje van het forum.
De meeste topics brengen niet al te veel bij mij teweeg, behalve lichte frustratie in de gevallen dat we weer een topic of aftrekken krijgen of het topic gevuld is met onzin en bijgeloof.
Nouja, dit stuk van het forum vult de meeste mensen niet echt met de beste gevoelens...

"Het is een erg interessante kwestie, dus bedankt voor je post."
Dat is goed om te horen.
Met dit topic hoop ik ook meer mensen aan het denken te zetten, dus hopelijk brengt dit topic nog inzichtspunten voor andere gebruikers.
Desnoods kunnen mensen hun frustratie over de zoekfunctie uiten, ookal is dit niet het juiste topic daarvoor.
"Of is dit redelijk standaard, veteraantjes?"
Het is maar wat je een veteraan wilt noemen, want ik ben hier pas twee en een half jaar.
Het is in ieder geval niet ongebruikelijk dat de Topic Starter (het duurde even voordat ik dat doorhad) niet reageert.
Een gebruikelijke volgorde is dat de Auteur een (paar) topic(s) aanmaakt, enkele reacties daarop plaatst en vaak ook een paar op andere topics, soms nog wat vragenlijstjes invult en vervolgens het account laat verwijderen of vergeet.
En dan heb je nog de uitzonderingen die je ook in dit topic kan vinden, die zich nog de vorige lay-out herinneren. (Deze is mooier)

"Ik doe mijn best en hoop enigszins hulp te kunnen bieden."
Daarmee ben je niet de enige, zeker niet als je wat andere reacties hier hebt gelezen.

"Ik heb het idee dat dit vaak hetzelfde liedje is en soms heb ik het daar wel even mee gehad."
Het is ook, en ik denk dat de meeste mensen het er mee eens zijn, niet het leukste hoekje van het forum.
De meeste topics brengen niet al te veel bij mij teweeg, behalve lichte frustratie in de gevallen dat we weer een topic of aftrekken krijgen of het topic gevuld is met onzin en bijgeloof.
Nouja, dit stuk van het forum vult de meeste mensen niet echt met de beste gevoelens...

"Het is een erg interessante kwestie, dus bedankt voor je post."
Dat is goed om te horen.
Met dit topic hoop ik ook meer mensen aan het denken te zetten, dus hopelijk brengt dit topic nog inzichtspunten voor andere gebruikers.
Desnoods kunnen mensen hun frustratie over de zoekfunctie uiten, ookal is dit niet het juiste topic daarvoor.
@Daan. ,

"Of is dit redelijk standaard, veteraantjes?"
Het is maar wat je een veteraan wilt noemen, want ik ben hier pas twee en een half jaar.
Het is in ieder geval niet ongebruikelijk dat de Topic Starter (het duurde even voordat ik dat doorhad) niet reageert.
Een gebruikelijke volgorde is dat de Auteur een (paar) topic(s) aanmaakt, enkele reacties daarop plaatst en vaak ook een paar op andere topics, soms nog wat vragenlijstjes invult en vervolgens het account laat verwijderen of vergeet.
En dan heb je nog de uitzonderingen die je ook in dit topic kan vinden, die zich nog de vorige lay-out herinneren. (Deze is mooier)

"Ik doe mijn best en hoop enigszins hulp te kunnen bieden."
Daarmee ben je niet de enige, zeker niet als je wat andere reacties hier hebt gelezen.

"Ik heb het idee dat dit vaak hetzelfde liedje is en soms heb ik het daar wel even mee gehad."
Het is ook, en ik denk dat de meeste mensen het er mee eens zijn, niet het leukste hoekje van het forum.
De meeste topics brengen niet al te veel bij mij teweeg, behalve lichte frustratie in de gevallen dat we weer een topic of aftrekken krijgen of het topic gevuld is met onzin en bijgeloof.
Nouja, dit stuk van het forum vult de meeste mensen niet echt met de beste gevoelens...

"Het is een erg interessante kwestie, dus bedankt voor je post."
Dat is goed om te horen.
Met dit topic hoop ik ook meer mensen aan het denken te zetten, dus hopelijk brengt dit topic nog inzichtspunten voor andere gebruikers.
Desnoods kunnen mensen hun frustratie over de zoekfunctie uiten, ookal is dit niet het juiste topic daarvoor.
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Wat ik bedoel met de knop van medelijden uitzetten is misschien niet goed gezegd wat ik bedoel is hetzelfde als wat @Daan zegt. Wat die in zijn 2e alinea uitleg zoiets heb ik ook.

Gr:Mr. S
Hoi!

Even een disclaimer van mijn kant: ik heb alleen het topic gelezen, en niet de reacties. Alvast mijn excuses voor als ik in herhaling val of dingen mis.

Als ik het goed begrijp, heb je het soms moeilijk met het 'loslaten' van topics. Volgens mij is het normaal dat heftige verhalen en moeilijke situaties gevoelens bij iemand opwekken, dus dat is op zich niets om ongerust over te zijn of om je voor te schamen.

In mijn huidige mentale toestand mijd ik het 'Emotionele problemen en gevoelens' gedeelte een beetje, omdat ik het moeilijk vind topics uit mijn hoofd te zetten. Op zich vind ik dat ik, als ik mijn best gedaan heb, en geprobeerd heb de persoon te helpen, ik het achter mij mag laten, tot die persoon een nieuwe reactie plaatst, om me dan weer op het topic te richten, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Het is goed dat dit topic geopend is. Ik hoop dat het voor jou een positieve uitlaatklep is geweest, en dat anderen er misschien een steunend herkenningsgevoel in vinden.

Ik denk vaak aan bepaalde personen. Als sommige personen een tijdje niet actief zijn, begin ik me zorgen te maken. Dat is menselijk denk ik?

Groetjes
x
@Mr. S,

Nouja, ik zou het anders hebben verwoord, maar nu is het ook duidelijk..


@100Divergent11,

"Alvast mijn excuses voor als ik in herhaling val of dingen mis. "
Nouja, het is aardig wat om in een keer door te lezen , dus een excuses is overbodig.

"Als ik het goed begrijp, heb je het soms moeilijk met het 'loslaten' van topics."
Dat is ook een manier om het te beschrijven.
Gelukkig is het ook de enige instantie die ik herinner.
Ik schaam mij er dan ook niet voor, ik kon mijzelf immers beheersen, maar het zette mij meer aan het denken.
Ik zou waarschijnlijk niet de enige zijn.

"Het is goed dat dit topic geopend is. Ik hoop dat het voor jou een positieve uitlaatklep is geweest, en dat anderen er misschien een steunend herkenningsgevoel in vinden. "
Ik vrees dat de meesten die dit herkennen, langdurige forumbezoekers zijn en daar hebben we er niet al te veel van.


"Dat is menselijk denk ik? "
Wij worden bang van hetgeen dat wij niet weten.

Oftewel:
Dit is een forum waar eigenlijk alleen mensen zitten met problemen.
Wanneer je niets van ze hoort vorm je waarschijnlijk allerlei scenario's over hun situatie.
Is het dat?
"Wanneer je niets van ze hoort vorm je waarschijnlijk allerlei scenario's over hun situatie. Is het dat?
Ik las ooit een boek, 'Alles wat er was' volgens mij. Daarin is er een apocalyps in Nl en een aantal mensen zitten vast in een school. Ze hebben geen idee wat er aan de hand is. Al snel kapt internet en tv ermee. Dan zegt zo'n vrouw: "Social Media is er zodat we weten dat er andere mensen zijn." Of iets in die trent. Zij weten namelijk niet of er nog anderen zijn. Daar moest ik nu eigenlijk aan denken toen ik dan van jou las.
'Oftewel:
Dit is een forum waar eigenlijk alleen mensen zitten met problemen.
Wanneer je niets van ze hoort vorm je waarschijnlijk allerlei scenario's over hun situatie.
Is het dat?'
Dat gevoel heb ik vaak. Als een gebruiker een tijd niet actief is, en het laatste wat die plaatste berichten waren i.v.m. zelfmoordgedachten, vind ik het moeilijk optimistisch te blijven. Soms kan ik me ergeren aan het niet weten.

Reageer