Skip to main content

Hoe gaan jullie om met de politiek nu?

• December 12, 2025
  • 1 reactie
  • 32 Bekeken

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4

Hallo mensen,

Dus ik volg het nieuws redelijk (ik volgde het vroeger beter maar nu volg ik het wat minder i.v.m. het onderwerp van dit topic) en ik heb toch wel last van alle dingen die er aan de hand zijn in de wereld. Om ze even op een rijtje te zetten:

• Groeiende homofobie, xenofobie, racisme, seskisme, en discriminatie in het algemeen
  • Trump en het afbreken van de Amerikaanse democratie
  • Oorlogsdreiging vanuit Rusland
  • Klimaatverandering

Dus tja, genoeg om wakker van te liggen. Maar hoe gaan jullie hiermee om? Hebben jullie hier ook last van?

1 reactie

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • December 12, 2025

Hoi, ik deel je zorgen zeker. Er is een heel nare en harde ultra rechtse golf over onze planeet aan het spoelen. Vrijheid van meningsuiting en uitingen is een groot goed, maar deze mensen misbruiken die vrijheid om anderen het leven onmogelijk te maken. Dat deugt niet. Belangrijk is dus dat wij die er anders in staan ons ook stevig laten horen. En ik zie wel onze eigen politiek wat kleine lichtpuntjes. Bijvoorbeeld een tweede kamer voorzitter die gelukkig is met zijn vriend. Alsmede onze kandidaat premier die ook samen is met zijn geliefde vriend. Fijn en mooi en een goed signaal naar veel landen hoe het ook kan . Ik hoop dat de algemene sfeer internationaal wat lichter, leuker en liever wordt. 

Groetjes liefs Tartan X