Vraag

Hoe gaan jullie met piekergedachtes om?

  • 15 August 2021
  • 4 reacties
  • 103 Bekeken

Badge

Hoi.

Weet niet of jullie het doen maar ik deed zo nu en dan mijn oren schoon maken met een wattenstaafje. Ben vandaag helaas iets te diep gegaan want nu blijft mijn oor bloeden. 

Mijn moeder zegt dat we morgen wel verder kijken maar ben zelf enorm bang. Durf geen oog dicht te doen en ben al zeker 3 uur medische site aan het bezoeken wat je er aan kan doen niet dat het helpt. 

Hoe gaan jullie met piekergedachtes om?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Vervelend ja. Miss een watje in je oor doen tegen het bloeden. Als het heel erg is mis even naar de dokters post.

misschien helpt het om wat afleiding te zoeken zodat je niet aan je oor hoeft te denken.

Heyy

 

Wat je kan doen om met pieker gedachtes om te gaan is afleiding zoeken zodat je minder met de gedachtes bezig bent. Je kan bijvoorbeeld muziek luisteren, wandelen of even tv / Netflix kijken. In ieder geval iets wat je leuk vindt waardoor je afgeleid raakt!

 

Als je oor blijft bloeden is het misschien inderdaad een goed idee om even langs de huisartsenpost te gaan om te kijken of alles wel in orde is met je oor.

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Badge

Heyy,

ik had echt precies hetzelfde!! Mijn oor bloedde alleen niet maar het deed wel super veel pijn en het jeukte echt verschrikkelijk. Mijn moeder zei precies hetzelfde en ik ging toen de hele avond googelen en ik dacht dus, ik heb kanker en ik ga dood (achteraf beetje overdreven voor een oor maar oke) toen dacht ik dat.  Ik moest naar de huisarts en ik kreeg oordruppels en nu is het weg!

groetjes Kattenfan 😝

Reputatie 7
Badge +15

Hoi allemaal, allereerst;

 

wattenstafjes zijn NIET voor in je oren, of gehoorgangen! Kijk maar op de verpakking! 
 

 

Doe wattenstaafje niet in je oor'

Juist daarom raden Nederlandse KNO-artsen het gebruik van wattenstaafjes af. "Wattenstokjes doen niet wat ze beloven", legt Van der Borden uit. "Je denkt dat je je oor schoonmaakt, maar je duwt het oorsmeer juist dieper je oren in. Niet al het smeer blijft aan het watje plakken.

 

 

koop speciale porwattenstaafjes * oorwattenstaafjes 

 

groetjes 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer