Skip to main content
Vraag

Hoe ga ik om met mijn gevoelens?

• May 13, 2025
  • 3 reacties
  • 41 Bekeken

Hoi

Ik ben een meisje van 16 jaar, momenteel in mijn examenjaar, en ik heb de laatste tijd wat dingen meegemaakt waar ik moeite mee heb. Hoe ga ik hiermee om?

ย 

Het is een paar weken geleden uitgegaan met mn vriend, en mijn gevoelens springen alle kanten op. De ene keer geef ik om hem, en hou ik nog van hem, de andere keer huil ik omdat gedachtes terug komen zoals toen hij mij voor het eerst vroeg of toen hij het uitmaakte, maar ik heb vooral last van boosheid. Wij zitten in dezelfde vrienden groep, en elke keer als hij iets zegt in chat of als hij in hetzelfde spel zit zegt mijn hoofd dat hij pijn mag hebben en heb ik echt de neiging om super gemeen naar hem te doen, maar ik wil dit echt niet voor hem. Ik doe heel erg mijn best om die woede af te sluiten maar het kost soms echt heel veel moeite, en ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan.

ย 

Ik heb professionele hulp gezocht na verzoek van vrienden maar die wachttijd is 8 weken, dus ben ik hierheen gegaan om misschien een tijdelijke andere form van hulp te zoeken.

ย 

Ik kan niet over alles met mijn moeder praten en al helemaal niet met mijn vader. Ik vond het echt heel eng om tegen mijn moeder te zeggen dat ik professionele hulp wou zoekenย maar ze was ermee akkoord gegaan (tot een tijd terug). Helaas denkt mijn vader er anders over en vindt hij het complete onzin.

ย 

Ik weet dat mijn gevoelens voor mijn ex tijd nodig hebben om weg te gaan, maar met die boosheid die ik naar hem voel wil ik liever niet langer mee wachten, omdat ik echt bang ben dat het uit de hand gaat lopen. Dus daarom vraag ik om advies hoe ik hiermee het beste om kan gaan, of simular stories van mensen die dit misschien ook hebben meegemaakt?

ย 

Dank voor het lezen :)

3 reacties

123Flowertje
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • May 13, 2025

Hoi, wat goed dat je dit hier deelt!๐Ÿค—

Ik vind het heel knap van jou dat je ook zelf hulp zoekt. Jammer genoeg heb ย niets echt tips wat je kan doen enzo, behalve dat je hier miss met de kindertelefoon over kan bellen of appen. Miss weten zij wat je kan doen.

groetjesss en (als je wil) een knuffel๐Ÿค—

โ€‹@123Flowertjeย 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Hey โ€‹@Moon_ย  , wat goed dat je zo open bent over wat je doormaakt. Het verbreken van een relatie, vooral als je nog in dezelfde vriendengroep zit, is echt pittig en het is heel normaal dat je gevoelens alle kanten op gaan, liefde, verdriet, boosheid. Dat je die boosheid voelt is ook begrijpelijk, zeker als je nog aan het verwerken bent.

Dat je merkt dat je neiging hebt om gemeen te doen naar je ex is een teken dat die emoties nog niet helemaal verwerkt zijn. Het is echt knap dat je dit bij jezelf herkent en dat je het niet wilt doen. Probeer die woede op een andere manier kwijt te raken, bijvoorbeeld door te sporten, te schrijven, muziek te luisteren, of iets creatiefs te doen. Ook kan het helpen om die gevoelens op te schrijven of er met iemand over te praten, zodat ze niet te veel blijven opkroppen.

Wachten op professionele hulp kan lastig zijn, maar het is heel goed dat je die stap hebt gezet. Tot die tijd kan het ook helpen om jezelf af te leiden met dingen die je leuk vindt, en kleine stapjes te zetten in het accepteren van wat je voelt, boosheid hoort erbij, maar hoeft niet alles te bepalen.

Wat betreft je ouders, het is jammer dat je vader er anders over denkt, maar fijn dat je moeder je steunt. Misschien kun je met haar samen kijken of er manieren zijn om toch de hulp te krijgen die je nodig hebt.

Veel mensen hebben dit soort gevoelens na een break-up, en het wordt vaak minder intens naarmate de tijd verstrijkt. Probeer vooral mild te zijn voor jezelf, en zoek steun bij mensen die je vertrouwt.

xx liefs Wolfย ๐Ÿบ

• October 11, 2025

wolf ik heb medelijden