Skip to main content
Vraag

Hoe écht SH vergeten?

• November 2, 2025
  • 13 reacties
  • 158 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

Een tijd geleden in de lente toen het echt slecht ging met mij deed ik aan zelfbeschadiging. Ik heb het mesje al eens terug gestopt en toen was ik echt trots op mezelf! Maar toen had ik ook een terugval en ging ik het weer doen. Ik doe het nu al maanden niet, maar toch kan ik me er niet toe zetten dat mesje weer vast te schroeven en op te bergen... 😩

Iemand tips daarvoor? Ik heb namelijk totaal niet meer de neiging voor SH maar toch kan ik het niet opruimen. 

xxx Yusa 

*tekst aangepast door de Kindertelefoon door forumregel 6*

13 reacties

armydreamerss
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • November 2, 2025

Ik weet het het is een hele basic tip maar zoek afleiding ik kijk bevoorbeeld naar mijn favo youtuber, of ga naar beneden of buiten want daar kan je geen sh doen. 

succes xx

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • November 10, 2025

Hoi !!! Ik dacht gister gewoon: "laat ik dat stomme mes(je) doen waar het hoort. Het was wel een heel gepruts eerst maar ja nu is ie op de plek waar die hoort en dus niet in mijn huid sneetjes aan het maken 😃😃

Ik weet niet of dit dom gaat klinken maar ik ben echt echt echt heel trots op mezelf!! 

Liefs, Yusa 😙 

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • November 10, 2025

@Yusa 🥳🥳🥳

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • November 10, 2025

@PietPirat bedankt☺️🤭

Liefs, xxx Yusa 😙

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • November 10, 2025

Hier zijn een paar tips:

Tip 1= Zoek afleiding, bijvoorbeeld buiten spelen met vrienden, afspreken met vrienden.

Tip 2= Denk aan leuke dingen, bijvoorbeeld hoe leuk je het hebt thuis, hoe goed je cijfers zijn van school,  hoe lief je ouders zijn.

Tip3: Denk aan positieve dingen.

Tip4: Denk niet aan negatieve dingen.

Tip5: Leer een nieuwe taal.

Tip6: Maak nieuwe vrienden.

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • November 10, 2025

Ga naar de bioscoop

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • November 22, 2025

@miarabel457 nog bedankt voor de tips, inmiddels ben ik wél gestopt zolas je kan lezen 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • November 22, 2025

Hey lieve ​@Yusa  misschien helpt het juist wel om er even aan te denken en dan tegen jezelf te zeggen " nu ben ik daar te sterk voor" of "te goed voor" of iets anders positiefs. Hielp mij wel eens als ik terug dacht aan nare of beschamende momenten.  Of je pakt dat ding in je hand en dan kijk je in de spiegel en schud je 'nee' .  Zo win je van dat gevoel ♥️ ik hoop dat je er iets aan hebt 😘

Liefs, Tover xxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • November 22, 2025

Ja Tover, zeker heb ik daar wat aan. Dat is een erg mooie tip van je 🙂 Ik overweeg zelfs nog dat mesje weg te gooien, ook al is ie nog wel nuttig voor andere dingen dan snijden in mezelf 😶 Maar jullie echt bedankt voor de reacties want het helpt me echt! Ik voel me veel beter sinds ik op het forum zit ☺️

Liefs Yusa 😘

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • December 16, 2025

Hoi, even dat jullie het weten: ik heb het mesje weggegooid. Hij was dan wel nuttig, maar het is nog beter nu die weg is denk ik. Gaat gelijk vandaag met de vuilniswagen mee vlgs mij. 

Liefs Yusa , heel erg bedankt allemaal 😘😘

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • December 16, 2025

Heyy lieve ​@Yusa ,

Goed zo😘 Ik geloof in je💪

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • December 16, 2025

Ik ook ♥️👍