Vraag

hoe ben ik sociaal op kamp?

  • 8 August 2022
  • 1 reactie
  • 57 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Hoii!

ik ben nu op een kamp, met allemaal mensen van dezelfde intresse, maar ik merk dat ik moeite heb met in een gesprek komen en met praten over dingen. Hierdoor val ik snel buiten de groep en voel ik me raar en afgewezen. Heeft iemand tips met hoe ik mezelf kan zijn maar ook mee kan doen met de groep?

 


 


1 reactie

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Jullie hebben allemaal dezelfde interesses, dan lijkt een gesprek voeren mij juist heel makkelijk. Je kan over die interesses praten en dan dingen doorvragen (je kan ook doorvragen over die interesses, ik weet niet over welke interesse het gaat dus het is een beetje moeilijk inschatten, maar je kan  bijv  vragen van hoelang ben je er al mee bezig of hoe ben je er achter gekomen dat je het leuk vind etc) (en vragen of die nog andere dingen leuk vind ofzo en daaruit kan je weer verder bijvoorbeeld over de vakantie of ook persoonlijke dingen bijv van die dingen of je broers/zussen hebt of over school etc) en jezelf zijn heeft tijd nodig. Het lukt mij pas om mezelf te zijn als ik mij helemaal op mijn gemak voel en de ander ken en dat heeft tijd nodig, ik denk dat als je steeds vaker contact hebt met die anderen en meer gesprekken hebt, het helemaal vanzelf komt. Als er een groepje staat te praten kun je je ook mengen in het gesprek, door bijv eerst te luisteren en dan een vraag te stellen er over of door je mening te geven. Een gesprek beginnen kun je ook doen met wat er in de omgeving gebeurt, dus je kunt misschien zeggen van: het is druk of het is warm of hoop dat het weer zo blijft. Ik neem aan dat jullie activiteiten doen, dus dan kan je daar ook over praten, je kunt misschien dan vragen van: wat vond jij daarvan? Etc. 

Hopelijk kan je hier wat mee

:)

EEM37

 

 

Reageer