Vraag

Hoe begin je een gesprek met iemand als je niet durft?

  • 27 February 2024
  • 4 reacties
  • 80 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Zoals de titel al luid en duidelijk zegt: Hoe moet je beginnen met tegen iemand te praten als je niet durft. 

Ik heb dus een basisschool "vriendin" waarmee ik weer contact wil. Maar de laatste tijd hebben we dat niet. Al voor een paar maandjes niet. En de laatste keer dat we echt praatte ging het niet soepel. Maar ik wil wel graag weten hoe het gaat enzo. En ik wil ook wat dingen met haar uit praten. 

Ik ben gewoon te bang om te beginnen. Wat nou als ze niet terug reageerd of boos is? Hoe pak je zoiets aan? Ik denk dat ik gewoon tips nodig heb. Het voelt onmogelijk om haar te appen omdat ik geen flauw idee heb wat er daarna gebeurt. Het is te onvoorspelbaar voor mij..

Ik heb ook geen idee hoe je dit aanpakt. Heeft iemand een idee???

Alvast bedankt!!


4 reacties

Reputatie 3
Badge

Heey, heb je nog contact met haar opgenomen of niet en hoe is het afgelopen?

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Poppetje 

ik heb uit eindelijk besloten om maar niet te appen en zij heeft dat ook niet gedaan. Ik geloof ook niet dat wij weer vrienden gaan worden. Ik ben ook niet meer van plan om opnieuw te beginnen met praten

Het is best jammer maar ik kan het nu ook niet mentaal aan om een hele vriendschap te herstellen en weer te praten 

Reputatie 7
Badge +7

Hey @LampenKap 

Ik denk niet dat er speciale manieren zijn, probeer het een beetje voor te bereiden van wat je gaat vragen. Ik neem aan dat je met “vriendin” gewoon normale vrienden bedoelt en niet verder.

Maar laat gewoon zien dat je geïnteresseerd bent en wilt weten hoe het gaat en dan loopt vanzelf een soepel gesprek (meestal dan).

Succes

Reputatie 3
Badge

Oke, jammer! Maar als je denkt dat de vriendschap niet meer hersteld kan worden hoef je natuurlijk geen contact meer op te nemen.

Reageer