Hier kan ik toch niet de enige in zijn


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey iedereen,

Nieuw hier. Zit me hier om elf uur 's avond druk te maken op dingen waar ik geen direct invloed op kan hebben. Ik kan het hier niet met mijn ouders over hebben, omdat ze het een luxeprobleem vinden. Dat is ook zo, maar mijn situatie maakt me gek en doodongelukkig. Waarschijnlijk beland ik weer recht in een depressie.
Ik ben niet gelukkig met de manier waarop het normale leven eruit ziet. Ik zie mezelf niet nog vier jaar studeren, daarna een man zoeken, kinderen krijgen, voor eeuwig op dezelfde plek wonen met een fulltime baan waar het merendeel van mijn tijd uit zal bestaan.
Ik zit nu nog op de middelbare school, mijn laatste jaar. ik verdoe mijn tijd daar met dagdromen met het beeld van het onrealistische leven wat ik zo graag zou willen volgen. Het klinkt allemaal erg hippie, tumblr travel hoe achtig maar het lijkt me geweldig mijn leven reizend door te brengen. Telkens een paar weken of maanden op Ć©Ć©n plek verblijven, waar ik dan kleine baantjes aanneem om benzine voor mijn busje en eten te kunnen betalen.

Het komt er op neer dat ik mijn leven niet wil verspillen door veel te werken en mijn intelligentie alleen te gebruiken om tienduizend boeken uit mijn kop te leren. Ik ben klaar met dit depressieve, ongemotiveerde gevoel en ik wil gewoon weg. Maar dat kan niet, want dat zou de harten van mijn ouders breken.

Ik ben al een tijdje opzoek naar mensen die zich zo voelen, maar naast Ć©Ć©n dronken ontmoeting met een paar Portugese jongeren (was lit) , heb ik die mensen nog niet gevonden. Ik heb gewoon bevestiging nodig dat dit niet raar is en dat ik niet de enige ben.

Dus, heeft iemand van jullie dit ook?

12 reacties

hey,

je bent niet de enige!
ik wil het zelf ook en ken vele andere!

wat je kan doen maar dat mag pas vanaf je 18e, is om bijvoorbeeld naar amerika,texas, te gaan en daar dan een half jaar werken/vakantie vieren waarbij je 2 dagen werkt voor eten en onderdak en de andere dagen op avontuur gaat, dan na het half jaar ga je een andere staat,
tenminste ik denk dat je dat ook een beetje wilt?
hey,

je bent niet de enige!
ik wil het zelf ook en ken vele andere!

wat je kan doen maar dat mag pas vanaf je 18e, is om bijvoorbeeld naar amerika,texas, te gaan en daar dan een half jaar werken/vakantie vieren waarbij je 2 dagen werkt voor eten en onderdak en de andere dagen op avontuur gaat, dan na het half jaar ga je een andere staat,
tenminste ik denk dat je dat ook een beetje wilt?


Hey Ronald! Dat lijkt me geweldig. Ik ben net achttien, dus wettelijk gezien zou dit mogen. Maar mijn ouders willen dat ik het huis uit ga als ik niet ga studeren. Dat geld heb ik niet, dus dat is geen optie.
Ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben, heel erg bedankt voor je reactie!
hey, als je niet gaat studeren moet je het huis uit... dat lijkt me lastig ja, echter ook al wil je naar amerika moet je altijd een begin hebben. in Amerika kan je in een boerderij werken maar de vliegticket naar Amerika moet je in nederland bij elkaar werken, als je dat kan. kan je ook aan je ouders laten zien dat je gewoon geld kan verdienen zonder studie(wat echt wel kan), daarnaast ze overtuigen wat de voordelen zijn als je het doet.
denk aan levenservaring, goed voor je CV, taal
Wauw, wat een geweldige dromen heb jij!
Ik word hier erg geĆÆnspireerd door en ben het met je eens dat het normale leven saai is, maar je moet begrijpen dat niet alles in een keer kan. Ik stel voor dat je een beetje verder studeert, waardoor het makkelijker voor je is om overal een baantje te krijgen als je reist. Maar, jeetje, wat een leuke ideeĆ«n. Ik zou willen dat ik mijn dromen zo erg zou nastreven, maar ik zit nog een beetje mijn identiteit te zoeken. Zelf studeer ik gewoon verder en hoop ik op een rustige baan: een dag per week werken, bij wijze van spreken en dan gewoon mijn hobby's volgen en een vrouw hebben om veel mee te doen.

Ik zou gewoon verder gaan met studeren en je niet zorgen maken om dingen waar je geen invloed op hebt. Ik verwijs je door naar de quote van Ronald2001.

En het is zeker geen luxeprobleem,
Een Persoon Zonder Naam
Ik heb dit ook heel erg šŸ˜‚
Ik wil echt geen saaie kantoorbaan
En ik reis liever de hele wereld rond. Gewoon een beetje klusjes doen. Ergens met een paar vrienden een kamer huren en vooral rondreizen en van tijd tot tijd van stad / land wisselen.

En het is echt geen luxe probleem
Mmisschien is dit gewoon de oermens in je šŸ˜‚
Wauw, wat een geweldige dromen heb jij!
Ik word hier erg geĆÆnspireerd door en ben het met je eens dat het normale leven saai is, maar je moet begrijpen dat niet alles in een keer kan. Ik stel voor dat je een beetje verder studeert, waardoor het makkelijker voor je is om overal een baantje te krijgen als je reist. Maar, jeetje, wat een leuke ideeĆ«n. Ik zou willen dat ik mijn dromen zo erg zou nastreven, maar ik zit nog een beetje mijn identiteit te zoeken. Zelf studeer ik gewoon verder en hoop ik op een rustige baan: een dag per week werken, bij wijze van spreken en dan gewoon mijn hobby's volgen en een vrouw hebben om veel mee te doen.

Ik zou gewoon verder gaan met studeren en je niet zorgen maken om dingen waar je geen invloed op hebt. Ik verwijs je door naar de quote van Ronald2001.

En het is zeker geen luxeprobleem,
Een Persoon Zonder Naam


Hey Persoon Zonder Naam,

Dankjewel voor je reactie! Leuk om te horen dat het je een klein beetje geĆÆnspireerd heeft. Jouw zin "Maar je moet begrijpen dat niet alles in een keer kan" heeft mij weer geĆÆnspireerd. Daar heb je ook gelijk in, ik wil alles veel te snel en in een keer.
Thanks voor je bericht, heeft me zeker geholpen 🙂
Ik heb dit ook heel erg šŸ˜‚
Ik wil echt geen saaie kantoorbaan
En ik reis liever de hele wereld rond. Gewoon een beetje klusjes doen. Ergens met een paar vrienden een kamer huren en vooral rondreizen en van tijd tot tijd van stad / land wisselen.

En het is echt geen luxe probleem
Mmisschien is dit gewoon de oermens in je šŸ˜‚


Hahaha oermensen onder elkaar!
Wat jij wil is precies wat ik wil. Dit laat me iets minder alleen voelen, dankjewel 🙂
oeh al mag ik hierop ook reageren,

ik zou het liefst elk land doorgaan, maar dat is bijna onmogelijk.
daarom is mijn eerst doel om elk continent 1x te bezoeken en daarna in amerika voor 3 jaar te werken en vakantie te hebben, vervolgens het gehele zuid amerika door te kunnen trekken en daarna richting aziƫ
oeh al mag ik hierop ook reageren,

ik zou het liefst elk land doorgaan, maar dat is bijna onmogelijk.
daarom is mijn eerst doel om elk continent 1x te bezoeken en daarna in amerika voor 3 jaar te werken en vakantie te hebben, vervolgens het gehele zuid amerika door te kunnen trekken en daarna richting aziƫ


Wauw, wat een top plan! Ik word er helemaal dromerig van 😃 Ik wil zelf denk ik eerst heel Europa verkennen, om een beetje reiservaring op te doen in een ietwat bekende omgeving, maar toch ook onbekend. Daarna zul je mij ook in andere continenten tegenkomen 😛
haha, jammer dat we geen contactgegevens kunnen delen anders hadden we hier een mooi groepje kunnen maken haha

europa is ook mooi maar ik ben zo'n negatief iemand dat ik sws elk continent wil zien wantja ik kan opeens dood gaan en wil de echt wel buiten europa zijn geweest.

echter kan ik jouw plan erg begrijpen
Aw, mag dat niet? Jammer, had ik leuk gevonden. (moet nog even de forumregels doorlezen, merk ik :P)

Dat is zeker waar. Eng idee, dat je zomaar dood kan gaan, terwijl je nog weinig hebt gezien van de wereld. Daar heb je gelijk in.
haha, nee het is niet toegestaan ivm anonimiteit, forumregel 9? uit me hoofd niet zeker haha

ja maar dat is vooral mijn depressieve gedachte die zo werkt, anders zou ik jouw plan kiezen hoor!

Reageer