Skip to main content
Ik weet het even niet meer, mijn leven (ben pas 16) was een enorme puinhoop door familie troubles. Na 3 jaar lang met mijn therapeut door die tijd heen te gaan was het eindelijk weer normaal. Maar in mijn hoofd niet.. Ik heb elke keer een twee strijd met mijn hoofd met dat ik het los moet laten en dan het bij me blijft. Maar dat heeft ook invloed op activiteiten doen met mijn vriend, sommige dingen doen me teveel denken aan toen waardoor ik me terug trek. Any tips?
Hallo Isa,

Ik snap je verleden ik heb zelf ook geen leuke tijd gehad ( zit er zelfs nog in ) zoals je zei soort sommige dingen doet het je denken aan toen, probeer het verleden los te laten. Focus je op de toekomst! dat is nu veel belangrijker, door iedere keer naar het verleden te kijken kom je niet vooruit en loop je vast. Mijn raad aan jou is vergeet het nu klinkt dat heel makkelijk, maar probeer het alsjeblieft.

groetjes,

Trustinme
Thanks, zal het echt proberen!
Herkenbaar ik moest mijn achternaam veranderen om niet steeds herinnert te woorden aan wat mijn vader deed. Toen ik de naam van mijn moeder kreeg kon ik veel loslaten.

Dus is er iets specifiek wat jou laat herinneren en kan je dat veranderen?

Suc6❤️
Het is meer dat mijn broer en vader zo erge ruzies hadden dat mijn ma en ik er ook werden ingesleurt met alle gevechten en al.. En nog veel meer, maar ik heb beelden voor me hoe ik mijn vader heb gezien tegen mijn broer dat me erg tegenhoud..

Geen idee wat ik daar aan kan doen ??
Ja dat is dan erg lastig. Kan je hier goed over praaten met je moeder wand voor haar was dat vast ook heel erg. En dan kunnen juilie elkaar een beetje steunen. Ik hoop dat het steeds beter gaat met juilie❤️

Suc6 ?❤️
Hoi

Je hebt een hoop meegemaakt, en hebt moeite met het loslaten daarvan. Niet fijn dat dit nu nog zo'n grote impact op je heeft.

Er wordt gezegd dat de sleutel tot geluk erin bestaat het verleden los te laten, te leven in het heden, en vertrouwen te hebben in de toekomst. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik vind het goed dat je professionele hulp hebt (gehad). Kan je nog steeds met je therapeut praten?

Praten helpt. Met wie je praat, is niet zo van belang, zolang je die persoon vertrouwt. Zoals @Mijnigezien zei, kan je met je moeder praten. Het kan goed zijn dat jullie het hierover hebben, zodat jullie het samen kunnen verwerken. Is er verder iemand in je omgeving die je vertrouwt? Je mentor bijvoorbeeld, of een vriend(in)? Je kan ook altijd bij de KinderTelefoon terecht.

Groetjes

Kenshin
Zoek hulp
^

Vind ik een beetje gek andwoord ?

Hulp kan in veel verschillende manieren woorden uitgevoerd.

-

Ik hoop dat je je snel wat beter kan gaan voelen❤️

Reageer