Het wordt allemaal teveel

  • 28 November 2023
  • 2 reacties
  • 47 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoi hoi

ik heb al een tijdje last met eetproblemen, maar het gaat nu gewoon echt niet meer. ik kan echt niet meer eten en alleen de gedachte aan eten maakt mij al misselijk. Ik val ook steeds meer af en word elke dag duizeliger maar omdat ik zo weinig eet, heb geen energie en ik word veeeeel te snel boos. Maar ik kan  op een of andere manier niet weer gewoon beginnen eten ofzo. Ik vind sowieso dat ik nog niet genoeg af ben gevallen, en ik denk dat ik pas zou kunnen stoppen wanneer ik op z’n minst nog 10 kg afval. Wat het juist nog erger maakt is het commentaar van mensen dat zeggen dat ik er moe uitzie ofzo want dan wil ik er juist erger uitzien (ik weet niet of ik het goed uitleg). Een keer zei mijn stiefmoeder dat 60 kg ongelooflijk veel was, en ja dat komt hard aan want op dat moment woog ik 67 dus dit was echt een klap ofzo

ik wil wel normaal gaan eten, maar ik weet niet eens meer wat een normale maaltijd is en na elke snack of iets anders voel ik me niet normaal schuldig. Maar ook heb ik soms dat ik wel nog eet en dan kan ik juist niet meer stoppen met eten en dan draai ik helemaal door en daarna ga ik sporten of ja dan snij ik

Het enige wat ik wil is gewoon weer normaal kunnen doen maar ik heb het gevoel alsof ik hier geen controle over heb

Heeft iemand tips? Stel ik me niet gewoon aan ofzo? Heeft iemand gedeelde ervaringen? 

Ps ik kan hier niet met mijn psycholoog over praten want dan gaan ze naar mijn ouders 

 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hoi, ik heb geen gouden tip maar ik zou je willen aanraden eens met de Kindertelefoon te bellen of chatten. Het kan je echt een stuk vooruit helpen:) en verder hoop ik dat je meer reacties krijgt en goede adviezen hier. En veel sterkte en ik hoop dat je je niet door opmerkingen van mensen de put in laat praten, je bent goed zoals je bent! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @Gwn_me,

Vervelend dat je dit hebt! Je zou dit misschien met een vertrouwenspersoon over kunnen praten. Maar je kan natuurlijk ook altijd (tussen 11 - 21 uur) met de kindertelefoon bellen of chatten. Ik hoop dat je nog goede tips gaat krijgen!

Groetjes, Monkeyboy08

Reageer