Skip to main content

Ik weet niet wat er überhaupt aan de hand is met mezelf, maar ik weet dat het niet klopt. Vroeger toen ik klein was raakte ik al te snel in paniek of ging ik huilen, en nu voelt het alsof mijn hoofd overstroomd.

Het is net alsof ik constant over 10 dingen tegelijk denk, alsof er meerdere radiozenders aanstaan in mijn hersenen. ADHD runt in mijn vaders familie, maar mijn ouders willen me niet laten testen omdat ze het onzin vinden, terwijl mijn oom 10 maanden geleden zelfmoord heeft gepleegd door zijn ADHD.

Ik doe vwo maar dat is veel te veel en stressvol, waardoor ik zo vaak paniekaanvallen krijg waar ik ook geen idee van heb waarom, en bij wiskundetoetsen is het zo erg dat ik de neiging krijg om nooit meer terug te gaan naar school, gewoon omdat ik bang ben dat ik geen voldoende haal en mijn ouders teleurstel.

Wat moet ik hier mee? Hoe begin je überhaupt aan dit ok maken als er niemand naar je luisterd?

Dat is niet fijn. Vervelend ook dat je ouders niet willen meewerken. Heb je er al over gepraat met iemand van school? Je mentor bijvoorbeeld.

Heb deze tips gevonden over wat te doen bij een paniekaanval. Misschien heb je er wat aan:

https://www.thuisarts.nl/paniekaanvallen/ik-heb-paniekaanval

Heel veel sterkte

Hey!

Jeetje wat vervelend zeg! Het lijkt me echt ontzettend moeilijk voor je en zeker als je het gevoel hebt dat niemand je echt goed begrijpt.

Ik vind het in ieder geval al super knap dat je je verhaal durft te delen hier!

Heb je misschien iemand in je omgeving met wie je dit kunt bespreken? Bijvoorbeeld een vriendin, of een docent op school? Ik kan heel goed begrijpen dat het misschien spannend is om dit te delen met hen, maar misschien kun je eens een poging wagen?

Wat mij ook altijd helpt als ik merk dat mijn hoofd te vol zit is om wat dingen op te schrijven, ik heb bijvoorbeeld een soort van plakboek/ dagboek. Als ik zin heb dan schrijf ik hier wat dingetjes in op. Of ik plak leuke foto's op. Is misschien ook leuk om eens te proberen :)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt <3

Reageer