Vraag

het voelt alsof ik niet echt hier ben


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Zoals jullie al weten gaat het niet goed met mij. Als je er meer over wilt weten kijk in mijn andere topics;). Maar ik heb dus heel erg het gevoel dat ik er niet ben. Dit is zo raar om uit te leggen. Er is een liedje waarvan een stukje zo gaat: Like your body is in the room but your not really there like you have empathy inside. Zo voel ik me dus. De vertaling is trouwens: je lichaam is in de ruimte maar je bent er niet echt en je voelt je leeg van binnen. Hebben meer mensen dit? Is dit raar? Wat is dit voor gevoel? Heb ik een stoornis? Zo ja welke? (Als je mijn symptomen wilt weten kijk dan in de topic welke stoornis heb ik). Ik ben zo in de war... 

Bedankt voor het lezen !

- annoniem_meisje

 

 


4 reacties

Reputatie 1
Badge

Heyy,

het is niet gek dat je je zo voet ik heb het ook gehad en ben bijna depressief geweest je kan er over praten met iemand die je goed vertrouwt.

het kan zijn dat je depressief bent dan zou ik naar de dokter gaan voor medicijnen dat helpt sws en praat erover met bvb: familie, broer, zus, vriendinnen of je favo docent bvb 

het kan komen door ruzies die je hebt gehad of worden buitengesloten worden

Reputatie 4
Badge +2

Hi!

Wat mega naar dat je je zo voelt.

Ik wil even inhaken op het antwoord van @Lieke.cs .

Het zou idd kunnen dat je depressief bent . Maar naar de dokter gaan met als hoofdgedachten medicatie krijgen zou ik niet aanraden. Je moet een oplossing zoeken met ondersteuning, medicatie kan alleen tijdelijk ondersteunen mocht het echt niet meer gaan. Maar het is niet zomaar iets om te nemen mocht je het al krijgen..  wees je daar bewust van. Ik heb verder geen andere topics van je gelezen, maar hierboven stel je de vraag "Heb ik een stoornis?" , dat kunnen wij niet beantwoorden. Dat moet door een proffesional, vast gesteld worden.

 

Ik hoop dat het snel beter wordt!

 

Sterkte en liefs,

 

Lianne

Reputatie 1
Badge

@Liannexx 

Hoi,

ik wil ook even inhaken,

het klopt inderdaad dat het niet alleen lukt met medicatie. Maar het helpt wel sommige doktoren sturen je door maar een goede therapeut ( zoals bij mij is gedaan) maar er zijn ook nog veel meer oplossingen die je kan gebruiken 

heel veel sterkte 

Reputatie 7
Badge +5

@annoniem_meisje ! Hii!  Wat erg- ik heb ook vaak deze gevoelens, ik wil dit even zeggen: heg leven is ingewikkeld, en niet te begrijpen soms. Iedereen heeft het wel eens moeilijk maaf eerlijk, niemand snapt elkaar,  ruzies worden erger, Je gevoel loop uit de hand, Je zit in de pubertijd en alles veranderd en dat heb je nog bij je depressie ( vgm ) ik leef met je mee, het is net dat ik in de piegel kijk, en jou zie als spiegelbeeld... 

Reageer